A 2012-es Svéd-rali szombati programja:

SS11 Vargasen 1   24,63 km
SS12 Sagen 1   14,23 km
SS13 Fredriksberg 1   18,15 km
SS14 Hagfors Sprint 1   1,87 km
Szerviz E Hagfors
SS15 Vargasen 2   24,63 km
SS16 Sagen 2   14,23 km
SS17 Fredriksberg 2  18,15 km
SS18 Hagfors Sprint 2   1,87 km
Szerviz F Hagfors

Továbbra is őrzi vezető helyét Jari-Matti Latvala rali-világbajnokság második futamán, Svédországban. Szombaton nyolc szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek két körben. A három hosszabb szakasz mellett a szervizpark közelében kialakított rövid pályán kellett bizonyítani.

A Ford versenyzője bizonyított is, hiszen a rövidebb szakaszokon a már kopott gumikon nem kockáztatott – esett már ki ő utolsó szakaszon – a többin viszont hajtott keményen. Így aztán a szakaszeredményei igazán impozáns sort mutatnak 1., 1., 2., 6., majd délután 1., 1., 2., 12. A fiatal finn ügyesen óvta a gumijait a hó hiányában néhol már földes pályákon, ahol rohamosan hullottak a szögek az abroncsokból.

Mikko Hirvonen igyekezett tartani vele a lépést (két szakaszgyőzelme mellé három második időt gyűjtött ma), de a napközbeni szervizre, a tegnapi 16,8-ról, így is 18,6 másodpercre, majd estére 23 másodpercre nőtt a lemaradása.


„Elégedett vagyok. Jól működött a gumistratégiánk és nem csináltunk nagyobb hibát. A kulcs az volt, hogy vigyázzunk a gumikra, hogy a kör harmadik szakaszán se veszítsünk sokat” – értékelt Latvala. „A maihoz hasonlóan kell folytatnunk vasárnap is. Nem mondhatom, hogy biztonságban vagyunk. Holnap még van hat szakasz és bármi történhet. Mikko a legveszélyesebb, aki mögöttem lehet, hiszen az elmúlt két évben megnyerte ezt a versenyt és elképesztően gyors. Szóval a célig padlógázzal kell hajtanunk.”

A korábbi csapattársa, az immár a Citroënt erősítő Hirvonen ígérte is, hogy nem adja fel, holnap végső támadásra indul. Hátra nem kell néznie, hiszen Petter Solberg nem tudott közelebb kerülni hozzá, a Ford másik versenyzője nem tudta megismételni péntek délutáni remeklését. Miután a napközbeni szervizre Mads Ostberg csökkentette lemaradását, a norvég úgy döntött, hogy áttér Latvala beállításaira, amellyel sikerült is visszavernie a támadást. Igaz, ehhez kellettek ellenfele gondjai is.

Ostberg reggel a szervizparkot elhagyva defektet kapott, így egy jobboldali gumit kellett feltennie bal hátulra, majd a 16-os szakaszon egy időre lekapcsolt a versenyelektronika az autójában és pár száz métert elautózott így, míg sikerült újra teljes erőre kapcsolni a motort.

„Remek nap volt. Fantasztikus vezetni az autót, és nagyon könnyű alkalmazkodni hozzá. Továbbra is keményen hajtunk holnap, hogy biztosan magunk mögött tartsuk Madsot” – nyilatkozta Solberg.

Tanak ugrott legmesszebbre

Latvala a legügyesebb az alig hóban 1
Latvala a legügyesebb az alig hóban 73


Természetesen idén is a verseny része volt a Vargasen szakasz és a hozzá tartozó, Colin McRae-ről elnevezett domb, ugrató. 2012-ben a Colin’s Crest díj Ott Tanäké, az észt 32 méterre repült. A második legnagyobbat, 30 métert Mikko Hirvonen, a harmadikat, 29 métert Andreas Mikkelsen ugratta.

Igen visszafogottak voltak a versenyzők ezúttal, hiszen a  Colin’s Crest 2008-as alapításakor Khalid Al Qassimi 36 méterig jutott, de 2010-ben és 2011-ben is 37 méteres ugrás kellett az elsőséghez. Két éve Marius Aaasen, tavaly Ken Block volt a nyerő.  

A két norvég csatája mögött már nagy az űr, Jevgenyij Novikov lemaradása több mint egypercnyi. Az orosz szabadon autózhat saját tempójában, hiszen hátrafelé is majdnem ekkora a különbség.

Mögötte azonban szintén izgalmas küzdelem zajlott egész nap. Sebastien Loeb délelőtt ledolgozta húsz másodperces hátrányát Hening Solberggel szemben, majd a 16. szakasz után már övé volt a hatodik hely. De a címvédőnél sem kerek teljesen a történet, hiszen reggel megforgott, majd a 17. szakaszról defektes kerékkel jött le. Novikov fogadkozik, holnap keményen hajt majd, nem hagyja, hogy Loeb elé kerüljön.

A legjobb tízbe, a pontszerző helyekre a hazai pályán hajtó Patrik Sandell, a cseh Martin Prokop és a norvég Eyvind Brynildsen fér még be. Mögöttük az S2000-esek leggyorsabbika, Sebastien Ogier áll a 11. helyen, megelőzve a számos WRC-t.

A 2012-es Svéd-rali állása (18/24 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala, Ford WRT Fiesta RS WRC                   2ó 30p 8,0mp M
2. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC                  +23,0mp M
3. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC                       +51,4mp M
4. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC                    +1p 2,5mp
5. Jevgenyij Novikov, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC       +2p 13,1mp M
6. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC                  +2p 57,5mp M
7. Henning Solberg, Go Fast Energy WRT Fiesta RS WRC       +3p 2,4mp
8. Patrik Sandell, Prodrive MINI John Cooper Works WRC       +4p 31,8mp
9. Martin Prokop, Czech Ford National Team Fiesta RS WRC   +4p 34,4mp
10. Eyvind Brynildsen, Ford Fiesta RS WRC                          +5p 8,7mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

M – gyártó

Latvala a legügyesebb az alig hóban 74 A 2012-es Svéd-rali vasárnap hat szakasszal zárul. A második kör utolsó szakasza a külön pontokért zajló power stage lesz.