Számomra az idei Párizsi Autókiállítás eddig legnagyobb meglepetése a Nissan Micra. Az ötödik generáció egészen más jellegű autó, mint elődje volt. Az előző Micra egyoldalúan városi használatra szánt, elég primitív autó lett konkurenseihez képest.

Rövid utakra fordulékonyságával, könnyű vezethetőségével, a 80 lóerős háromhengeres egészséges nyomatékával és csekély fogyasztásával jól megfelelt, de nagyon olcsó hatású belső tere, zajossága miatt erősen lemaradt igényesebb vetélytársai mögött.

a videó a hirdetés után indul

Sokkal jobb belül

Ezzel szemben az itt kiállított autók minőségérzete kitűnő, puha anyagú a műszerfal teteje, szép a bőr üléskárpit. Mintha egészen más igénnyel készült volna az új Nissan Micra, mint elődje.

Szintet ugrott az új Nissan Micra 1

Kívül-belül sokkal mutatósabb, de tágasabb aligha lett, hiába nőtt a hossza négy méter körülire. (Sajnos részletes műszaki adatok még nincsenek az autóról, így súlyát sem tudjuk.) A kilátás és az áttekinthetőség is rosszabb az eddiginél. A magasra kanyarított övvonal és a kis hátsó ablak miatt a tolatókamera megrendelésére érdemes lesz figyelni a Nissan-márkakereskedésekben.

Mit tud a Bose-hangrendszer?

Nagymenő újdonság a Micrához rendelhető Bose (e: bóz) audiorendszer. Az amerikai audiospecialistának nehéz dolga volt, mert árban és a hangszóróknak jutó térben is szigorú korlátokat szab a kategória. A három évig fejlesztett új rendszer hat hangszóróval dolgozik. A térbeli hangélményt a vezető fejtámlájába épített két hangsugárzó teremti meg, az ajtókban van egy-egy hangszóró és oldalanként egy magashangsugárzó működik az első tetőoszlopban.

A vezető fejtámlájában lévő két hangszóró teremti meg a térhatást

A vezető fejtámlájában lévő két hangszóró teremti meg a térhatást

A Párizsban kiállított új Nissan Micrában hangszeres és elektronikus zenével is meghallgattuk, mit tud a rendszer. Az autóban tömörítetlen fájlok szóltak, olyan tisztán és jó minőségben, amit kiskocsiban még sosem hallottam. A rendszer külön mélynyomó nélkül is képes korrekt basszust produkálni.

Információink szerint a Nissan egy évnyi kizárólagosságot élvez a rendszer értékesítésében. Ha szerencsénk van, a határidő után más autógyártók is elérhetővé teszik a hangrendszert városi autóikban. A kisautók között emlékeim szerint más márka nem kínál Bose-hangrendszert, a kis SUV-k között a Mazda CX-3-hoz érhető el egy héthangszórós audioberendezés.

Rejtett hátsó kilincseivel az új Nissan Micra a Renault Clióra hasonlít oldalról, amellyel egy üzemben készül. A Nissan ugyanis az indiai helyszín helyett Franciaországban, a Szajna-menti Flins-ben gyártja az autót, Párizstól észak-nyugatra.

Áprilistól kapható

Felszereltségtől függően az autó nemcsak a járművek, de a gyalogosok felismerésre is képes, és ha a vezető nem tesz semmit, automatikus vészfékezéssel reagál. Lesz holttérfigyelés, táblafelismerés, 360 fokos, valószínűleg négy kamerával működő parkolássegítő berendezés és az új Nissan Micra a nem szándékos sávelhagyást is megakadályozhatja.

Bámulatosan jó, 0,29 az autó laktényezője. Ez nagy szó, mert a rövid és meredek farú modellekkel sokkal nehezebb 0,3 alá vinni ezt az együtthatót, mint nyúlánk limuzinokkal

Bámulatosan jó, 0,29 az autó laktényezője. Ez nagy szó, mert a rövid és meredek farú modellekkel sokkal nehezebb 0,3 alá vinni ezt az együtthatót, mint nyúlánk limuzinokkal

Gyakorlatilag ugyanazokkal a motorokkal lesz kapható az autó, mint a Dacia Sandero. A 73 lóerős, egyliteres és háromhengeres belépőmodell értékesítése kicsit később indul, tehát a 2017. április elsejére tervezett bevezetéskor a 0,9 literes, 90 lóerős, turbós háromhengeres és a 90 lóerős 1,5 dCi szerepe majd a választékban. Ha az autó menet közben is tartani tudja azt, amit utastere ígér, akkor a kiskategória legjobbjainak is komolyan kell venniük az új Nissan Micrát.