A SsangYong dél-koreai autómárka, melyet 1954-ben alapítottak, bár magát a nevet csak 1988 óta használják. Elsősorban SUV-kat gyár.
1954-ben alapították Hadonghwan Motor Company néven azt a vállalatot, mely eleinte katonai terepjárókat gyártásával foglalkozott, majd az 1970-es években nevet váltott, mielőtt az akkoriban autógyártással kevésbé foglalkozó SsangYong-csoport tulajdonába került 1988-ban. Ekkor jelent meg a magyar nyelven ikersárkányt jelentő márkanév az autóiparban.
Három évvel később együttműködési megállapodást kötött a Mercedesszel, ennek eredményeként jelent meg például a Musso a márka kínálatában. Az 1990-es évek ázsiai gazdasági válsága miatt azonban megroggyant az egyébként nem túl sikeres terepjáró-gyártó üzleti helyzete, ezért előbb a szintén koreai Daewoo, majd 2004-ben az indiai Mahindra kezébe került a márka, ennek ellenére a cégközpont Szöul maradt.
A márka anyagi helyzetét tovább nehezítették a Mahindra fennálló tartozásai, ezért 2020 végén a SsangYong felszámolási kérelmet nyújtott be. A 2022-ben lefolytatott csődeljárás során a KG Group vezette konzorcium vette át a márka, mely 900 milliárd wont – 2022-es árfolyamon számolva 268 milliárd forintot – készül befektetni.
A SsangYong kínálatában a terepjárók helyét az azok városi megfelelőjének számító SUV-k vették, többek között a Korando, a Rexton és a Tivoli típusok forgalmazásával, miközben egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos hajtás jelentőségére is. Egyetlen pick-up van a repertoárban, ez pedig a 2018-ban (névlegesen) visszatért Musso.
A SsangYong ismertebb modelljei: