Autók és Divat címen egy komplett kiállítási csarnokot pakolt tele elképesztő autó-ereklyékkel a Párizsi Autószalon csapat, egy kulturális intézménnyel, a Francia Nemzeti Audiovizuális Intézettel karöltve. Lehetett akárhány 910 lóerős Lamborghini, hibrid Passat vagy hidrogénes Toyota a többi pavilonban, az igazi csodát a nyolcas pavilonban láttuk. Amilyen töménységben megjelentek itt az autóipar legendái, csoda, hogy el nem érte a kritikus tömeget és fel nem robbant az egész autókiállítás. A show „divat” részét pár érdekes hacukába tekert manöken képviselte, de az az igazság, hogy nem igazán figyelt rájuk senki, ilyen körítés mellett:

A V6-os, Maserat-motoros DS-kupé, a Citroën SM, 1970-1975. 12920 példány készült belőle

Mercedes-Benz C111. Ilyen autó igazából nincs is, a Mercedes fejlesztési célokra építette ezeket a 1969-70-ben, hol Wankel-motorral, hol kísérleti dízelekkel

Mercedes-Benz C111. Ilyen autó igazából nincs is, a Mercedes fejlesztési célokra építette ezeket a 1969-70-ben, hol Wankel-motorral, hol kísérleti dízelekkel

Alfa Montreal (1970-77), 2+2 üléses kupé, 2,6 literes, V8-as motorral

Alfa Montreal (1970-77), 2+2 üléses kupé, 2,6 literes, V8-as motorral

Maserati Boomerang. '971-ben még koncepcióként, '72-ben már működő prototípusként mutatták be Giugiaro egyszerű, de hatásos sportautóját. Ez az egy van belőle, kiállítási tárgyként járja a világot évtizedek óta

Maserati Boomerang. ‘971-ben még koncepcióként, ’72-ben már működő prototípusként mutatták be Giugiaro egyszerű, de hatásos sportautóját. Ez az egy van belőle, kiállítási tárgyként járja a világot évtizedek óta

Mintha az Idő Uraiból lépett volna elő: elektromos koncepció 2010-ből, 180 km/h-s végsebességgel. A rendszám alapján ez a dolog tényleg közlekedik!

Mintha az Idő Uraiból lépett volna elő: elektromos koncepció 2010-ből, 180 km/h-s végsebességgel. A rendszám alapján ez a dolog tényleg közlekedik!

Bármelyik képre kattintva galéria nyílik, érdemes végigpörgetni! A Vezess.hu Párizsi Szalonról írott cikkeit ebben a rovatban gyűjtjük.