Idén 30 éves az Audi quattro, a technika, amely az utcai autóktól indult, de megváltoztatta a rali sportot.
Az Audi versenyautói ezzel a technikával annyival hatékonyabbak voltak a versenytársaknál, hogy a versenybíróknak azon kellett elgondolkodniuk, kötelezően hendikeppel indítsák-e őket, vagy zárják ki az Audit. Végül is ebben a sorrendben történtek az események.
A ralipályákon 1982 és 1984 között összesen négy világbajnoki címet gyűjtött be a quattro két egyéni és két konstruktőri elsőséget hozott. A Stig Blomqvist, Hannu Mikkola, valamint Michéle Mouton és Walter Röhrl nevéhez fűződnek.
Az Audi fölénye miatt a konkurens gyártók minden korábbinál brutálisabb versenyautókat építettek. A rali története kiemelkedő érájának egy tragikus baleset lett a záróakkordja: 1986-ban a portugál futamon a hazai színekben versenyző Joaquim Santos egy gyalogost akart kikerülni, amikor is elvesztette uralmát Ford RS200-a felett és a nézők közé csapódott. Egy asszony és két gyerek meghalt, harminc további néző pedig megsérült. Az eset megpecsételte a B-csoportos autók sorsát, s a szezon ismét a szériaközelibb A-csoportos autóké lett.
Ezután még egyszer került a kamerák kereszttüzébe az Audi quattro csúcsváltozata, az S1. 1987-ben a 4301 méter magas coloradói Pikes Peaken. Walter Röhrl egy speciálisan hegyi versenyre felkészített 600 lóerős S1-essel 10:47,85-ös időt futott, s ezzel új rekordot állított fel a versenypályának aligha nevezhető útszakaszon.
Walter Röhrl idén újra elvitte az eredeti Audi quattrót a Monte-Carlo rali legendás helyszínére, a Turirini-hágóhoz. Nézzék meg a videón, hogy még mindig képben van a német pilóta:
Egy videó arról, amikor Walter Röhrl még élesben ment ugyanott
És a kihagyhatatlan: Röhrl Amerikában tett látogatása az S1-gyel