Hónapokig tartó egyeztetés után a Volkswagen döntött, átszervezi motorsport-programját, beszállnak a Rali-világbajnokság küzdelmeibe. Legalábbis német rallye-magazine tényként közli az információt. A lap szerint még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik a döntést.

A versenyautó építésében részvevő beszállítók máris megkapták az első megrendeléseket az első prototípusok építéséhez szükséges alkatrészek szállításához, mert ősszel már teszteken kell futnia az autónak. A tervek szerint a Polóból épül a WRC szabályoknak megfelelő versenyautó, 1,6-os turbómotorral és négykerék-hajtással.

Úgy tudni a Volkswagen 2013-ra időzíti a Rali-világbajnokságon való részvételét, míg jövőre csak néhány kiválasztott versenyen vesz részt teszt jelleggel. A MINI ehhez hasonlóan idén csak hat versenyt fut, mielőtt jövőre teljes idényt teljesítenének.

Jöhet a Volkswagen WRC 1
Jöhet a Volkswagen WRC 7 Természetesen a Volkswagen programjában tanácsadóként részt vesz a korábbi rali-világbajnok Carlos Sainz és állítólag a fejlesztésekhez Petter Solberget szeretnék megszerezni. Az egyik pilótájuk az új német reménység, Hermann Gassner jr. lehet, aki már több Vb-futamon részt vette, idén az SWRC kategóriában indul a Volkswagen-csoporthoz tartozó Škoda támogatásával.

Nem titok, hogy a Ford és Citroën is régóta számít a Volkswagen csatlakozására, miután mindkettőjüknél jártak a német autógyár szakemberei, hogy feltérképezzék a versenyzéssel járó körülményeket, költségeket. Ugyanakkor a Citroën épp ezért kérte a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, hogy eredeti terveivel ellentétben ne fagyassza be 2011 májusában a fejlesztéseket három évre. A franciák vélhetően tartanak attól, hogy a VW-konszern 2013-ra előnybe kerülhet a fejlesztésekkel. Ne feledjük a VW-csoport a Le Manst és a Dakart is bedarálta, csak idő és pénz kérdése volt. A ralit is letesztelték már tavaly, hiszen Carlos Sainz egy Sciroccóval előfutóként részt vett tavaly a Német-ralin.