Teljes értékű elektromos üzemmóddal rendelkező full hibrid helyett egyszerűbb mild hibridet, azaz a benzinmotorját csupán kis sebességeknél nem igénylő dízel-elektromos hajtásláncot fejleszt a Kia.
Az 1,7 literes CRDI dízelmotoron alapuló rendszer teljesítményadatait még nem közölték, annyit azonban lehet tudni, hogy a hibrid rendszer mindössze 48 voltos akkumulátorokat alkalmaz, amelyek nem igényelnek aktív hűtést, élettartamuk végén pedig könnyebben újrahasznosíthatók, mint a lítium-ion rendszerek.
Mindez vélhetően jóval olcsóbbá is teszi az autót, mint egy full hibrid modell – emlékeztetőül, az akár 90 km/óráig pusztán árammal működtethető, benzin-elektromos Optima hibrid 9,6 millió forintba kerül, az itt is használt, 1,7 literes dízellel felszereltségi szinttől függően 7,1-8,6 millió a modell ára, valahová a kettő közé kell tehát beékelődnie majd a típusnak – már ha valóban elkezdik a gyártását, egyelőre ugyanis még csak fejlesztési fázisban van a modell.
Az autó természetesen rendelkezik regeneratív fékrendszerrel, mégsem ez teszi igazán izgalmassá, hanem a belső égésű motorhoz kapcsolódó innovációk. A turbófeltöltő például elektromos, ami különösen kis fordulatszámon jelent előnyt a hagyományos, kipufogógázról hajtott rendszerekkel szemben. Az indítómotor sem hagyományos: a zökkenőmentes start-stop funkcionalitás érdekében szíjhajtású indítómotor-generátor váltotta ki a hagyományos áramfejlesztőt.
A fejlesztések összességükben 15-20 százalékkal nagyobb teljesítményt, és ugyanennyivel csekélyebb CO2-kibocsátást ígérnek a gyár szerint; ez az alap dízelmotor fényében akár 160 LE összteljesítmény és ötliteres átlagfogyasztást jelenthet.