Seat Leon X-Perience: így nevezte el annak idején emelt hasú, strapabíróbb családi kombiját a Seat. A túrakedvelő modellcsalád most új taggal bővült: a terepimitátornak született Ateca ezúttal felkészült az offroad-leckéből, és Haldex-kuplungos összkerékhajtását egy sor olyan extrával toldja meg, amelyek kapóra jöhetnek, ha elfogy az aszfaltút.
Ilyenek az egyedi felnikre szerelt, 18 colos, de magas oldalfalú, durva mintázatú abroncsok, a karcállónak mondott fényezés, az olívazöld-narancssárga színkombináció, a karosszéria alsó peremén végigfutó fekete műanyag borítás, a hangsúlyos fenéklemez-védelem.
Semmi köze a terepezéshez, de nagyon is jól mutat a földszínű kárpitokba öltöztetett, LED-es hangulatvilágítással megkoronázott beltér, amely sportülésekkel és a kormányt díszítő XP felirattal is jelzi, hogy nem alapmodellről van szó.
A Seat marketingesei szerint menetideje 25 százalékát az aszfaltutaktól távol töltő Ateca X-Perience jelen kivitelében a 2,0 literes dízelmotor 190 lóerős, 400 Nm nyomatékú változatát kapta, kormányról kapcsolható DSG váltóval.
Mivel azonban négy kilométerből hármat mégiscsak a civilizációban hivatott megtenni az autó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, távolságtartó tempomattal, a kettő kombinációjából adódó, önálló araszolást engedélyező dugókövető funkcióval, tábla- és gyalogosfelismeréssel, utóbbihoz kapcsolódó automata vészfékezéssel, parkolórobottal és még egy sor modern vezetőtámogató extrával is ellátták.
Terepen ezek közül a 360 fokos panoráma kamerarendszer jöhet kapóra, bár ahol annyira problémás a környezet, hogy centizni kell az akadályokat, kevésnek bizonyulhat az elektronikus elülső sperrdiffivel támogatott összkerékhajtás.
A Seat Ateca X-Perience egyelőre csupán tanulmányautó; sorozatgyártása visszafogottabb kivitelben már a közeljövőben valószínűsíthető.