A Német-rali pénteki programja:
SS1 Ruwertal/Fell 1 – 24,18km
SS2 Grafschaft Veldenz 1 -22,47km
SS3 Moselland 1 – 19,92km
Szerviz Trier
SS4 Ruwertal/Fell 2 – 24,18km
SS5 Grafschaft Veldenz 2 – 22,47km
SS6 Moselland 1 – 19,92km
Flexi Szerviz
Három gyorsaságit kellett kétszer teljesítenie a rali-világbajnokság mezőnyének a ma kezdődött Német-rali első versenynapján. Összesen 133,14 versenykilométer várt a résztvevőkre.
Bejött, amitől számos pilóta félt, a luxemburgi határhoz közeli Mosel-régió változékony időjárása megnehezített a versenyzők dolgát.
Míg az első szakaszt száraz körülmények között teljesítették, a másodikon már nedves volt a pálya. Így aki a Michelin keményebb keverékére szavazott, bízva a hosszabban kitartó jó tapadásban, az sokat veszített a hideg aszfalton. Aki viszont lágyabb keverékkel indult, az ugyan a száraz pályán nem tehette magát oda olyan keményen, hogy el ne kopjon az abroncs, de a vízen sokszorosan visszajött.
De ki látta előre az esőt? A Citroën igen, a Ford nem.
Az első szakaszon még a fordos Jari-Matti Latvala volt a leggyorsabb a keményebb abroncsokon, ám a másodikon már a Citroën volt a nyerő a lágy abroncsokon. De a különbség nagy volt. Míg az elsőn a Citroën pilótái, Sebastien Loeb és Sebastien Ogier 1,5, illetve 2,0 másodpercet veszítettek, addig a második szakaszon már fél percet vertek legközelebbi üldözőikre.
Az első szakaszt kivéve mindegyiken a Citroën autói voltak a leggyorsabbak, Loeb három, Ogier két szakaszon diadalmaskodott, az ellenpárokon majd mindannyiszor másodikak voltak. Ezzel pedig sorra rázták le ellenfeleiket.
Mindketten fantasztikusan hajtottak, a nap végén mindössze 7,4 másodperc Loeb előnye honfitársával szemben, míg a legközelebb üldözőjük, Mikko Hirvonen több mint egy percnyire lemaradt.
„Jó nap volt a mai számomra” – mondta Loeb, aki kilencedik németországi győzelmére készül. „Nagyon-nagyon keményen hajtottam, mert Ogier mindenütt erősen támadott. Nem könnyű előnyre szert tenni, de vezetek és ez a legfontosabb. A többiekkel szemben nagy a különbség, csak Ogier-vel versengünk, szóval a konstruktőri bajnokság szempontjából remekül alakul.”
„Próbálok a határon menni, még javulnom kell ezen a felületen” – tette hozzá Ogier „Elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, mert jó irányba haladunk. Még fiatal vagyok, még fejlődhetek a jövőben.”
Mikko Hirvonent nemcsak a rossz gumiválasztás miatt a második szakaszon elveszített idő sújtotta ma, de a negyedik szakaszon végképp elveszítette a lehetőségét, hogy felzárkózzon, miután nekicsúszott a partfalnak és megsérült a Fiesta futóműve.
A nap végén a két MINI foglalja el a negyedik és az ötödik helyet, ami igazán meggyőző egy fejlesztési fázisban lévő autótól. Dani Sordo volt a gyorsabb, 17,3 másodperccel előzi meg csapattársát, Kris Meeket. A különbség lehetne szűkebb is, ha a brit nem pördül meg az utolsó szakaszon
Petter Solberg ezúttal nem tudta kiaknázni a DS3-ban rejlő lehetőséget, csak hatodik. A norvég túlcsúszott az egyik kanyarban illetve nekicsapta az autót a partfalnak is. Mögötte testvére, Henning tanyázik, aki a leggyorsabb az M-sportos Fiestával autózók közül, pedig fékproblémái voltak napközben.
Kimi Räikkönen nyolcadik, ami nem tűnik túl vérmesnek, de ha megnézzük, hogy 11 WRC modellel rajtoló pilóta van mögötte nem is olyan rossz. A finnek komoly kalandja volt az ötödik szakaszon, amikor lecsúszott az útról és összetörte a Citroën bal oldalát és a vezető oldali ajtó ki akart nyílni menet közben.
Nem esett még szó az első szakaszt megnyerő Jari-Matti Latvaláról. A második szakaszon ő is veszített fél percet a nedves pályán, de az igazi gondok csak ezután kezdődtek. A harmadik szakaszon defektet kapott, a negyediken elkezdett rakoncátlankodni a versenyautó motorja, a háromhengeres üzem pedig elkísérte a további szakaszokon is. Zárásként az utolsó gyorsaságin a jobb hátsó kereke is kilyukadt. 15. hely és több mint hatperces lemaradás került a fordos „zsákjába”.
Fordulatos napja volt a Turán Frigyes – Zsiros Gábor kettősnek ma. Reggel hibáztak, a délután azonban már egész jól sikerült.
„Egy jobb hatos visszafordítóhoz érkeztünk meg relatíve nagy tempóval – utóbb kiderült, valamivel gyorsabban, mint kellett volna. Az autó megtolta az elejét, lecsúsztunk az út mellé és a Ford felült egy földkupacra. Még szerencse, hogy voltak ott magyar drukkerek, akik azonnal odarohantak és leemeltek minket, mert a németek gyakorlatilag karba tett kézzel nézték az egészet. Négy és fél percig tartott a mutatvány, úgyhogy eléggé elkenődtünk” – vallotta be Frici, aki elárulta, hogy sokáig rágódtak az eseten.
„Kellett hozzá egy gyorsasági szakasz, hogy túltegyük magunkat a történteken, de azután azt mondtuk magunknak, hogy nagyon sok van még hátra a versenyből, bármi megtörténhet. A második körben már minden jól működött, a gumiválasztásunk is jobban sikerült és az autó is jól viselkedett. Ha nem lett volna az a négy és fél perc… De most már mindegy, küzdenünk kell tovább” – tette hozzá a negyedik helyen álló magyar pilóta, akinek egyébként tetszenek a német pályák.
A 2011-es Német-Rali állás (6/19 szakasz):
1. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 1ó 18p 21.4mp
2. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC +00p 07.4mp
3. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +01p 18.4mp
4. Dani Sordo Mini John Cooper Works +01p 40.3mp
5. Kris Meeke Mini John Cooper Works +01p 57.6mp
6. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +01p 59.8mp
7. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +03p 22.1mp
8. Kimi Raikkonen Citroën DS3 WRC +03p 25.5mp
9. Dennis Kuipers Ford Fiesta RS WRC +03p 31.7mp
10. Armindo Araujo Motorsport Mini John Cooper Works +04p 22.4mp
…
15. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +06p 10.7mp
16. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +06p 16.2mp
17. Ken Block Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +06p 22.0mp
SWRC:
1. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 1ó 23p 29.1p
2. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +1p 08.5p
3. Hermann Gassner Jr. Red Bull Skoda Fabia S2000 +01p 27.9p
4. Turán F. – Zsiros G. Ford Fiesta S2000 +5p27.6mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre
Martin Prokop hibázik