Mikko Hirvonen bajnoki álmai szertefoszlottak a Wales-rali második napján. A Ford versenyzője az élen állt az összetett versenyben, amikor a mai negyedik gyorsaságin összetörte a versenyautót.
„Elég trükkös volt ma reggel, a tapadás folyamatosan változott” – mondta wrc.com-nak. „Az egyik fékpontnál nagyon csúszott, így túl gyorsan érkeztünk a következő kanyarhoz. Teljesen keresztbe csúsztunk és az autó fara nekiütközött a partfalnak. Megpördültünk és nekiütköztünk egy fatönknek. Nem volt igazán komoly a sérülés, de a hűtőnk kilyukadt és elfolyt az összes víz belőle.”
A megforgás nagyjából 14 másodpercébe került, de végül közel négy percet veszített a szakaszon a finn, miután észlelte, hogy emelkedik a vízhőfok és lassítania kellett. Ám nem ez volt a fő gond. Sokkal inkább az, hogy a versenyzőnek még több mint 100 kilométert meg kellett tennie közúton, hogy visszaérjen a szervizparkba. Végül csak Newtownig jutott.
Még ez sem jelentené a végét a versenyének, holnap újra rajtolhatna, nagyjából 20 perces időbüntetéssel a kihagyott délutáni szakaszok miatt. Ez eleve elképesztő hátrány Sebastien Loebbel szemben, aki nyolc pont előnnyel vezet jelenleg a bajnokságban.
Ám ennél is rosszabbul hangzik a Ford csapatvezetőjének nyilatkozta, Malcolm Wilson ugyanis nem ad túl sok esélyt annak, hogy holnap versenyezne Hirvonen. „Megpróbáljuk megjavítani az autót, de úgy tűnik, túl sok kár keletkezett a motorban. Meg fogjuk vizsgálni, de csoda kellene az újrainduláshoz, mert túl sokáig ment hűtővíz nélkül a motor” – mondta.
Bár Sebastien Loeb vezeti a versenyt, egyelőre nem ünnepelnek a Citroënnél. Loeb navigátora, Daniel Elena úgy nyilatkozott, megvárják a holnapi napot, hogy visszaáll-e a versenybe Hirvonen, aki azonban már lemondott a címről.
„Vége van, ez biztos. Meg kell köszönnöm az egész csapatnak az erőfeszítést és a segítséget. Sajnos nekünk már a jövőbe kell tekintenünk, majd meglátjuk, mit tudunk tenni.”
Hirvonennek lesz min dolgozni a következő időszakban, hiszen nincs szerződése a csapattal, és Sebastien Ogier is az ő helyére pályázik. Bajnokként könnyedén megtarthatta volna az állását, így már nehezebb lesz. Ráadásul még korántsem biztos, hogy a Ford marad a raliban, egyelőre nem állapodtak meg a folytatásról az M-Sporttal, a győzelem ebben is segíthetett volna.