A GT86 CS-R3, amint neve is mutatja, privát csapatok (Customer Sport) által megvásárolható, R csoportos, hátsókerék-hajtású modell lesz, amely a WRC3 (sorozatgyártású modellek rali világbajnoksága) specifikációi szerint épül, hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval, részlegesen önzáró differenciálművel, átdolgozott motorral és fékekkel, valamint egyéb módosításokkal.
A németországi Toyota Motorsport GmbH által kifejlesztendő TMG GT86 CS-R3 egy hosszú és sikeres, ám rég félbeszakadt hagyományt eleveníthet fel: 1972-től az ezredfordulóig a Corolla, de mindenek előtt a Celica különböző változatai összesen négy egyéni és három csapatbajnoki címet kaparintottak meg a WRC-ben.
Noha a WRC egyelőre távoli cél (mert nyilván cél, még ha egyelőre nem deklaráltan is), a hátsókerekes GT86 remélhetőleg nem csak hangulatában, de teljesítményével is értékes színfoltja lesz a rali világának.
A Toyota már tavaly megtette az első lépést a ralisportba történő visszatérése felé: a belépő szintű TMG Yaris R1A az FIA új, 1400 cm3 alatti géposztályában biztosít megfizethető lehetőséget a sportolóknak.