A 2011-es Wales-rali szombati programja:
SS12 Hafren 1 – 32.14 km
SS13 Sweet Lamb 1 – 4.01 km
SS14 Myherin 1 – 27.88 km
szerviz
SS15 Hafren 2 – 32.14 km
SS16 Sweet Lamb 2 – 4.01 km
SS17 Myherin 2 – 27.88 km
Az előző két nappal szemben pénteken nem esett az eső a Wales-ralin, így valamivel szárazabb körülmények között versenyezhetett a világbajnokság mezőnye. Ez persze csak a gyorsabb részeken számított, a lassabb kanyarokban továbbra is sok volt a sár, amely szárazabb állapotban még inkább volt hajlamos beragadni a felnikbe, megbontva a kerekek egyensúlyát.
Az immár nyolcszoros világbajnok Sebastien Loeb reggel úgy nyilatkozott, hogy szeretne győzelemmel ünnepelni, s ennek eléréshez egy szakaszgyőzelemmel nyitott az első gyorsaságin. Ráadásul egyetlen riválisa, Jari-Matti Latvala is hibázott ekkor, kicsúszott a pályáról, lefullasztotta autója motorját, amivel értékes másodperceket veszített.
Bár a fordos a következő, a 13-as szakaszon leggyorsabbként zárt, nem sokat tudott faragni a hátrányából, mert a következőn ismét a Citroën versenyzője volt a jobb. A nap felénél 7,3 másodpercre nőtt Loeb előnye.
Mindez azonban nem vette el Latvala a kedvét, sőt. Péntekhez hasonlóan délután magasabb fokozatba kapcsolt. Mindhárom szakaszt megnyerte, de nem is akárhogy. Loeb is alig tudta tartani vele a lépést, a többiek pedig egyáltalán nem. Elég, ha megnézzük, mit mondott a bajnok a helyzetről:
„Nem tudok mit csinálni” – nyilatkozta Loeb. „Talán sokkal jobb, mint mi, vagy az az oka, hogy elsőként indulunk, nem tudom. Tökéletes szakaszt teljesítettem. Ha megnézik a belső felvételt, azt látják majd, hogy sehol sem hibáztam. Nem tudtam volna jobban menni.”
Olivier Quensel, a Citroën csapat vezetője is hasonlóan meglepett volt Latvala tempóját látva. A nap végére ugyanis a finn ezzel a teljesítménnyel átvette a vezetést a Wales-ralin. 6,1 másodperc előnnyel várhatja a folytatást. Az utóbbi három versenyt követően, amelyeken mindannyiszor átadta a jobb helyezést – köztük egy első helyet Ausztráliában – a csapattársának, most szabadon hajthat a győzelemért.
A harmadik helyen Mads Ostberg áll, akinek az ellenfelek szempontjából nyugodt napja volt, miután a tegnap még néhány másodperccel mögötte álló Petter Solberg már a mai az első szakasz előtt búcsúzott. Az egyik üzemanyagcső hibája nyomán még a közúti részen kisebb tűz keletkezett a norvég versenyautójában, ezért fel kellett adnia a versenyt. Ugyanakkor Ostbergnek is volt miért izgulnia, mert gond volt a Fiesta motorjával.
„A délelőtt rendben volt, de a délután valami elromlott a motorban, nem tudtuk pontosan, hogy mi” – nyilatkozta Ostberg. „Először azt gondoltuk, hogy szivárog a hűtőrendszer és nem állíthattuk le a kocsit, ha nem akartuk, hogy háromhengeressé váljon, így hagytuk állandóan járni. Utána azt az üzenetet kaptuk a csapattól, hogy tartsuk magasan a fordulatszámot, amennyire csak lehetséges. Ezért mindenütt eggyel alacsonyabb fokozatban hajtottunk, mit kellett volna. Nagyon akarjuk ezt a harmadik helyet, szóval mindent megtettünk, hogy eljussunk a szervizparkba. Remélhetőleg most ki tudják javítani és holnap a dobogón fejezhetjük be a versenyt.”
Ha nincs gond az autóval, valószínűleg ez menni is fog, hiszen a fiatal norvégnak nem kell kockáztatnia, csapattársa, Henning Solberg hárompercnyire van tőle és ő sem valószínű, hogy nagyon hajtana, mert ez a negyedik hely is idei legjobb eredménye.
Ötödikként a MINI versenyzőjét, Kris Meeke-t rangsorolják. Délelőtt az ő autójával is volt egy kisebb műszaki gond, a motor és a sebességváltó összerögzítése meglazult, de miután azt megoldották, délután már szabadon hajthatott. Egyet sikerült előre is lépnie, megelőzte Matthew Wilsont, aki így a hatodik.
Holnap nagy csata vár a hetedik helyen álló Dennis Kupiersre, csak néhány másodpercre van mögötte Ott Tanak. A fiatal észt versenyző nincs megilletődve, hogy a Fiesta S2000 után ezúttal a WRC-t hajtja, de a sebesség mellé kell majd a tapasztalat is, hogy a csúcsra jusson.
Reggel egy abszolút harmadik idővel bizonyította képességeit, de a 14-es szakaszon kicsúszott és meg kellett állnia, hogy kitakarítsa az eltömődött hűtőnyílást a versenyautón, utána az elhúzódó szervizelés miatt 20 másodperc büntetést kapott. Az utolsó szakaszon pedig ismét műszaki hibák nehezítették a dolgát. Holnap újra támadhat.
A top10-be Jevgenyij Novikov és Ken Block fér még be, Solberg már említett, illetve Kimi Räikkönen kiesése nyomán. A jövőre már talán ismét a Forma-1-ben versenyző finn a mai első szakaszon lecsúszott az útról és a műszaki hibák súlyossága miatt nem is tudta folytatni a Wales-ralit. Nem alkotott maradandót a rali világában.
A 2011-es Wales-rali állása a szombati napot követően (17/23 szakasz):
1. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC 2óra 38perc 37.9másodperc
2. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC +6.1mp
3. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +2p 43.9mp
4. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +5p 35.0mp
5. Kris Meeke, MINI WRT John Cooper Works +6p 20.0mp
6. Matthew Wilson, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +7p 05.6mp
7. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +7p 57.4mp
8. Ott Tanak, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +8p 2.3mp
9. Jevgenyíj Novikov, Team Abu Dhabi Ford Fiesta RS WRC +8p 22.3mp
10. Ken Block, Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +13p 24.7mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
A Wales-rali zárónapján hat szakasz, nagyjából 85 versenykilométer vár még a résztvevőkre.