Idén a Frankfurti IAA autó-kiállítással évenkénti váltásban megrendezett Párizsi Autószalonon a Toyota kizárólag hibrid autókat állított ki a standra, még a lendületesebben vezethető modellnek szánt Yaris GR Sport is hibrid hajtású volt. Így a tiszta lelkiismeret fehérjében posztoló RAV4-est éppúgy a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinesre épülő, 197-ről 222 lóerőre növelt rendszer-teljesítményű hibridrendszer hajtotta, mint a sötétkék és szürke autókat. A RAV4 a nagyobb Toyoták alapjaként szolgáló GA-K padlólemezre épül, amire a Camry is. Így a motortér felépítése, elrendezése közös.
Mind a sima, 2,0 literes benzines, mind a hibrid Toyota RAV4 rendelhető összkerékhajtással, de nagyon eltérően megvalósítva. A kétliteres benzines hajtása mechanikus, de nincs benne hátsó differenciálmű. A fordulatszám-különbséget a jobb és a bal oldali kerekek között elektronikusan szabályozott kuplungok biztosítják, akárcsak a Ford Focus RS-ben, persze driftüzemmód nélkül.





A hibridváltozat elektromos, kiegészítő villanymotorral megvalósított hátsó hajtásával a rendszer 0-100 közötti erőelosztást biztosíthatna, legalábbis elméletben. A gyakorlatban a forgatónyomaték legfeljebb 80 százaléka juthat hátra, ha a kerekek tapadási viszonyai ezt indokolják. A hátsó kerekekre vezérelhető nyomaték 30 százalékkal nagyobb, mint az elődben, 953 helyett 1300 Nm. (A motor illetve a hibrid hajtásrendszer nyomatékát megsokszorozza az erőátvitel áttételezése.)

Hazánkban a RAV4 is jövőre jelenhet meg, amikor az első félévben a Toyota rengeteg új autót vezet be az Aurist leváltó Corolla modellcsaládtól az Avensis pótlására visszatérő Camryig.