A hosszasan adagolt elő-információk során vérévé vált a titokzatoskodás a Hondának: hiába mutatta be immár hivatalosan is a Civic Type R új generációját, továbbra sem közöl pontos teljesítményadatot. 

Azt azonban elárulták, hogy a 280 lóerőnél nagyobb csúcsteljesítmény mellett a most első ízben alkalmazott turbótöltésnek köszönhetően alul is vehemensen fog húzni az autó, míg a piros tartomány csak 7000/percnél kezdődik – igazi tűzijátékot ígér hát a motor. 
Nem épített még ennél extrémebb autót a Honda 1
Nem épített még ennél extrémebb autót a Honda 11
Ahhoz, hogy a motor egyszerre teljesítse a fetisiszták elvárásait és a károsanyag-, illetve zajemissziós szabványokat, trükkhöz kellett folyamodnia a Hondának: a motor csak akkor kel teljesen életre, ha a pilóta megnyomja a kormánykeréken elhelyezett ‘+R’ gombot, ami viszont ennek örömére ‘versenypályára méltó személyiséggel’ ruházza fel az autót. 
A teljesítmény persze csak része a képletnek. Mind a négy keréknél adaptív lengéscsillapítókat helyeztek el (a kombi Civicnél csak a hátsó csillapítás állítható), az első futóműbe pedig két segédcsapszeget építettek be, amelyek segítenek minimalizálni a hajtási befolyást, így a Honda ívmenetben sem pazarolja el hajtóerejét. 
A Civic 2015 elejétől kapható Európa-szerte.
Nem épített még ennél extrémebb autót a Honda 12