Az Olasz-ralit követően ismét elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig a dél-amerikai kontinensre utazzanak. A hétvégén a Rali-világbajnokság hatodik fordulója, az Argentin-rali következik.
Az időjárás Portugáliához hasonlóan itt is fontos szerepet játszhat megjósolhatatlanságával, hiszen előfordulhat napsütés, eső, köd vagy akár komoly szél is. A májusi ősz nagyon kiszámíthatatlan. Újdonság idén, hogy a verseny vegyes talajon zajlik, azaz a főként murvás szakaszok mellett aszfaltos részek is lesznek. Ez az időjárás kiszámíthatatlanságával együtt a versenynaptár egyik legizgalmasabb versenyévé teszi az Argentin-ralit. Rengeteg latin-amerikai néző érkezik a helyszínre, ahol a hangulat fesztiváli lesz. A pampákon kempingeznek, esznek és mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában.
Az izgalmak esélyét viszont jelentősen rontja Sebastien Loeb argentin statisztikája. A Citroën pilótája nemcsak aszfalton verhetetlen az elmúlt években, de a latin-amerikai versenyeken sem engedi ki kezéből a győzelmet, ahogy Mexikóban, úgy Argentínában is abszolút favorit. Az elmúlt öt versenyen, vagyis 2004 óta mindig ő nyerte az Argentin-ralit. Az idei bajnokság legutóbbi versenyén, Szardínián úgy nyert, hogy végig elsőként indult, így a hétszeres világbajnok takarítószerepében sem bízhatnak az ellenfelek.
Ilyen az Argentin-rali
A Citroën egyetlen kihívója a Ford, amely a februári Svéd-rali óta nem szerzett győzelmet. Bár mind Mikko Hirvonen (a svédországi győztes), mind Jari-Matti Latvala bizonyította, hogy milyen gyors a Fiesta RS, a győzelmek mégis elkerülik a csapatot. Hirvonen jelenleg hét ponttal van lemaradva Loeb mögött az egyéni ponttáblán, s nem könnyíti meg a dolgát, hogy aszfalton is mennek, hiszen ott Loeb általában jobban teljesít. A Ford minkét pilótája tesztelt Szardínián egy-egy napot aszfalton, hogy felkészüljenek, de valószínűleg jobban bíznak a Görög-rali megnyerésében, mert oda két-két napot próbáltak már.
„Az autó jónak tűnt az aszfaltos teszten, ez az első alkalom, hogy az új generációs autók ilyen felületen versenyeznek, szóval ez mindenkinek új lesz. Szardínián megvolt a sebességünk, szerintem nem lesz gond átmenteni ide is” – mondta Hirvonen, aki csapattársával együtt azt tartja legfontosabbnak, hogy a felületváltáskor a vezetési stílusukon is igazítsanak. Finoman kell kanyarodni, nem szabad a gumikat túlterhelni, ugyanakkor figyelni kell rá, hogy a murvagumikkal nem lehet ugyanolyan féktávot venni aszfalton, mint az oda tervezett abroncsokkal.
A korábbiakkal szemben ezúttal viszonylag szerény lesz a WRC-mezőnye, 11 ilyen autót neveztek az eseményre. Négy Citroën, hat Ford és egy MINI indul, utóbbi privát csapatnál. A nagyok mellett Petter Solbergnek lehet még esélye a dobogóra.
A versenyről
A 2011-es Argentin-rali ezúttal is három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 378,15 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja: 1457,08 km lesz. A rali főhadiszállása idén is Villa Carlos Pazban rendezkedik be, közel Cordobához.
Összességében elmondható, hogy a hétvégén minden szinten lesz szinte minden, vagyis: murva, aszfalt, vízátkelés és hosszú gyorsasági szakaszok. Most késő ősz van Argentínában, amikor is előre nem lehet megmondani, hogy milyen lesz az idő. Bár egyelőre nem jósolnak esőt a hétvégére, ha mégis esik, akkor csúszóssá válhat az aszfalt és az eső ráadásul meg is nehezíti a lágy összetételű abroncsokkal való versenyzést. A száraz idő sem jelent könnyebbséget, hiszen akkor a murva lesz csúszós.
Nemcsak az eltérő körülmények, de a szakaszok sem teszik könnyűvé a versenyt, vasárnap lesz a világbajnokság leghosszabb szakasza, 48,21 kilométer kell egyhuzamban teljesíteni a párosoknak.
Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:
2009 S. Loeb (Citroën)
2008 S. Loeb (Citroën)
2007 S. Loeb (Citroën)
2006 S. Loeb (Citroën)
2005 S. Loeb (Citroën)
2004 C. Sainz (Citroën)
2003 M. Grönholm (Peugeot)
2002 C. Sainz (Ford)
2001 C. McRae (Ford)
2000 R. Burns (Subaru)
A világbajnokság állása az Olasz-rali után:
Pilóták
1. S. Loeb 100 pont
2. M. Hirvonen 93 pont
3. S. Ogier 81 pont
4. J-M. Latvala 68 pont
5. P. Solberg 46 pont
6. M. Östberg 38 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 167 pont
2. Ford 150 pont
3. M-Sport Stobart 61 pont
4. Petter Solberg WRT 37 pont
5. Ice 1 Racing 26 pont
Forrás: Amber PR