A jövő héten mutatja be a piac első CNG-üzemű szabadidőjárművét a SEAT. Az Arona TGI a márka negyedik földgázos modellje.
Jól mutatja, mennyire nem sikerült elfogadtatni a piaccal a sűrített földgázt (CNG), mint üzemanyagot, hogy a világot elárasztó SUV-tengerben eddig egyetlen olyan modell sem volt, amelyet felkészítettek volna erre a minimális károsanyag-kibocsátással üzemeltethető energiahordozóra.
Most a SEAT menti meg az autóipar becsületét: jövő kedden mutatják be az Arona városi crossover benzin-CNG üzemű verzióját. A TGI motorjelzésű modell egyliteres, háromhengeres turbómotorja 90 lóerőt és 160 Nm nyomatékot ad le, végsebessége 172 km/óra, álló helyzetből 12,8 mp alatt gyorsul százra.
A modell három CNG tartályt kapott, amelyek a padló alatt helyezkednek el; a modell mínusz 10 fokig képes gázzal indulni. Földgázzal 400 kilométert tud megtenni az autó, a csökkentett térfogatú benzintartály további 160 kilométert tesz ehhez hozzá.