Adaptív légrugózással, kifinomult összkerékhajtással, infotainment-rendszerek széles választékával és persze a nagy példaképről, az Audi Q7-ről másolt formai jegyekkel lép színre a jövő évtől megvásárolható, új generációs Q5. Lássuk, mit tud.
Zavarba ejtő választék: 14 különböző karosszériaszín, öt újonnan összeállított felszereltségi pakk, fényezett vagy matt szürke karosszériabetétek.
Zavarba ejtő választék: 14 különböző karosszériaszín, öt újonnan összeállított felszereltségi pakk, fényezett vagy matt szürke karosszériabetétek.
Fotó megosztása:
Opciós a többféle nézetet kínáló virtuális műszeregység, ahogy a head-up kijelző is. A navigációs rendszer tanulékony.
Alapáras a 4:2:4 arányú ülésosztás, feláras a tologatható ülés és az állítható dőlésszögű támla. Utóbbival 550 literről 610-re növelhető a csomagtartó; az elődé 10 literrel volt kisebb. A maximális térfogat 1550 liter.
A csomagok rakodását motoros hátfalmozgatás, valamint (légrugózás megrendelése esetén) gombnyomásra süllyeszthető hátsó tengely segíti.
Bang & Olufsen hifi, iOS-es és androidos telefonintegráció, hátsó üléssori tábla-számítógépes szórakoztató rendszer is rendelhető.
Az áramlástanilag optimalizált tetőlemeznek köszönhetően akár 0,30-as közegellenállási együtthatót mutathat fel a Q5. A szélzaj és a rezgések szintje egyaránt alacsony.
LED-es és mátrix-LED-es fényszórók keretezhetik a hangsúlyos hűtőrácsot.
Majdnem ugyanakkora: elődjénél 3 centivel hosszabb (466 cm), fél centivel magasabb (166 cm), és nagyjából ugyanolyan széles (189 cm) az új modell; a tengelytáv 281 helyett 282 centiméteres az új Q5-nél.
Motortól függően akár 90 kilogrammal csökkent a modell tömege, hála a nagy szakítószilárdságú acél és az alumínium széles körű alkalmazásának.
Elődjénél mindenképpen, de állítólag legfőbb konkurenseinél is tágasabb a beltér. Harminc különböző árnyalatban világíthat a hangulatfény, az ülések akár masszírozni is tudnak.
Teljes körű vezetőtámogatási csomag szerepel a Q5 biztonsági listáján, gyalogosfelismeréstől a dugókövetésen át a táblafelismerésig. Változó geometriájú kormányművel és adaptív lengéscsillapítással tehető precízebbé az Audi Q5 vezethetősége. Az opciós légrugózással öt szinten állítható a szabad hasmagasság.
Négyféle dízelmotor szerepel a listán. A kétliteres 150, 163 vagy 190 lóerővel kérhető, a 3.0 TDI 286 lóerőt ad le. Aki benzinmotort keres, egyelőre be kell érje a 252 lóerős 2.0 TFSI-vel.
Az összkerékhajtás a 150 lóerős dízel kivételével alapfelszerelés; de normál esetben a hátsó tengelyt amúgy is lekapcsolja a vezérlés a hajtásról.
Vadonatújak a hajtásláncok. A hatfokozatú kézi váltó mellett hétfokozatú duplakuplungos és nyolcfokozatú automata rendelhető, utóbbi kettő képes a szabadonfutásra.