A Hyundai bejelentette, hogy Dani Sordo és Chris Attkinson is szerepet kap csapatukban a 2014-es rali-világbajnokságon. Azt már korábban lehetett tudni, hogy a WRC-be jövőre visszatérő csapat elsőszámú versenyzője az M-Sporttól elcsábított Thierry Neuville lesz, aki 2013-ban második helyen végzett a bajnokságban.
Neuville minden futamon vezeti majd az új Hyundai i20 WRC-t, míg Sordo, Attkinson, illetve az autóval már számos tesztet elvégző Juho Hanninen különböző versenyeken kapnak szerepet.
Az évadnyitó Monte-Carlo-ralin Sordo vezet majd, ahogy várhatóan az összes többi aszfaltos utakra épülő futamon is. Ha tippelnünk kell, akkor azt mondanánk Hanninen a Svéd-rali mellett, Finnországban és még egy Európai murvás versenyen vezet majd, míg Attkinson az Európán kívüli laza talajú futamokon kaphat szerepet, Ausztráliában biztosan ő vezet. Az ausztrál már tesztelte a Hyundai i20 WRC-t, spanyol kollégája viszont még nem ült benne.
Michel Nandan, a Hyundai csapat vezetője a keddi bemutatón elmondta az elsődleges céljuk 2014-re, hogy minden versenyen célba érjen mindkét autójuk, és ezzel adatokat, tapasztalatot szerezzenek. Remélik, hogy az év során összejön a dobogós eredmény, későbbre azonban egyértelműen a győzelmet tűzték ki célul.
A Hyundai 1998-ban próbálkozott először a raliban. Két szezonon keresztül versenyzett az F2-es kategóriában, majd 2000-től a WRC-k osztályában folytatta a szereplését a háromajtós Accentre alapuló raliautójával. Akkor kis költségvetéssel próbálkoztak, nem igazoltak top pilótát és az autó sem volt a legjobb. Viszonylag eredménytelen szereplésüket követően 2003-ban kiszálltak a sportból.
Úgy tűnik, most komolyabban foglalkoznak a témával. Komoly beruházás mellett épül a csapat főhadiszállása Németországban. Jelenleg még vásárolják versenymotorjaikat, ugyanaz a francia cég, a Pipou Moteurs szállítja nekik, mint az M-Sportnak a Ford Fiestákhoz, ám már épül saját részlegük a motorfejlesztéshez, gyártáshoz. A Hyundai i20 WRC motorja 1,6 literes, turbós, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A Hyundai feladata nem egyszerű, az óriási tapasztalattal rendelkező Citroën és M-Sport, illetve a gigantikus költségvetéssel dolgozó Volkswagen ellen kell bizonyítania. Izgalmas jövő vár a rali-világbajnokságra.
Így tesztelt a Hyundai 2013-ban