Az Olasz-rali pénteki programja:
SS1 Lago Omodeo – 10,21km
SS2 Monte Grighini Nord – 21,32km
SS3 Alta Marmila – 14,34km
SS4 Monte Grighini Sud – 19,66km
Mozgó szerviz – Siamanna
SS5 Monte Grighini Nord – 21,32km
SS6 Alta Marmilla – 14,34km
SS7 Monte Grighini Sud – 19,66km
SS8 Lago Omodeo – 10,21km
Flexi szerviz – Olbia
Sebastien Loeb vezet az Olasz-rali első napját követően, mindez kissé meglepő, hiszen a francia címvédő vezet a világbajnoki pontversenyben, így neki kellett elsőként rajtolnia, ami murván elvben hátrány. A hétszeres világbajnok azonban remekelt, az első szakaszt leszámítva végig kiválóan ment, négy szakaszt megnyert.
Sokáig hasonlóan jól teljesített Mikko Hirvonen is (a fordos három szakaszt nyert). Fej-fej száguldottak a hetedik szakaszig. Ott viszont a finn egy kanyarban túl szélesen csúszott és eltalálta az út melletti sziklát, amely nyomán jobb hátsó defektje lett. A kaland ötven másodpercbe és három helybe került. Csak a cél után cseréltek kereket.
Hirvonen holnap csak azért harmadik, mert a Citroën másik pilótája Sebastien Ogier az utolsó szakaszon befékezett, hogy maga elé engedje, így ő rajtolhasson negyedikként a következő két napban. Ogier úgy nyilatkozott, most nem érzi magát tökéletesen az autóban, nem érzi, hogy nyerhetne, ezért fékezett, mert így talán többet tehet a csapatért. A második helyet célozta meg.
Hirvonen viszont még nem adta fel: ” Jó volt a tempónk ma. Amíg a kerekeim jók, rendben lesz a dolog. Keményen fogunk hajtani. Még mindig nyerhetünk” – mondta, a Loeb mögött 51 másodperccel álló finn. Ebben bízhat a Ford is, ugyanis Latvala már kiesett a versenyből. Már az első szakaszon felborult a Fiestával, mert navigátora rossz információt mondott be, majd a második szakaszon a futómű megadta magát.
„Nehéz lesz holnap, majd meglátjuk, mit tudok tenni” – értékelte első helyét Loeb. „De ezt kedvelem, ha nagy az előnyöm és a többiek mögöttem vannak.” Ellenfele lemaradásával Loeb előnye kényelmes fél perc Petter Solberg előtt, aki ugyan második, de lehetne jóval közelebb is, ha nem veszített volna 40 másodpercet a második szakaszon, ahol lecsúszott a turbó nyomáscsöve.
„Elegem van a taktikából, csak nyomni akarom a gázt és holnap is ezt teszem majd” – mondta a norvég, aki még mindig vár idei első dobogós eredményére a problémákkal teli évkezdet után.
„Elégedett vagyok az autó teljesítményével” – mondta Sordo. „Délután már jobban meghajtottam az autót, többet csúszkáltunk, agresszívebb voltam a kocsival. Egyáltalán nem rossz elsőre, és nem is volt semmi gondunk.”
Miután Hennig Sollberg autója kigyulladt, Jevgenyij Novikov összetörte járgányát és még számos másik WRC is elhullott, az SWRC kategória első háromja befért az abszolút értékelés első tíz helyére. Sajnos a Turán Frigyes – Zsiros Gábor páros nincs a dobogós helyeken, sőt hátrébb sem nagyon. Ismét kiesetek, ismét ugyanazért, megint kigyulladt az autójuk, akárcsak Jordániában. Holnap a bajt okozó kipufogó cseréje után 35 perc hátránnyal újraindulhatnak.
Az Olasz-rali állás a pénteki napot követően (8/18):
1. Sebastien Loeb Citroën 1ó27p47.0mp
2. Petter Solberg Solberg Citroën + 33.2mp
3. Mikko Hirvonen Ford + 53.1mp
4. Sebastien Ogier Citroën + 55.5mp
5. Mads Ostberg Stobart Ford + 1p04.7mp
6. Dani Sordo MINI + 1p33.2mp
7. Ott Tanak MM Ford SWRC + 2p36.0mp
8. Matthew Wilson Stobart Ford + 2p54.5mp
9. Martin Prokop Czech Ford SWRC + 3p01.7mp
10. Juho Hanninen Red Bull Skoda SWRC + 3p19.8mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre