Autók és Divat címen egy komplett kiállítási csarnokot pakolt tele elképesztő autó-ereklyékkel a Párizsi Autószalon csapat, egy kulturális intézménnyel, a Francia Nemzeti Audiovizuális Intézettel karöltve. Lehetett akárhány 910 lóerős Lamborghini, hibrid Passat vagy hidrogénes Toyota a többi pavilonban, az igazi csodát a nyolcas pavilonban láttuk. Amilyen töménységben megjelentek itt az autóipar legendái, csoda, hogy el nem érte a kritikus tömeget és fel nem robbant az egész autókiállítás. A show „divat” részét pár érdekes hacukába tekert manöken képviselte, de az az igazság, hogy nem igazán figyelt rájuk senki, ilyen körítés mellett:
A V6-os, Maserat-motoros DS-kupé, a Citroën SM, 1970-1975. 12920 példány készült belőle
Fotó megosztása:
Mára a DS utódja, a CX (1974-1991) is ritka madár, pláne egy ilyen gyönyörű GTi. 168 lóerővel, 220 km/h feletti végsebességgel - gyári fényében ragyogva
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz C111. Ilyen autó igazából nincs is, a Mercedes fejlesztési célokra építette ezeket a 1969-70-ben, hol Wankel-motorral, hol kísérleti dízelekkel
Fotó megosztása:
Középmotor, műanyag kasztni, négy független felfüggesztésű kerék. Sose lett belőle szériaautó
Fotó megosztása:
Alfa Montreal (1970-77), 2+2 üléses kupé, 2,6 literes, V8-as motorral
Fotó megosztása:
Fiat 130 Coupé, 1970-1977, Pininfarináéktól. 4491 példány készült belőle
Fotó megosztása:
1977-es Peugeot 505. A fene gondolta, hogy ilyen szép is tud lenni egy 504-es!
Fotó megosztása:
Lancia Gamma Coupé, Pininfarina
Fotó megosztása:
A Volvo 240-es kombi, a maga konikus szögletességével, csodás állappotban
Fotó megosztása:
Az idén 25. szülinapját ünneplő Mazda MX5 első generációja
Fotó megosztása:
Matra Bagheera (1973-80), visszafogott menetteljesítményekkel, 1,3 vagy 1,5 literes, középre épített motorral
Fotó megosztása:
A kocsi, aminek reinkarnációját máig nagyon várják a Renault rajongói: Renault Alpine
Fotó megosztása:
Maserati Boomerang. '971-ben még koncepcióként, '72-ben már működő prototípusként mutatták be Giugiaro egyszerű, de hatásos szupersportautóját. Ez az egy van belőle, kiállítási tárgyként járja a világot évtizedek óta
Fotó megosztása:
Maserati Boomerang. '971-ben még koncepcióként, '72-ben már működő prototípusként mutatták be Giugiaro egyszerű, de hatásos sportautóját. Ez az egy van belőle, kiállítási tárgyként járja a világot évtizedek óta
Fotó megosztása:
Azt a kormányt! Ez különben egy 1968-as Alfa Romeo Carabo tanulmány
Fotó megosztása:
Művészet, értik: összemázolt Matra 530
Fotó megosztása:
Gullwing-Merci, a kupéból 1400 példány készült
Fotó megosztása:
2002-es elektromos hogyhíják
Fotó megosztása:
Mintha az Idő Uraiból lépett volna elő: elektromos koncepció 2010-ből, 180 km/h-s végsebességgel. A rendszám alapján ez a dolog tényleg közlekedik!
Fotó megosztása:
Lítium-polimer akkus prototípus, szintén az Idő Uraiból. 180 km/h a vége, de nem ülnénk benne szívesen ennyinél
Fotó megosztása:
Elektromos Smart-koncepció, ForJeremy néven
Fotó megosztása:
A Renault Dezir villany-tanulmány, a 2010-es autószalonról. Hasonló formával készült el az Alpine tanulmány is - reméljük, lesz belőle szériamodell
Fotó megosztása:
Smart Forjeremy, no comment
Fotó megosztása:
Renault Talisman, 2001-ből. A kudarcnak, de izgalmas kudarcnak bizonyult Vel Satis és Avantime számos stílusjegyével
Fotó megosztása:
Facel Vega II, 1964-ből. Francia modell, de V8-as Chrysler motorral készült. A márka utolsó modellje, 180 példány készült belőle
Fotó megosztása:
Ranult kisteher reklámfelirattal 1950-ből. Jobban állna az utcaképnek, ha ilyenek rohangálnának körülöttünk, mint a fehér egyenfurgonok
Fotó megosztása:
Talbot-Lago 1939-ből. Négyliteres motorja 180 km/h feletti sebességre volt elég. Iszonyat ritka, a T 150 C SS-ből 14 darab készült
Fotó megosztása:
Az első kupé-kabrió, a lecsukható keménytetős Peugeot 402 Eclipse
Fotó megosztása:
A Párizsi Szalon doyenje: Panhard et Levassor, 1897-ből
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: