Mit kell tudni az új Ford Ka-ról?

Szakított az egyedi arculattal a Ford Ka
Jól mutat

Jól mutat

Jól mutat


A Ford 12 évvel az első Ka megjelenése után jött ki az utóddal. A külső váz alatt döbbenetes titkot őriz. Ez egy álruhás Fiat. A kisautó alapja (váza, motorja, majdnem minden egyes csavarja) megegyezik a nagy sikert elért Fiat 500-al.

Ennek ellenére egyáltalán nem zavaró a hasonlóság. A Suzuki Splash és Opel Agila esetében például kizárólag a márkajelzésekben térnek el az autók, itt ez másként van. A második generációs Ka külsején szinte semmit nem őrzött meg az előd merészségéből, de maradtak a márkához illő feszes, sportos vonalak.

Izgalmas, de hiányos belső

Rémségesen egyszerű, de legalább különleges

Rémségesen egyszerű, de legalább különleges

Rémségesen egyszerű, de legalább különleges


A belsőtérben uralkodó tipikus Ford dizájn nem feltétlenül szép, de mindenképpen látványos. Az viszont biztos, hogy nincs agyonbonyolítva a dolog. A műszerfal és a kezelőszervek rémségesen egyszerűek. Jó megoldás a fejünk fölött lévő hálós tároló, néhány hiányosság  viszont kifejezetten bosszantó.

Lehet, hogy csak az én agymenésem, de a KIA C’eed óta követelem minden autóba az USB-csatlakozót. Ráadásul olyan elvárásaim is vannak, hogy a csatlakoztatott emlékezőrúdon lévő MP3-fájlokat azonnal kezdje el lejátszani. Nem érdekel az autóban lévő winchesterrel történő szinkronizálás lehetősége és semmi egyéb megoldás.

Sajnos a Kában nincs USB, csak Jack-dugó, amire csak az lehet a magyarázat, hogy nem haladnak a korral. Vagy a legolcsóbb megoldást keresték. Egy audiójel erősítése sokkal könnyebb feladat, mint a 0 és 1 jelek feldolgozása. Tekintve az autó célközönségét, ez a hiányosság elfogadhatatlan.

Városi jószág

Városi jószág

Csak kulcsra nyílik


Másik nagy bánatom, hogy a csomagtartót csak a kulcson lévő gombbal lehet nyitni, ami sokszor okozott fejfájást rövid együttlétünk alatt. Se a műszerfalon, sem a csomagtartón nem találtunk olyan gombot, ami felpattintja a csomagtér fedelét.

Ezek mellett az üléshelyzet lehet még egy kicsit problémás. Alacsony termetem ellenére is az ablak felső harmadán kellett kinéznem, ami növelte az önbizalmam, magasabb embereknek, viszont komoly problémát okozhat. Az ülésmagasságot pedig nem lehet állítani.

Hátul nem vártunk csodát, ennek megfelelően nem is csalódtunk. Két ember, egy ötperces utazás során még akár jól is érezheti magát. A hátsó ülések egyébként csak minimálisan variálhatóak, de ez elég volt ahhoz, hogy például egy 126 centis munkalapot bepréseljünk a kisautóba.

Nézz körül te is az új Kában

A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Mi köze James Bondnak a Kához? És mi 69?


007
Olga Kurylenko virít a Kában

Olga Kurylenko virít a Kában

Olga Kurylenko virít a Kában


A tavaly novemberben bemutatott Quantum of Solace (A Quantum csendje) című film remek táptalajul szolgált a Ford Ka rejtett bemutatójához.

A Fordnál lassan hagyománnyá válik, hogy egy új Bond filmben mutatja meg az éppen aktuális új modelljét, korábban a Mondeóval is így tett a Casino Royale-ban.

A filmben az aktuális Bond-csaj Olga Kurylenko száguldozik. Felveszi James-t, lerázza a gonosztevőket, íme:!

a videó a hirdetés után indul


69

Fordosabb lett

Fordosabb lett

Fordosabb lett


Nehezen tudom elképzelni, hogy férfiakat is hatalmába kerítheti egy Ford Ka, a csajokat pedig kizárt dolog, hogy a szomorú technika érdekelné, ezért legyen elég annyi, hogy a Ka egy nagyon kellemesen vezethető autó.

A motor 1.2-es, 69 lóerős, amitől ugyan nem változik vágtató paripává a kisautó, de kifejezetten fürgén lehet közlekedni vele lámpától-lámpáig, bevásárlóközponttól a fodrászig.

Jól törik?

Hiába a közös gyerekszoba, és a megosztott ruhatár, a Ford Ka biztonság terén nem ér fel testvérmodelljéhez, a Fiat 500-ashoz. Az új Ka ezzel együtt azért nem vallott szégyent, hozza konkurensek elfogadható eredményét.

Négy csillag

Négy csillag

Négy csillag


A hagyományos frontális ütköztetésnél a kisautó utastere ép maradt, de a műszerfal elemei nem igazán kímélték a vezetőt. Az anyósülésen utazók a tesztbábu eredményei alapján sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat.

A felnőttek biztonságára a Ka 28 pontot, négy csillagot kapott. A további eredmény.

Konkurencia

A már említett rokon, a FIAT 500 mellett a Renault Twingo, a Suzuki Splash és a Hyundai i10 jelent veszélyt a Kára. Íme az árverseny alakulása:

ÁRAK
Ford Ka 1.2 Titanium (69 LE) 3 038 000 Ft
Hyundai i10 Comfort (66 LE) 2 549 000 Ft
Renault Twingo Dynamique (75LE) 2 550 000 Ft
Suzuki Splash GLX (65 LE) 2 745 000 Ft

Végül, hogy a felütésre is válaszoljak, nem akar meggyőzni a Ka arról, hogy szeressem. De ez egy cseppet sem baj. Szeressék a csajok! Szerethető kisautó, izgalmas új formával, kizárólag nőknek!

Jelenet a Quantum csendje c. filmből

Jelenet a Quantum csendje c. filmből


Még több kép!

Mellette – Ellene
  • fiatalos
  • sportos
  • vagány
  • lendületes
  • női autó
  • kirándulásra maximum ketten mehetnek
  • rétegmodell