Alapáras összkerékhajtásával és szintszabályozós légrugózásával a Mercedes E-osztály All-Terrain olyan magabiztossággal lép színre szeptember végén, majd masírozik be a márkakereskedésekbe a jövő év elején, mintha mindig is ezt csinálta volna.

Valójában az autó a Mercedes megkésett, talán még éppen nem idejétmúlt válasza arra a kihívásra, amelynek keretében az Audi és a Volvo generációk óta gyepálja egymást egy nem túl népes, ám annál látványosabb szegmensben.

Dagonyázni küldi nagy kombiját a Mercedes 1

A könnyed terepjárásra alkalmassá tett luxuskombi (létezik szedán is, de a műfaj valójában puttonyért kiált) maga a tökéletes megoldás a hajókat, lószállító utánfutókat és egyéb költséges hobbitartozékokat vontatni vágyó, vagy csak egyszerűen göröngyös-saras vidéken lakó, tehetős vásárlók számára – eltekintve persze a szabadidőjárművektől, bár a marketingszakemberek alighanem jól el tudják határolni egymástól a két stílusirányzat vevőkörét.

Az E-osztály All-Terrainhez visszakanyarodva, az autó a szokásos stíluselemeket vonultatja fel, a robusztusabb orrkiképzéstől az imitált fenéklemez-védelmen át a fényezetlen kerékívhurkákig. Utóbbiak árnyékában 19-20 colos kerekek lapulnak, a szokásosnál nagyobb oldalfalmagasságú abroncsokkal, így nem kell attól félni, hogy a padkára felállva vagy a kátyúba hajtva megsérül a felni.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

Az utastérben alumínium-szénszálas, exkluzív dekorfelületek, logózott szőnyegek, és persze a Mercedes kombiktól megszokott praktikum ad okot az elégedettségre.

Bevezetéskor egyetlen motorral: a frissen bevezetett 194 lóerős E 220d kivitelben lesz elérhető az autó; később jön egy hathengeres dízel is, meg aztán nyilván a többi. A kétliteres, négyhengeres motorral 8,0 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége 232 km/óra.

A sárbarát E-osztály alapkivitelben nyújtja a Dynamic Select üzemmódválasztó programot, amelyet a GLE-osztálytól vettek kölcsön a tervezők. Terepfokozatban a légrugózás 2 centit emel az autón (max. 35 km/óráig), és módosulnak az elektronikus menetstabilizáló, kipörgésgátló rendszerek paraméterei.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

Ebben az állásban olyan információk jelennek meg a műszerfalon, mint a kormányszög, a hasmagasság, a hossz- és keresztirányú dőlésszög, a fojtószelep és a fékrendszer státusza, valamint egy iránytű.

Amúgy a magasabb oldalfalú gumik miatt eleve 14 mm-rel magasabb az autó, erre tesz rá még 15 mm-t a légrugózás alaphelyzete – ha tehát egymás mellett parkolnak, a terepesített E-kombi 29 mm-rel magasabb normál testvérénél. A légrugó innen további két lépcsőben maximum 3,5 centit tud még rátenni a hasmagasságra, amely így 121-156 mm között változhat.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain