Mit kell tudni az új Ford Ka-ról?
A Ford 12 évvel az első Ka megjelenése után jött ki az utóddal. A külső váz alatt döbbenetes titkot őriz. Ez egy álruhás Fiat. A kisautó alapja (váza, motorja, majdnem minden egyes csavarja) megegyezik a nagy sikert elért Fiat 500-al.
Ennek ellenére egyáltalán nem zavaró a hasonlóság. A Suzuki Splash és Opel Agila esetében például kizárólag a márkajelzésekben térnek el az autók, itt ez másként van. A második generációs Ka külsején szinte semmit nem őrzött meg az előd merészségéből, de maradtak a márkához illő feszes, sportos vonalak.
Izgalmas, de hiányos belső
A belsőtérben uralkodó tipikus Ford dizájn nem feltétlenül szép, de mindenképpen látványos. Az viszont biztos, hogy nincs agyonbonyolítva a dolog. A műszerfal és a kezelőszervek rémségesen egyszerűek. Jó megoldás a fejünk fölött lévő hálós tároló, néhány hiányosság viszont kifejezetten bosszantó.
Lehet, hogy csak az én agymenésem, de a KIA C’eed óta követelem minden autóba az USB-csatlakozót. Ráadásul olyan elvárásaim is vannak, hogy a csatlakoztatott emlékezőrúdon lévő MP3-fájlokat azonnal kezdje el lejátszani. Nem érdekel az autóban lévő winchesterrel történő szinkronizálás lehetősége és semmi egyéb megoldás.
Sajnos a Kában nincs USB, csak Jack-dugó, amire csak az lehet a magyarázat, hogy nem haladnak a korral. Vagy a legolcsóbb megoldást keresték. Egy audiójel erősítése sokkal könnyebb feladat, mint a 0 és 1 jelek feldolgozása. Tekintve az autó célközönségét, ez a hiányosság elfogadhatatlan.
Másik nagy bánatom, hogy a csomagtartót csak a kulcson lévő gombbal lehet nyitni, ami sokszor okozott fejfájást rövid együttlétünk alatt. Se a műszerfalon, sem a csomagtartón nem találtunk olyan gombot, ami felpattintja a csomagtér fedelét.
Ezek mellett az üléshelyzet lehet még egy kicsit problémás. Alacsony termetem ellenére is az ablak felső harmadán kellett kinéznem, ami növelte az önbizalmam, magasabb embereknek, viszont komoly problémát okozhat. Az ülésmagasságot pedig nem lehet állítani.
Hátul nem vártunk csodát, ennek megfelelően nem is csalódtunk. Két ember, egy ötperces utazás során még akár jól is érezheti magát. A hátsó ülések egyébként csak minimálisan variálhatóak, de ez elég volt ahhoz, hogy például egy 126 centis munkalapot bepréseljünk a kisautóba.
Nézz körül te is az új Kában
A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)
Mi köze James Bondnak a Kához? És mi 69?
007 |
A tavaly novemberben bemutatott Quantum of Solace (A Quantum csendje) című film remek táptalajul szolgált a Ford Ka rejtett bemutatójához. A Fordnál lassan hagyománnyá válik, hogy egy új Bond filmben mutatja meg az éppen aktuális új modelljét, korábban a Mondeóval is így tett a Casino Royale-ban. A filmben az aktuális Bond-csaj Olga Kurylenko száguldozik. Felveszi James-t, lerázza a gonosztevőket, íme:! a videó a hirdetés után indul |
69
Nehezen tudom elképzelni, hogy férfiakat is hatalmába kerítheti egy Ford Ka, a csajokat pedig kizárt dolog, hogy a szomorú technika érdekelné, ezért legyen elég annyi, hogy a Ka egy nagyon kellemesen vezethető autó.
A motor 1.2-es, 69 lóerős, amitől ugyan nem változik vágtató paripává a kisautó, de kifejezetten fürgén lehet közlekedni vele lámpától-lámpáig, bevásárlóközponttól a fodrászig.
Jól törik?
Hiába a közös gyerekszoba, és a megosztott ruhatár, a Ford Ka biztonság terén nem ér fel testvérmodelljéhez, a Fiat 500-ashoz. Az új Ka ezzel együtt azért nem vallott szégyent, hozza konkurensek elfogadható eredményét.
A hagyományos frontális ütköztetésnél a kisautó utastere ép maradt, de a műszerfal elemei nem igazán kímélték a vezetőt. Az anyósülésen utazók a tesztbábu eredményei alapján sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
A felnőttek biztonságára a Ka 28 pontot, négy csillagot kapott. A további eredmény.
Konkurencia
A már említett rokon, a FIAT 500 mellett a Renault Twingo, a Suzuki Splash és a Hyundai i10 jelent veszélyt a Kára. Íme az árverseny alakulása:
ÁRAK | |
Ford Ka 1.2 Titanium (69 LE) | 3 038 000 Ft |
Hyundai i10 Comfort (66 LE) | 2 549 000 Ft |
Renault Twingo Dynamique (75LE) | 2 550 000 Ft |
Suzuki Splash GLX (65 LE) | 2 745 000 Ft |
Végül, hogy a felütésre is válaszoljak, nem akar meggyőzni a Ka arról, hogy szeressem. De ez egy cseppet sem baj. Szeressék a csajok! Szerethető kisautó, izgalmas új formával, kizárólag nőknek!
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|