A 2011-es Francia-rali vasárnapi programja

SS18 Graviere de Bischwiller 1 – 5,52km
SS19 Vignoble de Cleebourg 1 – 10,61km
SS20 Haguenau 1 – 4,20km
SS21 Graviere de Bischwilller 2 – 5,52km
SS22 Vignoble de Cleebourg 2 – 10,61km
SS23 Haguenau 2 – Power Stage – 4,20km

Hat szakasz, összesen 40,66 gyorsasági kilométer maradt a Francia-rali zárónapjára, és a kérdés, hogy vajon Dani Sordo képes lesz-e ledolgozni 9,5 másodperces hátrányát Sebastien Ogier-vel szemben.

A spanyol pilóta folyamatosan nyomás alatt tartotta francia ellenfelét, támadott keményen, de az sem ment a szomszédba a tempóért. Végül Ogier 6,3 másodpercet megőrzött előnyéből, így megnyerte hazája világbajnoki futamát. Végig a legjobbak között autózott, csupán péntek délután panaszkodott egy kissé a motor gyengülésére.

„Nagyon jó érzés (nyerni), egy kissé nehézkes volt a vége, mert a Power Stage-en nem mentem jól, de lényeg, hogy megvan a győzelem” – mondta Ogier. „Természetesen ez jó a bajnokság szempontjából, most már csak jól kell teljesítenünk az évad utolsó két versenyén.”

Bár Dani Sordo nem nyert, nem volt elkeseredve, hiszen a németországi harmadik helyezés után, most eggyel fentebb lépett, elérve a MINI eddigi legjobb eredményét. Az idén egyelőre csak beugró csapatnak ez volt a negyedik versenye.  

„Hihetetlen. Két aszfaltos verseny és két dobogó” – mosolygott Sordo. „Egy kissé persze csalódott vagyok, hogy a végén mégsem szereztük meg a győzelmet, de elégedetteknek kell lennünk.”

Sebastien Ogier nyerte a Francia-ralit 1
Sebastien Ogier nyerte a Francia-ralit 51


Ez volt Ogier idei ötödik, összességében hetedik világbajnoki győzelme. A fiatalabbik Sebastien már több győzelmet jegyez idén, mint Loeb. Sikerével, illetve az extra pontokért zajló utolsó szakaszon elért harmadik helyével (+1 pont), három egységre megközelítette a hétszeres világbajnokot a pontversenyben, aki motorhiba miatt már az első nap búcsúzott hazai versenyéről, így pontot sem szerzett.

A versenyen Petter Solbergé lett a harmadik helyezés, idén már negyedik alkalommal állhatott dobogóra. A norvég sokáig a győzelemért is versenyben volt, de egy tegnapi defekt miatt lemaradt, ma pedig tovább nőtt a hátránya, miután a 19-es szakaszon megpördült. Frissítés: Solberget a verseny után kizárták, mert a mérlegelésen az autója az előírtnál könnyebb volt. Ennek megfelelően mindenki eggyel előrébb végzett mögötte.

Ám nem volt miért aggódnia. Hiába volt a negyedik helyen álló Jari-Matti Latvala ma a leggyorsabb, hiába nyert meg hatból öt szakaszt vasárnap, nem lehetett harmadik. Ötödiknek kellett lennie. A másik Fordban ugyanis Mikko Hirvonen gyengén ment ezen a verseny és esélye sem volt, hogy erőből előrébb lépjen az ötödik helyről, de Ford kiírta neki a negyedik helyet. Ezért a bajnokságban esélytelen Latvala kisegítette – Ausztrália után – ismét. Az utolsó előtti szakaszt megelőző gyűjtőbe két perccel előbb ment be, amiért kép perc büntetést kapott és máris megtörtént a csere.
Sebastien Ogier nyerte a Francia-ralit 52 Ám Latvala még így is több pontot szerzett összességében, bár az ötödik helyért, a negyedikénél kettővel kevesebb, azaz 10 pont jár, de a Ford versenyzője megnyerte a Power Stage-et, amiért plusz három pontot kapott. 13 vs 12.

Hirvonen negyedik helye, illetve 12 pontja azonban azt jelenti, hogy neki is 193 pontja van a bajnokságban, csak úgy, mint Ogier-nek. Látszik, milyen sokat ér Hirvonen folyamatos jó teljesítménye, ő csak két futamot nyert idén, mégis egálban van az ötször nyerő, de kétszer nullázó franciával. Frissítés: Hirvonen 196 ponttal második Solberg kizárását követően.

A fordos helycsere a rali szerelmeseinek jó hír, hiszen két futammal a vége előtt hárman is esélyesek a világbajnoki címre. Hirvonen persze egy kicsit hátrányban van, míg az évadzáró Brit-ralin bármelyikük esélyes, addig az aszfaltos spanyol futamon a két Citroën ismét fölényben lehet.

A top10 második felében is számos boldog pillantást lehetett felfedezni. Az egész bajnokságot teljesítő Dennis Kuipers például pályafutása legjobb eredményével, hatodikként zárt. Ken Block tegnap még 11.-ként állt és az egy pontot érő tizedik helyet tűzte ki célul, ami össze is jött a helyi menő Pierre Campana megelőzésével, de Armindo Araujo balesete nyomán végül a kilencedik helyre került, ami eddigi legjobb WRC-s eredménye.
Sebastien Ogier nyerte a Francia-ralit 53

A 2011-es Francia-rali végeredménye (23/23 szakasz):

1. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC 3óra 6perc 20,4 másodperc
2. Dani Sordo, MINI WRT John Cooper Works +6,3mp
3. Petter Solberg, PSWRT Citroën DS3 WRC +1p 23,8mp – verseny után kizárták
4. Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +3p 26,6mp
5. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +3p 30,3mp
6. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +6p 42,0mp
7. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +7p 8,3mp
8. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +7p 58,3mp
9. Ken Block Monster, WRT Ford Fiesta RS WRC +8p 25,5mp
10. Pierre Campana, Equipe de France FFSA MINI John Cooper Works +8p 38,7mp

A részletes szakaszeredményekért kattintson erre a linkre!

A Power Stage / SS23 eredménye (top3):

1. Jari-Matti Latvala 3 pont
2. Dani Sordo 2 pont
3. Sebastien Ogier 1 pont

A bajnokság állása a Francia-rali után (Solberg kizárásával):

Pilóták:

1. S Loeb          196 pont
2. M. Hirvonen    196 pont
3. S. Ogier         193 pont
4. J-M Latvala    131 pont
5. P Solberg       110 pont
6. M Östberg       62 pont
7. M Wilson         53 pont
8. D Sordo          43 pont
9. H Solberg        40 pont
10. K Räikkönen   34 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                       372 pont
2. Ford                           318 pont
3. M-Sport Stobart           133 pont
4. Petter Solberg WRT        98 pont
5. Team Abu Dhabi             34 pont
6. FERM WRT                     34 pont
7. Munchis Ford WRT           32 pont
8. Monster WRT                  19 pont
9. Van Merksteijn Motorsport 12 pont