A DSG (Doppelschaltgetriebe) vagy DCT (Double Clutch Transmission) elnevezés duplakuplungos sebességváltót takar.
A duplakuplungos váltót a Volkswagen konszern és a BorgWarner közösen fejlesztette ki. Az ötlet nem új, de szériaautókban csak az elektronikus vezérléssel együtt valósulhatott meg. A DSG olyan, mintha két váltót egybeépítenénk. A váltó két bemenőtengellyel és ehhez kapcsolódóan egy-egy belső kuplunggal rendelkezik. A DSG két kuplungja közül az első az 1-3-5. fokozatokhoz és a hátramenethez juttatja el a motor erejét, a másik a páros sebességeket iktatja be a hajtásba.
Míg az egyik váltófél aktív, addig a másikban előválasztott fokozat a megfelelő pillanatban az egyik kuplung nyitásával és a másik ezzel párhuzamos zárásával aktiválható. A vonóerő átadása nem szakad meg a kuplungok párhuzamos nyitása és zárásakor, így az autó nem bólint váltáskor és a gyorsulás is állandó.
A DSG a fokozatválasztó karról, illetve egyes típusokban a kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolható. Nagy előnye a DSG-nek a gyorsaság és a magas hatásfok, így a többletfogyasztás a kézi váltóhoz mérten minimális. Városban egy DSG-s autó akár takarékosabb is lehet. Előnyei miatt egyre több sportautót gyártanak kizárólag DSG sebességváltóval.
A technológiát ma már a legtöbb autógyártó meghonosította, és saját fantázianév alatt fejleszti, gyártja és forgalmazza.