Az ezredforduló óta több mint 1,1 millió Fabia kombit adott el a Škoda. Ez a gyár statisztikái szerint rekordnak számít a kategóriában, amit most a harmadik generációs modellnek kell megőriznie.
Ha csak a puszta számokat nézzük, máris jól áll a kocsi: az eddigi 505 helyett immár 530 literes a csomagtartó, ami akkor is eggyel magasabb kategóriába illő érték, ha úgy sejtjük, defektjavító szett alkalmazásának köszönhető a kiemelkedő érték. Az üléseket lehajtva 1395 liter áll rendelkezésünkre, az extra hosszú rakomány szállítására azonban nem a Fabia az ideális: mivel az ülések a hagyományos séma szerint (előbb az ülőlap, aztán a háttámla) dönthetők előre, csak 155 centiméter hosszú tárgyak fektethetők be az autóba. A csomagtér 960, ajtónyílása 1028 mm széles, a perem 611 mm magasan van.
Miközben az autó kívül valamivel alacsonyabb elődjénél, maga a fejtér megnőtt; az utastér egyébként 21 mm-rel szélesebb és 8 mm-rel hosszabb. Ha már itt tartunk, az új Fabia kombi egy teljes centit nőtt elődjéhez képest (4257 mm), szélessége 9 centit gyarapodott (1732 mm), magassága 31 mm-t csökkent (1467 mm).
Dizájnjában követi az új generációs ferdehátút, a far minden eddiginél több síkból áll össze.
A csomagteret praktikusabbá tevő megoldások sorában a két szinten behelyezhető csomagtérpadló, az önműködően felcsévélődő takaróroló, valamint két akasztó fül áll rendelkezésre, opcióként három rögzítőháló, valamint egy opciós rakományrendező rendszer kérhető.
A motorok választéka megegyezik a ferdehátúéval: 75-110 lóerő teljesítménytartományban találunk benzinmotorokat, a háromhengeres dízelek 75-105 lóerősek. A futóművet komfortosra hangolták, az autó akár fél mázsával könnyebb elődjénél, a legkisebb, egyliteres motorral tömege alig lépi át az egy tonnát.
A kényelmi és biztonsági felszereltség újfent az ötajtós modell hozadéka, ahogy a kormányoszlopra ható elektromos szervokormány is. Új opció a panoráma-napfénytető.
A modell értékesítése 2015-ben kezdődik meg.