A Golf GTE vagy az Audi A3 e-tron után most a Passatba is beépítették a Volkswagen 1,4 literes TSI benzinmotorból (156 LE) és 115 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotorból álló, konnektorról tölthető hibrid hajtásláncát. A rendszerteljesítmény 218 LE, a hajtáslánc hatfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket. 

Itt a szupertakarékos Passat! 1
Itt a szupertakarékos Passat! 27
Az autó átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 liter 100 kilométeren, ami 45 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Ez persze csak laboratóriumi körülmények között érvényes; az 50 literes üzemanyagtartályhoz 1000 kilométeres hatótávolságot ad meg a gyár, ami ötliteres átlagot jelent – ez sem rossz érték, de a lényeg, hogy amíg van töltés az akkuban, jóval kisebb fogyasztással számolhatunk. Az autó nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 220 km-t. Tisztán elektromos üzemben 130 km/óra a maximális tempó.
Itt a szupertakarékos Passat! 28
A Passat GTE nem csak takarékos, de látványos is: a 2015 második félévétől kapható, szedán és kombi kivitelben gyártandó modellt kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik; a beltérben pedig kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány különbözteti meg a hagyományos hajtású kivitelektől.
Itt a szupertakarékos Passat! 29

További képek a !