A mechanikus feltöltő a motor töltési fokának javítását szolgálja, amihez általában a főtengelyről vett teljesítményt vesznek igénybe.
Az ilyen feltöltők általában térfogatkiszorításos elven működnek, (pl. Roots-fúvó, Eaton-kompresszor, G-feltöltő), ez alól kivétel a Comprex-feltöltő, amely a kipufogógázok segítségével létrehozott lökéshullámokat hasznosítja.
Előnyük, hogy késlekedés nélkül, alacsony fordulatszámon is szállítanak, ellenben nem képesek akkora túlnyomás előállítására, mint a turbófeltöltők.
A mechanikus feltöltőket viszonylag ritkán alkalmazzák, mert gyártásuk rendkívül precíz megmunkálást igényel (tehát költséges), sokszor zajosak és nagy a teljesítményfelvételük. Az amerikai autóiparban még találkozhatunk velük; Európában jóformán csak a JLR (Jaguar Land Rover) sportos modellei alkalmazzák a technológiát.
Ld. még: Turbófeltöltő