Az Argentin-rali szombati programja:
SS8 Las Jarillas/ Falda Del Carmen 1 – 21,57km
SS9 Las Bajadas/ Villa Del Dique 1 – 16,57km
SS10 1882 Amboy/ Santa Monica 1 – 20,33km
SS11 Santa Rosa/ San Augustin 1 – 21,36km
Szerviz Carlos Paz
SS12 Las Jarillas/ Falida Del Carmen 2 – 21,47km
SS13 Las Bajadas/ Villa Del Dique 2 – 16,57km
SS14 1882 Amboy/ Santa Monica 2 – 20,33km
SS15 Santa Rosa/ San Augustin 2 – 21,36km
Nyolc szakasz, 160 versenykilométer várt a rali-világbajnokság mezőnyére szombaton Argentínában. A nap feléig úgy tűnt, Jari-Matti Latvala jól döntött, amikor tegnap nem taktikázott és az élen maradt, annak ellenére, hogy ezzel ma elsőként kellett rajtolnia.
Bár a Ford versenyzője ma közel sem volt olyan gyors, mint tegnap, négy szakaszt követően úgy állt a helyzet, hogy a finn mindössze 0,4 másodperccet veszített a tegnapi előnyéből a másodikhoz képest. 17,8 másodperccel vezettet. A helyzet csak annyiban változott, hogy Sebastien Ogier zárkózott fel mögé, megelőzve Petter Solberget.
Ekkor az egész nap az első három között hajtó és így felzárkózó, Petter Solberget már a reggeli első szakaszon megelőző Sebastien Ogier átvette a vezetést. A citroënes pedig egészen nyugodtan várhatja a zárónapot, miután a hozzá legközelebb álló ellenfele, Petter Solberg is lemaradt, mert tönkrement autójában a szervórásegítés.
A norvég több mint egy percet veszített és a negyedik helyre csúszott vissza. Ogier előnye pedig így több mint 43 másodperc a második helyre előlépő Mikko Hirvonen és 47 másodperc a harmadik Sebastien Loeb előtt
„Sajnálom, ami történt, de én úgy hajtottam, ahogy csak tudtam délután” – mondta Ogier. „Megvolt a jó ritmus, elégedett vagyok a mai nappal. Ha nem lesz hibánk, akkor rendben lesz és nyerhetünk, de soha nincs vége a célvonalig.”
Holnap kevesebb mint hatvan kilométert kell teljesítenie a mezőnynek, így ha Ogier beosztja az előnyét, simán nyerhet. Főként, hogy Mikko Hirvonen bár második, nem igazán találja a sebességet. „Nem volt meg a tempónk és nem tudom, hogy miért” – mondta a Ford versenyzője. „Tényleg keményen próbálkoztam, de nem tudtam jó időket teljesíteni.”
Így aztán arra van a legnagyobb esély, hogy folytatódik a Citroën sikertörténete. A francia csapat az idei összes (négy) murvás versenyt megnyerte és ha bármi történne Ogier-vel még mindig ott van Loeb. Bár a hétszeres bajnok jelenleg még harmadik, szinte biztosan bedarálja Hirvonent. Jobb a rajtpozíciója és nem mellesleg ma a mezőny leggyorsabbja volt.
Loeb a nyolc szakaszból ötöt megnyert és másik kettőn második leggyorsabb volt, összességében 42 másodpercet hozott Hirvonenen. A győzelemhez ugyanennyit kellene ledolgoznia, ami kétséges a rövid táv miatt, de a második hely elérhető.
„Harmadikak vagyunk, nem messze Mikko mögött, nem rossz a helyzet, jobb, mint amilyen tegnap volt” – mondta a 37 éves versenyző. „Mikkót meg tudom előzni, de Ogier messze van. Persze keményen kell hajtanom a második helyért is.”
Ötperces lemaradással Mads Ostberg áll az ötödik helyen. Az M-Sport versenyzője elégedett helyzetével, hiszen most először indul a dél-amerikai versenyen. „Sokat tanulok, és feljegyzéseket teszek az itinerbe a jövő évre, ami nagyon fontos” – mondta a norvég.
A helyi hősé, az argentin Federico Villagráé a hatodik hely, míg az M-Sport másik autójával Matthew Wilson a hetedik. Ők már csak a célba érkezésre hajthatnak holnap, hiszen komoly időkülönbségek vannak közöttük.
Ilyen az Argentin-rali
A 2011-es Argentin-rali állása a szombati napot követően (15/19 szakasz):
1. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 3:20:05,8
2. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC + 0:43,7
3. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC + 0:47,7
4. Petter Solberg Citroën DS3 WRC + 1:16,1
5. Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC + 4:55,9
6. Federico Villagra Ford Fiesta RS WRC + 5:52,9
7. Matthew Wilson M Ford Fiesta RS WRC + 7:00,3
8. Hayden Paddon Subaru Impreza STi + 21:58,3
9. Patrik Flodin Subaru Impreza STi + 29:58,3
10. Michal Kosciuszko Mitsubishi Lancer Evo X + 30:18,5
A részletes eredményeket ezen a linken találja.