2011 májusában jelentette be a Volkswagen, hogy 2013-tól beszáll a rali-világbajnokságba. A VW két éve autó nélkül is dolgozik a projekten, a csapat idén Skodákkal vett részt a vb futamain, csak hogy megismerje a logisztikát, a versenyek működését, miközben fejlesztette a VW-emblémás autót.

A hétvégén hivatalosan is bemutatkozott a Volkswagen 2013-as WRC-csapata. Európa legnagyobb autógyártója nem aprózta el a bemutatót, hiszen saját rajtdobogót építettek fel Monte-Carlo főterén a Párizs Hotel előtt. Klasszikusan innen indult korábban az évad első versenye a vb-n, ám 2013-ban más régi is kapcsolódik a Monte-Carlo-ralihoz, így máshol lesz a rajt. Ezért a Volkswagen épített egy saját rajtdobogót. Nem kisebb nevek szerepeltek a prezentáción, mint a hatszoros Le Mans-i győztes Jacky Ickx vagy a kétszeres rali-világbajnok, Carlos Sainz, a csapat tanácsadója.

A Polo R WRC fejlődése

Az új autót a csapat versenyzője Sebastien Ogier vezette fel a rámpán, de megjelent a Fordtól átigazolt Jari-Matti Latvala is (még szponzorok nélküli fehér overallban), akik jövőre az évad összes futamán képviselik a Volkswagent. Bejelentették ugyanakkor, hogy Andreas Mikkelsen is csatlakozik az alakulathoz, ő az évad negyedik futamától, a Portugál-ralitól vezetheti a csapat harmadik Polóját. Mikkelsen idén csatlakozott a VW-hez, a felkészülése jegyében Ogier mellett számos alkalommal vezette az évad során a csapat Škoda S2000-esét.

Ogier végig tesztelte az idényt az épülő versenyautóval, de bár csak októberben jelentették be, hogy a Latvala a VW-hez kerül, már ő is túl van három próbán. Többek között Mexikóban és Monacóban is próbálta az új versenyautót.

A másfél évvel ezelőtt bemutatott koncepcióhoz képest a Polo R WRC jelentősen átalakult, a karosszériája sokkal összetettebb. Láthatóan sokat dolgoztak rajta a szélcsatornában is. Motorja a szabályoknak megfelelően 1,6 literes turbós, a teljesítménye 315 lóerő, nyomatéka 425 Nm. Tömege 1200 kilogramm.

Raliban támad a Volkswagen 1
Raliban támad a Volkswagen 27 A motor és négykerék-hajtás között hatfokozatú szekvenciális sebességváltó jelenti a kapcsolatot. Álló helyzetből nagyjából 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége váltóáttételtől függ, 200 km/óra körüli.  

Mint Jost Capito a Volkswagen Motorsport vezetője elmondta a csapat célja, hogy 2013-ban dobogós eredményeket érjen el, 2014-től már saját erőből kívánnak a győzelemért harcolni. Ezt követheti a világbajnoki cím.

A Polo R WRC bemutatója:

Nemcsak a versenyautó bemutatóját tartotta Mont Carlóban a Volkswagen, de Polo R WRC néven egy utcai autót is lelepleztek Erről az autóról bővebben itt olvashat.