A mai napig nem tudok egészen belenyugodni, hogy milyen iszonyú vadhajtásokat produkál az autóipar a piacon elhatalmasodott szabadidő-láz hatására. Még mindig kiráz a hideg a bogárhátú tetővonalával minden praktikumától megosztott BMW X5-től, amit ugye X6-nak hívnak. Vagy az egykori mokány kis alvázas terepjáró nevét elorozó hazai sikermodelltől, a mai Suzuki Vitarától, amivel tömegek kamatoztathatják a hétköznapokban a szabadidő-autók összes hátrányát, a nagy homlokfelület miatti töbletfogyasztást és a túlméretesség miatti nehézkesebb közlekedést.
A Párizsi Autószalonon pedig a Skoda kápráztatott el a maga különös kombinációjával a hobbiterepjáró műfajban: létrehoztak egy dízel RS SUV-t, amelyet azzal hirdetnek büszkén, hogy a kényelmes, tágas családi utazóautó a leggyorsabb gázolajos modell a Nürburgring Nordschleifén. Úristen, hát ki a fene akar egy ilyen autóval valaha is a Nürburgringre menni? Valószínűleg rajtam kívül mindenki, ha a Skoda piacilag megalapozottnak látta kifejleszteni ezt a 240 lóerős, kicsit ültetett-keményített sportváltozatot legnagyobb modelljéből:
A dupla turbós, 220 km/h végsebességű, 0-ról 100-ra hét másodperc alatt gyorsuló dízel szörny értékesítését még idén elkezdi a Skoda – várható áráról egyelőre semmit sem tudunk. Ja, és persze, hogy készül már a terepkupé-verzió is, a Kodiaq GT, hogy ne csak indokolatlanul kényelmetlen és túl gyors lehessen egy hobbiterepjáró, hanem a csomagtartója is jó szűk lehessen végre!