Mivel új futamról van szó, a hétvégi rali végeredményét elsőre nehéz megjósolni. De nem kell nagy tudás hozzá, hogy belássuk, Sebastien Loeb a favorit. Nemcsak azért, mert Loeb és a Citroën uralja az idei világbajnokságot, de gyakorlatilag kész csoda lenne, ha valaki legyőzné, miután aszfaltos versenyen 2004 óta csak egyszer kapott ki, Marcus Grönholmtól.
Persze az ellenfelek nem nyugszanak ebbe bele. A Ford intenzív aszfaltos tesztekkel készült a hétvégi ralira. Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala majd 1000 km-t tett meg az elmúlt hetekben aszfaltos utakon.
„Nagyon sokat dolgoztam aszfalton, hogy ismét formába hozzam magam hosszú idő után ismét ilyen felületre és hogy javítsak a technikámon”- magyarázta Hirvonen. „Aszfalton nem tudok olyan jól teljesíteni, mint murván. Tudom, mit kéne tennem, de rá kell állítanom az agyamat arra, hogy automatikusan tegyem és ne kelljen rágondolnom. Megtaláltam azokat a területeket, ahol még fejlődnöm kell és most jó érzéseim vannak a vezetésemmel kapcsolatban” – tette hozzá a finn pilóta, aki felkészülésként rajthoz állt egy szerb futamon, illetve edzőt fogadott, egy pályaversenyző oktatta.
Ám nemcsak a Ford lehet veszélyes Loebre, csapattársa, Dani Sordo is nagyon jól teljesít aszfalton. A spanyol pilóta, ha célba ér aszfaltos futamon, akkor biztosan dobogón végez. Persze Loeb is készült, az intenzív teszt mellett rajthoz állt a június végén megrendezett Francia GT3 futamon egy Ferrarival. Ha Loeb megnyerné a négy aszfaltos versenyt, amire igen nagy az esély, akkor úgy is világbajnok lesz, hogy a murvás futamokon nem szerez pontot.
Érdemes lesz figyelni Kimi Räikkönent is, aki ugyan mindössze hatodik vb-futamára készül a Citroën volánja mögött, de ezúttal egy számára sokkal otthonosabb felületen. „Mióta elkezdődött a szezon, azóta várom, hogy aszfalton versenyezhessünk. Már az első tesztkilométerek óta nagyon jól érzem magam az autóban ilyen talajon. Azt hiszem, hogy a tapasztalat, amit az idény eleje óta gyűjtöttünk, kifizetődik. Ez az első aszfaltos rali nagyon fontos állomása lesz a tanulási folyamatomnak. Meglátjuk, hol leszünk az első nap végén, és megpróbálunk közelebb kerülni az ellenfelekhez” – mondta a 2007-es Forma-1-világbajnok, aki hozzátette, hogy bár az F1 is aszfalton zajlik, szerinte ottani tapasztalata itt nem jelent sokat.
A Ford második számú csapata, a Stobart új pilótát avat a bulgár-ralin. Henning Solberg helyett a korábbi junior rali-világbajnok P-G Andersson vezeti a Focus WRC-t. Solberg nemigen kedveli az aszfaltos versenyeket, így ezeken már a jövő évre készülve egy Fiesta S2000-essel indul.
Testvére, Petter Solberg is váltott, nem autót, hanem navigátort, 11 év és 152 vb-futam után Phil Mills kiszállt a norvég mellől, helyét Chris Patterson veszi át.
Két magyar csapatnak is szoríthatunk a hétvégén, Turán Frici Peugeot 307 WRC-vel, Bessenyey Zoli pedig dízel Opel Astrával igyekszik felvenni a legjobbak tempóját.
A rali
Az első bulgár vb-futam 14 gyorsasági szakaszból áll, s ezek összesen 354,10 kilométert tesznek ki. A verseny teljes hossza: 1069,56 km. A szakaszok vegyesek. Néhány a katalán utakra hasonlít, amelyek jó minőségűek és ezáltal gyorsak, de a többségük technikás, kanyargós és helyenként buckás. Mivel az útvonal magasan a hegyekben vezet, a területet késő ősztől késő tavaszig borító hó és jég megteszi kártékony hatását az utakra. Egyes gyorsaságikat 2000 méter felett jelöltek ki.
A bulgár-rali főhadiszállását a síparadicsom Borovetsben rendezik be. A város 70 km-re délre található a fővárostól, Szófiától, 1300 méteres magasságban.
A legjobbak a bulgár-raliról:
A világbajnokság állása a portugál-rali után:
Pilóták
1. S Loeb 126 pont
2. S. Ogier 88 pont
3. M. Hirvonen 76 pont
4. J-M. Latvala 72 pont
5. P. Solberg 63 pont
6. D. Sordo 49 pont
7. M. Wilson 38 pont
8. F. Villagra 26 pont
9. H. Solberg 24 pont
10. K. Räikkönen 15 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 189 pont
2. Ford 163 pont
3. Citroën Junior Team 106 pont
4. Stobart 84 pont
5. Munchis 40 pont
(Forrás: Amber PR)