A szuperspeciálnak is helyet adó Sapporo stadionban tartott shakedownnal megkezdődött a rali-világbajnokság tizedik futama, a Japán-rali. Bár a verseny alapvetően murvás, mégsem teljesen őrültség a stadionban tartani a tesztet, mivel a futam során nyolcszor mennek az épített pályán a versenyzők.
A verseny előtti közös teszten a Ford versenyzője, Jari-Matti Latvala volt a leggyorsabb. Mögötte azonban három citroënes sorakozott. Kimi Räikkönen két másodperccel volt lassabb a legjobbaknál, de a legnagyobb gondja nem a tempóval volt, hanem hogy kiütötte a futóművet a Citroën C4 WRC alól.
„Nem aggódom túlságosan emiatt” – mondta a finn. „Épp befordultam egy jobbos kanyarba, ahol betonkockák voltak a belső íven, egy ezek közül kilógott a sorból és én eltaláltam az első kerékkel. Meg fogják javítani az autót és este mehetünk. Nem aggódom.”
Räikkönen elárulta, miután már túl van a pályabejáráson, biztos benne, hogy ez nem lesz könnyű verseny. „Nem egyszerűek az utak” – mondta. „Egyes helyeken sok sár van néhol nyomvályúval. Nincs tapasztalatom ilyen körülmények között, meg kell tanulnom. A legfontosabb, hogy célba érjünk és pontot szerezzünk.
Japán-rali shakedown eredmények:
1. Latvala Ford Focus WRC 2:33,1
2. Loeb Citroën C4 WRC 2:33,5
3. Sordo Citroën C4 WRC 2:33,7
4. Ogier Citroën C4 WRC 2:34,0
5. Wilson Ford Focus WRC 2:34,7
6. P. Solberg Citroën C4 WRC 2:34,8
7. Hirvonen Ford Focus WRC 2:35,1
8. Räikkönen Citroën C4 WRC 2:35,1
9. H. Solberg Ford Focus WRC 2:35,2