A Mexikó-rali pénteki programja:

SS2 Alfaro 1 – 26.01km
SS3 Ortega 1 – 23,83km
SS4 El Cubilete 1 – 18,87km
SS5 León Street Stage – 1,33km
Szerviz Poliforum
SS6 Alfaro 2 – 26,01km
SS7 Ortega 2 – 23,83km
SS8 El Cubilete 2 – 18,87km
Flexi szerviz Poliforum
SS9 Super Special 1 – 2,21km
SS10 Super Special 2 – 2,21km

Bejött a papírforma a Mexikó-rali első igazi versenynapján. A pénteki városi szuperspeciált követően pénteken már murván hajtottak a résztvevők, ahol nem jó elöl lenni.  

Tudta a Ford, hogy sokba kerül majd nekik a Svédországban elért siker. Azzal, hogy ott az első három helyet megszerezték, az ő pilótáik álltak a pontverseny első három helyén, akik most a rajtlistán is ezeket a pozíciókat kapták. Mexikóban azonban ez nem túl jó, sőt rossz.

A szakaszokon lévő csúszós kavicsos réteggel ők találkoznak elsőként, ami jelentősen lassabb tempót enged meg. Ám autózásukkal a mögöttük jövőknek szépen letakarítják ezt. Így a Svédországban 4.,5.,6, helyen végzett Citroënesek már tiszta pályán hajthattak. Jobb a tapadás és a kevesebb kő miatt a defektre is kisebb az esély, így a tempó is nagyobb.

Citroën uralom Mexikóban 1
Citroën uralom Mexikóban 41
Ezért nem is meglepő, hogy a kilenc szakaszból mindegyiket a Citroën gyár csapata nyerte. Ötön Sebastien Ogier, négyen Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, sőt a többin sem szorultak a harmadiknál lassabb helyre.


Ennek köszönhetőn a nap végén Sebastien Ogier áll az élen, mindössze 2,3 másodperccel megelőzve hétszeres világbajnok csapattársát, míg a legközelebbi üldözőjük majd másfél percre maradt le.

„A stratégiánk egyszerű volt, menni, ahogy csak bírunk” – nyilatkozta Ogier. „A rajthelyünk jó volt, de nem ideális, hiszen a többi DS3 WRC mögülünk rajtolt.  Így az, hogy Petter Solbergnél és Sebastien Loebnél is gyorsabb voltam elégedetté tesz. Holnap sokkal nehezebb lesz. Én megyek elöl, nem a legjobb helyen leszek, hogy megnyerjem a versenyt. De nincs mit tenni, nyomom majd ahogy csak bírom. „

Sokkal jobb helyzetben van Sebastien Loeb. Előnye neki is hatalmas a mögöttük jövőkkel, de másodikként indul, ami sokat segít. „Ennél jobb első napban aligha reménykedhettem volna. A célom az volt, hogy ne kelljen az élen mennem ezen a versenyen. Miután a többiek lemaradtak a verseny Sebastien Ogierrel való csatába fordult. Sebastien nagyon gyors, és a határon kellett hajtanom, hogy tartsam a tempóját. Holnap másodikként megyünk, ami jó. Tökéletes nap volt a mai – tette hozzá Loeb, akiknek megvan az esélye, hogy sorozatban ötödször is megnyerje a Mexikó-ralit.
Citroën uralom Mexikóban 42 Sokáig az első három helyen Citroën DS3 WRC-k sorakoztak az eredménylistán, miután a szintén ilyen autót használó Petter Solberg rendre hozta a harmadik időket.  Csakhogy az ő autójában a hatodik szakasz vége előtt egy kilométerrel meghibásodott a nagynyomású üzemanyagpumpa. Solberg műszaki érzékének köszönhetően sikerült ugyan megtalálni a hibát (lecsúszott egy vezeték) és befejezniük a szakaszt, de hét percet veszítettek. Majd további fél perces büntetést kaptak, mert három percet késtek a hetedik szakasz rajtjától. Így aztán visszacsúsztak a 13. helyre.

„Nem ezt terveztem erre a versenyre” – mondta Solberg. „Csalódott vagyok. A hibáig az autó tökéletesen működött, és minden pontosan úgy alakult, ahogy terveztem. Most már az a célunk, hogy pontokat szerezzünk a bajnokságban és nagyrészt arra használjuk a versenyt, hogy jobban megismerjük az autót.”
Citroën uralom Mexikóban 43 A 2003-as világbajnok kiválásának köszönhetően a Ford számára elérhetővé vált a dobogó. Bár a rajtpozíciók alapján Jari-Matti Latvalának lett volna esélye jobb eredményre. Az Vb pontversenyben vezető, az élről rajtoló Mikko Hirvonen van a harmadik helyen.  A finn igazán jól ment ma. Egyenletes ritmusban negyedik, ötödik időket autózott, és igyekezett nem nagyon lemaradni. Hátránya 1 perc 20 másodperc, de ettől nem csalódott.

„Rendben van a versenyünk” – mondta a Svéd-rali győztese. „Teljesen elégedett vagyok azzal, ahogy megyünk. Nem tökéletes, de elégedett vagyok vele ahol állunk. Délelőtt kicsit túl puha beállítással mentünk, de nem okozott túl nagy gondot. Kevesebb időt veszítettünk, mint tavaly, ami szintén pozitív.”

Holnaptól pedig igazán jó helyzetbe kerül Hirvonen. A verseny több mint fele még hátra van, már nem kell elsőként indulnia, ellenben a két gyári Citroënes szorgosan dolgozhat azon, hogy a többiek szép tiszta pályán hajthassanak. Előnyük tetemes, de egy esetleges defekt még izgalmassá teheti a küzdelmet. Hirvonennek hátrafelé nem is kell nézni, hiszen mögötte csapattársa van, de több mint másfél perces hátránnyal.
Citroën uralom Mexikóban 44 Negyedikként Jari-Matti Latvala várja folytatást, aki komoly hullámvasutat produkált az eredménylistán. Eleinte negyedik volt, majd defektet kapott, amivel a tizedik helyre esett vissza, de a szintén problémáktól küzdő ellenfeleknek köszönhetően szépen visszakerült az ötödik helyre és végül tempóból megelőzte Evegny Novikovot a negyedik helyért.

„A gumi a start után öt kilométerrel eresztett le, és még egy kilométert mentünk mielőtt megálltunk volna” – mesélte Latvala. „Az eset egy széles sima részen történt, nem éreztem semmi behatást, így talán egy éles kő lehetett a hibás. Az utak egyébként nem tisztultak annyira mint vártam. A defekttől eltekintve jó volt a mai nap”

A gyári csapat Fordjai mögött szépen sorakoznak a privát csapatoknak szállított járművek. Novikov, azután Hennig Solberg, Denis Kuipers, utánuk pedig az S-WRC kategória legjobbja.
Citroën uralom Mexikóban 45
Mads Ostberg, aki a Svédországban mutatott teljesítménye miatt, most másodikként indult egy defekt miatt került gondba. A norvég versenyző nem ment rosszul,  de a kerékcsere több mint négy percébe került, így most csak 11. Mint ismertes Ken Block már a csütörtöki szuperspeciált sem tudta teljesíteni elektronikai hiba miatt, így eleve tíz perces büntetéssel kezdett pénteken, majd a nyolcas szakaszon újabb műszaki gondja akad, megint kiesett. A pályán nagyjából négy perc hátrány szedett össze a többi 19 az műszaki hibákból ered. Lehetne hatodik-hetedik a tempója alapján, de a 17. helyen áll. Mondjuk a Federico Villagra helyzeténél ez is jobb, ő már a pénteki első napon kiesett a versenyből.

A Mexikió-rali állása a pénteki nap után (8/22):

1. Sebastien Ogier Citroën (Total WRT DS3 WRC) 1óra 27perc 23.3 másodperc
2. Sebastien Loeb Citroën (Total WRT DS3 WRC) + 2.3 mp  
3. Mikko Hirvonen (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) +1p 22.2mp
4. Jari-Matti Latvala (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) +2p 53.6mp
5. Evgeny Novikov (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +3p 04.0mp
6. Henning Solberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +3p 16.5mp
7. Denis Kuipers (FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC) +5p 06.8mp
8. Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta S2000) +5p 15.2mp
9. Ott Tanak (Ford Fiesta S2000) +5p 42.2mp  
10. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) +6p 7.8mp

11. Mads Ostberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +6p 22.0mp
12. Juho Hanninen (Škoda Fabia S2000) +7p  23.4mp
13. Petter Solberg (PSWRT Citroën  DS3 WRC) +7p 36.0mp
15. Matthew Wilson (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +17p 57.2 mp
17. Ken Block (Monster WRT Ford Fiesta RS WRC) +23p 29.7mp
21. Federico Villagra (Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC) +39p 58.0mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.


A Mexikó-rali szombaton helyi idő szerint 8:54-kor (15:54 Magyarország) folytatódik. A versenyzőkre kilenc szakasz vár ezen a napon.