Az európai bevezetésre még terv sincs, de a Vietnámban állítólag a jövő év elején induló hazai értékesítést biztosan megtolja, ha a teljesen nulláról induló márka képviselői elmondhatják, hogy autójukat a jelenleg zajló Párizsi Autószalonon az egész európai szaksajtó megcsodálta. Ennek a megcsodálásnak azért komoly lökést adott, hogy elküldték a kocsival együtt Miss Vietnamot is, a Lux A és SA modelleket pedig David Beckhammel mutattatták be a premieren.
Kétliteres, 130 vagy 170 kW teljesítményre beállított turbós benzines négyhengeres motor mozgatja a középkategóriás szedánt, a középméretű SUV csak a nagyobb teljesítményű motorral készül. A kocsik hátsókerék-hajtásúak, illetve a SUV 4×4-gyel is rendelhető (lesz). A váltó nyolcfokozatú ZF-automata. A design a Pininfarina-stúdióból származik; állítólag a Vinfast megszavaztatta a vietnámi népet, hogy 4-5 skiccből melyiket szeretnék a legjobban látni az utakon. Ennek ellenére egyik autó sem igazán különleges. Franciás jellegű, átlagos megjelenésű kocsik, simán el tudjuk őket képzelni Renault-emblémával is (bár olvastam cikket a nemzetközi szaksajtóban, ahol a Giuliát látták bele ebbe a szedánba):
Bár a kocsik elvileg teljesen sorozatgyártás-érettek, a kedvünkért kivételesen kinyitott szedánban az összeszerelési minőség eléggé prototípus-állapotúnak tűnt. A belső kilincs fészkestül megmozdult a kezemben, a beltér szaga pedig friss ragasztónyomokról árulkodott. Ezzel együtt a kárpitozás, a műanyagok felülete, anyaga nem üt el élesen a nem-prémium európai és koreai átlagos autókétól. Amolyan középkategóriás kiás-pözsós-rönós állagot érdemes elképzelni.
A Vinfast állítólag már újabb modellekkel is készül. A GM-mel együttműködésben 2020-ra egy Giugiaro-dizájnnal kívánatossá tett városi kocsit ígérnek, a Siemensszel közösen pedig elektromos buszt fejlesztenek, ami már a jövő év végén gyártásba kerülhet. Drukkolunk nekik: a sok összeolvadó-megszűnő márka mellett igazán remek dolog új márka, új autógyártó születéséről hallani.