A Jordán-rali zárónapjának programja:
SS13 Yakrut 1 – 14,16km
SS14 Bahath 1 – 12,53km
SS15 Mahes 1 – 20,44km
SS16 Baptism Site 1 – 10,50km
Szerviz
SS17 Yakrut 2 – 14,16km
SS18 Bahath 2 – 12,53km
SS19 Mahes 2 – 20,44km
SS20 Baptism Site 2 (PS) – 10,50km
Két körben négy gyorsasági szakasz, összesen 116 versenykilométer várt a mezőnyre a Jordán-rali zárónapján, ha lehet, a tegnapinál is forróbb körülmények között. Ahogy arra számítani lehetett, igazi versenyt hozott a szombat. Ma eldőlt ki lesz a nyerő: akik fékeztek, vagy a pokolian hajtó Ogier.
A nap elején még négyen voltak esélyesek a győzelemre. Sebastien Ogier takarított az élen, Sebastien Loeb, Jari-Matti Latvala és Petter Solberg fél percről kezdte a támadást.
Ogier takarítóüzemben nem tudta hozni a tegnapi tempóját, sorra hullajtotta el a másodperceket. A délelőtti négy gyorsaságiból kettőt Mikko Hivonen, kettőt Sebastien Loeb nyert meg, de összességében Jari-Matti Latvala teljesített a legjobban, miután mindegyiken második volt. A szervizre így ő került a legközelebb a továbbra is vezető citroëneshez. A különbség ekkor 18,9 másodperc volt közöttük.Ez azt sejtette, hogyha Ogier nem hibázik, akkor meglehet a győzelem, hiszen a fele táv alatt csak a harmadát veszítette előnyének és délután a második körben már számára is tisztábbak az utak. Ám nem ez történt. A Ford versenyzője még egy lapáttal rátett a tempóra és a soron következő három szakaszt megnyerve átvette a vezetést.
Úgy érkeztek az utolsó, külön pontokért zajló Power Stage-re, hogy Latvala fél másodperccel vezetett Ogier előtt. Ennél izgalmasabb befejezést aligha remélhettek a szervezők, hiszen élő tévéközvetítés mellett dőlt el a verseny.
Az említett szakaszon a versenyzők fordított sorrendben indulnak, így először a harmadikként rajtoló Latvala ideje volt mérvadó, ő 5:22,4 alatt száguldott végig a 10,5 kilométeres pályán. Utána indult Loeb, majd jött Ogier. A francia pilóta esetében az óra 5:21,7-nél állt meg, azaz 0,7 másodperccel gyorsabb volt, így 0,2 másodperccel megnyerte a 2011-es Jordán-ralit. Mindez 260 versenykilométer után.
Ez a rali-világbajnokság valaha volt legszorosabb győzelme, felülmúlva a korábbi rekordot, amikor Marcus Grönholm 0,3 másodperccel előzte meg Sebastien Loeböt a 2007-es Új-Zéland-ralin.
„Hihetetlen” – mondta ujjongva Ogier. „Hihetetlen nap ez, pokolian kellett hajtanom ma. Fantasztikus érzés. Jari-Matti annyira gyors volt ma, hogy örülten kellett hajtanom. Nagyon boldog vagyok, hogy így végződött.”
Ez volt Ogier idei második, pályafutása negyedik győzelme, de nemcsak az ezért járó 25 pontnak örülhet, hiszen a Power Stage legjobbjaként plusz három pontot is bezsebelt. Ennek köszönhetően a bajnokságban feljött a harmadik helyre, ott is megelőzve Jari-Matti Latvalát.
Loeb ezúttal harmadik lett, a hétszerese világbajnok az idők alapján nem ment rosszul, és a mai első körben versenyben is volt a győzelemért. Délután viszont már nem érezte jól magát a DS3-asban, nem tudta a nyomban tartani az autót, folyamatos túlkormányozottsággal küzdött. Egy vigasza lehet, hogy a bajnokságban immár ő vezet, megelőzve a Jordániában negyedikként végző Mikko Hirvonent.
A Ford pilótájának versenye már tegnap eldőlt, miután elsőként indulva sokat veszített, majd az utolsó szakasz nagy részét kormányszervó nélkül teljesítette. Ezt a hátrányt ma már nem tudta ledolgozni. A világbajnokságban második helyen áll a finn, ami azt jelenti, hogy a következő versenyen, Szardínián már nem neki kell majd elsőként rajtolnia, így hajthat a győzelemért.
A négy győzelemre esélyes közül Petter Solberg járt a legrosszabbul. Délelőtt kiderült, hogy az elsőség nem lesz meg, de a dobogóért még harcban volt. A norvég délután is keményen támadott, talán túl keményen is, a 17-es gyorsaságin lecsúszott az útról és kiesett a versenyből. A versenyzők sérülés nélkül megúszták az esetet.
„Nagyjából két kilométert tettünk meg, amikor megforogtunk és lecsúsztunk az útról, ahol megakadt az autó” – mesélte Solberg. „Volt néhány igazán nagy szikla és emiatt nem tudtuk visszajuttatni az autót az útra.”
Ennek köszönhetően a hatodik helyen autózó Kimi Räikkönen előrelépett az ötödik helyre, de nem tudta megtartani, mert az utolsó előtti szakaszon defektet kapott, így Matthew Wilson megelőzte a volt F1-világbajnokot. Ennek ellenére a finnek ez volt az eddigi legerősebb versenye az időket tekintve.
Räikkönen a power stage-en, de megnézhető Solberg sérült autója is:
Az SWRC kategóriában úgy tűnt, a mai nap formalitás lesz, miután Nasser Al-Attiyah már tegnap akkora fölényt autózott ki, hogy ma akár alibizhetett is volna. Ám ez motorsport, aminek a célban van vége. A Dakar-győztes autója azonban már a mai első szakasz célját sem látta meg, mert motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. A kategóriában így Benranrdo Sousa nyert. A katari kiesésekor úgy tűnt, hogy a tavalyi rali-vb-s pontszerzés után, újra történelmet írhat a Turán Frigyes – Zsiros Gábor duó, ám az utolsó szakaszon kiestek, miután kigyulladt a Ford Fiesta hátulja (részletekkel később jelentkezünk).
Eredmények
A 2011-es Jordán-rali végeredménye:
1. Sebastien Ogier Citroën 2ó48p28.2mp
2. Jari-Matti Latvala Ford + 0.2mp
3. Sebastien Loeb Citroën + 27.7mp
4. Mikko Hirvonen Ford + 2p44.7mp
5. Matthew Wilson Stobart Ford + 5p44.9mp
6. Kimi Raikkonen Ice 1 Citroën + 6p14.9mp
7. Federico Villagra Munchi’s Ford + 9p18.7mp
8. Khalid Al Qassimi Abu Dhabi Ford + 9p43.7mp
9. Dennis Kuipers Ferm Ford + 14p27.5mp
10. Bernardo Sousa Quinta Ford S200 + 15p05.5mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
A power stagen Ogier 3 pont, Hirvonen 2 pont, Loeb 1 pont.
A világbajnokság állása a Jordán Rali után:
Pilóták
1. S. Loeb 74 pont
2. M. Hirvonen 72 pont
3. S. Ogier 69 pont
4. J-M. Latvala 66 pont
5. P. Solberg 31 pont
6. M. Ostberg 28 pont
7. M. Wilson 22 pont
8. K. Räikkönen 18 pont
9. F. Villagra 12 pont
10. H. Solberg 10 pont
Konstruktőrök
1. Ford 130 pont
2. Citroën 130 pont
3. M-Sport Stobart 43 pont
4. Ice 1 Racing 26 pont
5. Petter Solberg WRT 22 pont
6. Munchis Ford WRT 20 pont
7. Team Abu Dhabi 13 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 6 pont