SS11 Muhovo 29,53 km
SS12 Slavovitsa 17,73 km
SS13 Muhovo 29,53 km
SS14 Slavovitsa 17,73 km
Sebastien Loeb nyerte a Bulgár-ralit, az évad első aszfaltos versenyét, miután az utolsó napnak 40 másodperces előnnyel vágott neki, amit mindenféle kockáztatás nélkül beosztott. Kétszer is mindössze negyedik időt autózott. A hatszoros bajnok pénteken félperces előnyt autózott ki, majd onnan végig kontrollálta a versenyt, magabiztosan nyert.
„Tökéletes volt – egy nagyon jó első nap, aztán két nap nehéz időjárási körülmények között, amikor az volt fontos, hogy tartsuk a ritmust és ne hibázzunk, ne kockáztassunk” – mondta Loeb, aki végül 29,5 másodperccel volt gyorsabb, mint csapattársa, Dani Sordo.
Loeb száguld
Ezzel már el is árultuk, hogy a spanyol pilótának sikerült megőriznie a pozícióját a tegnap hozzá szorosan felzárkózó Petter Solberg előtt, akivel ma komolyat vívtak – a célban azonban 6,8 másodperc maradt a gyári és a privát citroënes között. A francia gyár totális sikerét Sebastien Ogier biztosította be, aki behozta a Junior-csapat C4 WRC-jét a negyedik helyre.
„Amikor elkezdtük ezt a versenyt, Chris (most debütált az új navigátora) és én is nagyon idegesek voltunk” – mondta Solberg. „De azt kell mondanom, tökéletes munkát végzett.”
Ez volt a Citroën eddigi legdominánsabb győzelme, de legutóbb más gyártótól is csak 1993-ban láthattunk ilyet. Akkor a Toyota autói sorakoztak az első négy helyen a Safari Rally céljában. A Citroën immár 47 ponttal vezet a Ford előtt a konstruktőri bajnokságban.
Idén ez már a negyedik, összességében pedig már az 58. győzelme volt Sebastien Loebnek, amellyel 151-re növelte pontjai számát az egyéni bajnokságban, ahol Sebastien Ogier megőrizte a második helyét (100 pont), míg Mikko Hirvonen (86 pont) a harmadik.
Hirvonen a bajnokságban ugyan a harmadik, de ezen a versenyen ebből semmi nem látszott. A Ford nem találta a ritmust, de a fő buktát a szombati rossz gumiválasztás okozta. „Keményen kell dolgoznunk, hogy fejlődjünk” – összegzett az ötödik helyezett Hirvonen. „Ma már csak teszteltünk egy csomó dolgot a későbbi versenyekre. Úgy gondolom, sokat tanultunk, ami segíthet a többi aszfaltos versenyen.”
A finn mögött csapattársa, Jari-Matti Latvala és az első fordos versenyét teljesítő P-G Andersson végzett. A nyolcadik helyet a Turán Frigyes-Zsiros Gábor duó szerezte meg. A magyar párosnak ez mindössze a második világbajnoki és az első aszfaltos futama volt, ehhez képest simán verték az évek óta versenyző Matthew Wilsont.
Kimi Räikkönen végül nem jutott be a legjobb tíz közé. A finn még az első nap végén törte össze autóját. Szombaton a 26. helyről rohamléptekben zárkózott fel, ma is folytatta a nyomulást, de csak a 11. helyig jutott. Az utolsó szakaszon még nekicsúszott a partfalnak is, akkor fél percet veszített.
A 2010-es Bulgár-rali végeredménye:
1. Sebastien Loeb Citroën 3ó 2p 39.2 mp
2. Dani Sordo Citroën + 29.5 mp
3. Petter Solberg Citroën + 36.3 mp
4. Sebastien Ogier Citroën + 1p 55.0 mp
5. Mikko Hirvonen Ford + 3p 17.8 mp
6. Jari-Matti Latvala Ford + 4p 28.5 mp
7. P-G Andersson Ford + 5p 25.2 mp
8. Turán Frigyes Peugeot + 7p 04.0 mp
9. Matthew Wilson Ford + 9p 28.6 mp
10. Henning Solberg Ford + 13p 06.0 mp
A bajnokság állása:
Pilóták:
1. S. Loeb 151 pont
2. S. Ogier 100 pont
3. M. Hirvonen 86 pont
4. J-M. Latvala 80 pont
5. P. Solberg 78 pont
6. D. Sordo 67 pont
7. M. Wilson 40 pont
8. F. Villagra 26 pont
9. H. Solberg 25 pont
10. K. Räikkönen 15 pont
Konstruktőrök:
1. Citroën 232 pont
2. Ford 185 pont
3. Citroën Junior Team 125 pont
4. Stobart 98 pont
5. Munchis 40 pont