A turbófeltöltő a motor hatásfokának növelésére szolgál. Régen szinte kizárólag a teljesítmény növelésére használták; újabban egyre gyakrabban az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése a cél.
A turbó a kipufogógázok energiáját hasznosító feltöltő, amely egy közös tengelyre szerelt turbinakerékből és egy kompresszorkerékből áll. A kipufogógázok a turbinakereket forgatják, amely a kompresszorkereket hajtja. A kompresszor levegőt szív be, és túlnyomáson juttatja azt a hengerekbe, miáltal több üzemanyag égethető el.
Sok esetben úgy javítják tovább a motor töltési fokát, hogy a kompresszor után úgynevezett töltőlevegő-hűtőt (intercoolert) iktatnak be, amelyben áthaladva a levegő lehűl, vagyis nagyobb lesz a sűrűsége.
Kisebb fordulatszámon előfordulhat, hogy a turbó nem szállít elegendő levegőt: ennek ellensúlyozására alkalmazzák a változó geometriájú turbófeltöltőt. Ennél leggyakrabban a kompresszor kiáramlási keresztmetszetét változtatják, egy állítható lapátsor mozgatásával, miáltal a szállított levegő sebessége megnő, így javul a motor reakciókészsége kis fordulatszámon.
Szintén egyre gyakoribbak az ikerturbó rendszerek. Ezek két, egymás után (sorosan) elhelyezett, eltérő átmérőjű turbófeltöltőt alkalmaznak: a kisebbik könnyen felpörögve kis fordulatszámon is biztosít turbónyomást, míg a nagyobb turbinakerékkel szerelt turbó nagy fordulatszámon több levegőt szállít, ezáltal nagyobb hatásfok-növekedést képes elérni.
Ld. még: mechanikus feltöltők