Első ránézésre nem sok minden újdonságot hoz a Peugeot kompakt szabadidőjárműve, ám az 5008 ismerős vonalai mögött teljesen új megoldások rejlenek.
Az autó az EMP2 elnevezésű moduláris padlólemezre épül, ugyanarra, mint a 308 és az új 3008. Ennek megfelelően motorválasztéka modern, Euro6-os erőforrásokból áll, vezetőtámogató funkciókban bővelkedik, és főleg továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bír.
Az autó 11 centiméterrel nagyobb azonos nevű elődjénél, az új generációs 3008-asnál pedig 19-cel, 4,64 méteres hossza ennek ellenére nem teszi kirívóan naggyá a kategóriában. Annál inkább elismerésre méltó a tekintélyes, 2,84 méteres tengelytáv, amelyhez böszme nagy, 780 literes csomagtartó tartozik.
A Peugeot 5008 igazi aduja azonban nem a méreteiben, hanem a belső tér alakíthatóságában rejlik, ami a gyártó szerint felveszi a versenyt a legjobb buszlimuzinokkal. A második sori ülések különállóak, támlájuk öt pozícióban állítható, az ülések hosszirányban mozgathatók. A harmadik sori ülések nemcsak lehajthatók, de ki is szerelhetők.
A 11 kilós üléseket eltávolítva 210 liternyi extra helyet nyerünk a motorizált ajtón át megközelíthető raktérben – ebből könnyen kiderül, hogy hétszemélyes üzemben 360 liternyi poggyász fér a kocsiba. Az első utasülés lehajtható (opció), ilyenkor akár 320 centis tárgyakat is szállíthatunk. A raktér utolsó, nem elhanyagolható trükkje, hogy kérhető hozzá a Peugeot összehajtható elektromos kétkerekűinek (e-Kick roller vagy e-Bike eF01 kerékpár) szállítására szolgáló rögzítőcsomag.
A műszerfal értelemszerűen a Peugeot új i-Cockpit filozófiáját követi, apró kormánnyal, hatalmas érintőképernyővel és még nagyobb, 12,3 colos, széles vásznú digitális műszerfallal. Masszázsülések, tízhangszórós Focal luxushifi, panoráma napfénytető, okostelefon-integráció, 3D online TomTom navigáció szerepelnek az extralistán.
Vezetőtámogatásból több üzemmódban működő ESP, automata vészfékrendszer, sávtartó berendezés, éberség-felügyelet, táblafelismerés, automata távfényszabályozás, holttérfelügyelet, parkolórobot, panoráma külső kamerarendszer, állóra fékező, majd újrainduló adaptív tempomat szerepel a kínálatban.
Az autó háromféle benzines hajtáslánccal (1,2 liter 130 lóerő, kézi vagy automata váltó; 1,6 liter 165 LE, automata váltó) és hatféle dízelkombinációval (1,6 liter 100 és 120 LE, utóbbi akár automatával; 2,0 liter 150 lóerős kézi, vagy 180 lóerős automata váltós kivitelben) kérhető.