Robert Kubica a rali-világbajnokság WRC2 kategóriájában indul 2013-ban, miután szerződést kötött a Citroënnel.  A volt Forma-1-es pilóta hét futamon fog vezetni egy Citroën DS3 RRC modellt. Kubica korábban tárgyalt a Mercedesszel egy esetleges DTM szereplésről is, a pályaversenyzés helyett azonban a raliban folytatja.  

„Mérlegeltem a különböző lehetőségeket, mielőtt emellett a program mellett döntöttem” – nyilatkozta Kubica. „Kapcsolatban voltam a Citroënnel és mindkét fél lelkes volt, hogy továbbra is együtt dolgozzunk. Nagyon elégedett vagyok, hogy visszatérhetek a csúcskategóriás versenyzéshez.”


A WRC2 bajnokság a WRC sorozattal párhuzamosan, ugyanazokon a versenyeken zajlik. A résztvevőknek azonban csak hét futamot kell teljesíteni, amelyek közül a legjobb hat eredménye számít. A lengyel pilóta ugyanakkor március 21-23. között rajthoz áll az Európai rali-bajnokság harmadik futamán is, a Kanári-szigeteken, mielőtt áprilisban elkezdené a WRC2-es sorozatot Portugáliában.

„Izgalmas kihívás lesz, hogy részt vehetek a Rally Islas Canarias-on. Alig várom, hogy versenyezzek, de egyelőre nem tűztem ki magamnak semmilyen konkrét célt. Még mindig nagyon sokat kell tanulnom és a fejlődéshez gyűjtenem kell a kilométereket” – nyilatkozta

Kubica a rali-vb-n indul 1
Kubica a rali-vb-n indul 9 A WRC2 mezőnyében is többféle modellel lehet versenyezni, a csúcskategóriát az RRC (Regional Rally Car) jelenti. Látványra igen hasonló a WRC és RRC modell, de utóbbi karosszériája kisebb leszorítóerőt termel. Bár minkét autóba 1,6 literes turbómotor kerül, a WRC modelleknél engedélyezett 33 milliméteres szűkítő helyett az RRC-nél 30 milliméteren kap levegőt a turbó, ennek megfelelően a motor is gyengébb.

A WRC-k hivatalosan 315 lóerősek, az RRC kb 270-280. A WRC-knél megadott 450 Nm helyett az RRC-ben 350-360 Nn nyomaték áll a pilóta rendelkezésére. Az autók tömege megegyezik, minimum 1200 kilogramm. Hajtásláncuk, sebességváltójuk azonos, Kubicáé azonban részben eltérő lesz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis engedélyezte, hogy a volt F1 pilóta autójában kormányváltó legyen. Míg a többi WRC-ben, RRC-ben jobb oldalt hagyományos helyen van a váltókar, Kubica bal oldalt egy kis füllel kapcsolhat, így tehermentesítve a 2011-es ralibalesetben megsérült jobb kezét. Előnyt nem jelent ez a megoldás, mert lassabban fog kapcsolni, mint a normál változat.

Kubicának nem újdonság a rali, korábban több futamon is indult, tavaly már a Citroën segítségével egy C4 WRC-vel is. A 2013-as idényhez a Citroën nemcsak technikai hátteret biztosít, de a szponzor felhajtásában is segített.

A Citroën nem zárta  ki a lehetőségét, hogy Kubica további Eb-futamokon is rajthoz álljon, vélhetően az eredményektől is függ majd ez. Ugyanakkor a jövőről egyelőre csak találgatások vannak, de kézenfekvő lenne, hogy a lengyelt bevonják a WTCC-programjukba, amennyiben az elindul.