Fürgébben váltó, kilencfokozatú sebességváltójával, hátsókerék-hajtást favorizáló 4Matic összkerekes rendszerével, 367 lóerős, 520 Nm-es, háromliteres turbómotorjával (1,1 barra emelt töltőnyomással) és áthangolt futómű-geometriájával a Mercedes GLC 43 Coupé inkább a karosszéria sportautós sziluettjének megfelelő menetdinamikát sejtet (4,9 mp százra, 250 km/óra végsebesség).

Józan vadállat a Mercedes AMG GLC 43 Coupé 1

Ugyanakkor az adaptív, változtatható magasságú légrugózás, a közel 2,5 tonnás vontatóképesség, a harminccentis gázlómélység (tényleg van, aki dágványozni vinné a GLC kupét?) vagy a hajtáslánc ECO állása, amely nem csak a start-stop funkciót, de a motorfék helyett vitorlázó (szabadonfutó) üzemmódot is kínál, a modell praktikusabb, hétköznapibb aspektusaira világít rá.

Persze a 19-21 colos kerekek, a kétszer kettes kipufogóvég, a beltér vörös cérnával varrott kárpitozása, a piros biztonsági övek, a vágott aljú kormány egyértelművé teszi, hogy az autó személyiségének melyik oldala az erősebb. A központi kijelzőn race stopperóra tartja nyilván a köridőt – de közben alaphelyzetben is 491 liternyi üreg várja a csomagokat, a hármas osztású üléstámlákat ledöntve pedig akár 1,4 köbméterre bővíthető a raktér.

Mercedes AMG GLC 43 Coupé