Már az amerikai piacra szánt Civic bemutatásakor láthattuk, hogy a Honda szakít az „ufó” formával és hagyományosabbra szabja kompakt méretű modelljét, most pedig az európai típus bemutatásával biztossá vált az újítás.
A Honda legfontosabb európai modellje 12 centivel hosszabb, mint korábban, így 4497 milliméter hosszú, miközben a tengelytávolsága 2595 mm-ről 2700 milliméterre nő. A kasztni két centivel laposabb és 3 centivel szélesebb, mint eddig. A csomagtartó mérete 1 literrel bővült, így 478 literes, ami továbbra is kiemelkedő a kategóriában (Opel Astra 370 liter, VW Golf 380 liter). A sajtóközlemény szerint hosszabb tengelytávnak köszönhetően az utastér helykínálata is jelentősen nőtt, oldalirányban 3 centivel szélesebb elöl a belső tér, míg a hátsó utasok lábainak 4,5 centivel több hely jut térdmagasságban.
Bár a karosszéria alapvető sziluettje nem olyan különleges, mint korábban, de a tervezők a részletekkel igazán vaddá tették a Civicet. A hűtőmaszk, a lökhárítók, a küszöbök, mind a száguldás ígéretét hangsúlyozzák. A Honda közlése szerint a vadonatúj Civicet úgy tervezték, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon.
Ennek érdekében még a vázszerkezet hegesztését is megváltoztatták, így újítások hatására a teljes kocsitest csavarodási merevsége 65 százalékkal javult, míg torziós merevsége 41 százalékkal nőtt. A karosszériaszerkezete 16 kilóval könnyebb.
Áthelyezték az üzemanyagtartályt, a padló is közelebb került a talajhoz, a csípőmagasság 35 mm-rel kisebb, így a vezető közelebb ül a talajhoz, ennek hatására a futóművel kiegészítve, az új Civic súlypontja 10 millivel alacsonyabban van, mint a kilencedik generációé. Mindez sportosabb vezetési élményt eredményez.
Kétféle motorral kezdődik meg az új Honda Civic gyártása, 1,0 és 1,5 literes négyhengeres, turbós benzinmotorok kerülnek bele. Mindkettő motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó vagy fokozatmentes automata választható. A kisebb motor 129, a nagyobb 182 lóerő teljesítményű. Nyomatékuk 200 Nm (CVT-vel 180 Nm), illetve 240 Nm (220 Nm).
A Civicben kamerák, radarok és ultramodern szenzorok segítik a vezetőt, illetve segítenek megóvni baleset esetén az utasokat. A Honda Sensing részei, az ütközésmérsékelő fékrendszer, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, útpályaelhagyásra figyelmeztető rendszer, az adaptív tempomat, a közúti jelzőtábla-felismerő, az intelligens sebességasszisztens, illetve talán a legizgalmasabb, az intelligens adaptív sebességrögzítő (amely állítólag képes előre megjósolni, hogy a szomszédos sávban autózó bevág-e a Civic vezetője elé.
Felárért a fenti armada kibővíthető, holttérfigyelővel és kitolatást segítő rendszerrel is. Rendelhető navigáció fotóalapú kereszteződésmegjelenítéssel és valós idejű forgalmi információval is, és van 11 hangszórós, 465 wattos hifi is.
Mind a vezető előtt, mind a műszerfal közepén egy-egy hétcolos képernyő kapott helyett, utóbbi érintős kivitelű. Ezzel lehet a szórakoztatóelektronikát, a légkondicionálót kezelni, illetve itt jelenhet meg a tolatókamera képe is.
Az új Honda Civic premierjét október elején a Párizsi Autószalon tartják. Az első európai ötajtósok gyártása az év vége felé rajtol, forgalmazásukat pedig 2017 első negyedévében kezdik meg a márkakereskedések.