Párizsban mutatkozik be hivatalosan, de a Citroën márkakereskedői már megleshették a márka legújabb tanulmányautóját, a CXperience Concept szedánt. A 485 centiméteres jármű annak a Citroën Advanced Comfort programnak az eddigi vívmányait vonultatja fel, ami a márka zászlóshajóira egykoron jellemző, extrém utazási komfortot hivatott visszahozni a köztudatba.

 

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója 1

Az autó orra nem annyira előremutató, a márka jelenlegi palettájába betagozódó autót mutat, a legfrissebb divat szerinti, kétsoros fényszóró átértelmezésével és a lámpatesteket összekötő, kettős krómsávval. Az autón ugyanakkor olyan aerodinamikai elemek jelentek meg, amelyek nem csak a hűtést és a turbulenciák kiküszöbölését szolgálják, hanem állítólag a manőverezést is segítik. Hátul újabb klasszikus Citroën-stíluselem, a homorú szélvédő tér vissza; alatta állítható légterelő.

A 3 méteres tengelytávon osztozó oldalajtók kétfelé nyílnak, mint egy ruhásszekrény; ez és a 90 fokos nyitási szög megkönnyíti a beszállást (kivéve persze szűk parkolókban, ahol az összes ilyen megoldás csődöt mond).

A beltérben friss sárga színvilág és egyküllős kormánykerék kacsint vissza a hetvenes évekre. Az ülések töltete memóriahabos, a központi monitor extrém szélesvásznú és gigantikus, 19 colos méretű, de a fedélzeti funkciók egy része mobiltelefonról vagy tabletről vezérelhető. Tükör helyett panorámakamera dolgozik a fedélzeten, a dashcam gyári tartozék, mint az új generációs C3-asnál.

Az első fejtámlákban hangszórók és mikrofonok találhatók, amik nem csak a telefon-kihangosítást támogatják, hanem a hátsó utasokkal való kommunikációt, vagy a privát zenehallgatást is.

Citroën CXperience Concept

A hidraulikus rugózással szerelt modell hátsó kerekeinek a hajtásáról egy benzinmotor, valamint egy villanymotor gondoskodik, ezek összteljesítménye elérheti a 307 lóerőt. A konnektoros hibrid rendszer hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátora egy feltöltéssel (akár csupán 150 perc) 60 kilométernyi emissziómentes hatótávolságot biztosít. A két erőforrás között nyolcfokozatú automata váltó helyezkedik el.