Budapest – Linz – Budapest
Egy hirtelen ötlettől vezérelve múlt hét vasárnap kiruccantunk a sógorokhoz egy focimeccsre. Természetesen nem az osztrákok Eb-szereplése hozott minket lázba, sokkal inkább a sztárokkal felálló Real Madrid focicsapatának vendégjátéka.
Mint utólag kiderült, mi szerencsésebbek voltunk, mint a Szombathelyi Haladás – Arsenal meccs nézői, ugyanis itt tényleg pályára léptek a sztárok, igaz az Eb-győztes csapat tagjai nem. Ennek ellenére ott volt a csapatban többek közt: Raul, Guti, Van Nistelrooy, Dudek, Salgado, Robben, Sneijder, Saviola. Akit érdekel, itt megnézheti a meccs összefoglalóját, a következő oldal alján pedig a csapatok összeállítását.
Ha jól kalkuláltam, végül olcsóbban megúsztuk így, mintha az előbb említett Arsenal meccsre szavaztunk volna. Természetesen ezen nem lepődünk meg, Magyarországon mindenki pofátlanul akar meggazdagodni.
Abban a szerencsében volt részünk, hogy 5 (!) autó közül választhattunk a túrára. Az 1,6-os Ibizánál érdekes lett volna a fogyasztás és három ember számára bőven elég lett volna, de a következő listát látva más sem döntött volna mellette.
Szóval a további jelöltek: Audi A3 Cabrio, A4 kombi, Audi TTS (Nagyon király! Hamarosan érkezik a teszt, ízelítőnek, íme egy kép) és a Corvette C6. A Corvette és a TTS nem alkalmasak hosszabb távú, több fős utazásra, pedig élményben ők nyújtják a legtöbbet. A csavaros eszűek így könnyedén megtippelhetik, hogy a kabrió lett a befutó a két fennmaradó Audi versenyében.
Az A3 Cabrio a befutó
A tető vászonból van, ez hagyomány az Audinál. Szerintük így elegánsabb, amiben lehet valami, mert a Rolls-Royce, az Aston Martin és a Bentley is így gondolkodik kabrióban. A vászontető egyébként könnyebb, gyorsan mozgatja a hidraulika és sokkal kevesebb helyet foglal a csomagtérből, mint a fémtetős kabrióké.
Csajos autó, nincs mese, ezért nem is nagyon izgatta a fantáziámat az A3 kabrió. Az A4 kombival lett volna talán a legideálisabb az utazás, de végül nem bántam meg ezt sem. A 140 lovas dízel takarékos, jól megy, a duplakuplungos S tronic S-Tronic S tronic (nem tudom, hogyan kell írni, az Audi is össze vissza írja! Hol kötőjellel, hol nélküle) váltó pedig megint csak egy jó dolog. Igaz, már tapasztaltuk, hogy dízellel kevésbé rátermetten működik.
Térjünk a lényegre! Mit tud? Mennyit fogyasztott az úton? És városban? Lapozzon!
Milyen az autó?
Kb. 9 másodperc alatt nyitható le és ugyan ennyi idő alatt csukható fel a teteje. De ami ennél sokkal érdekesebb, hogy menet közben is elbánhatunk vele, 30 km/h-s sebesség alatt.
Az utazás közben egy pillanatig sem jelentett problémát a vászontető. Egy lezárt autópálya szakaszon, biztonságos körülmények között végzett mérés során, 180 km/h-s sebességnél sem volt zavaróan nagy a zaj. Szóval az a Gyulai Balázs nem tudjuk miről beszélt.
Hátul vígan elvolt a harmadik utas a több mint 900 km alatt. Mindössze annyit panaszolt, hogy egy picit meredek az üléstámla és kellemetlenül érzi magát a szélfogó alá préselve:-) Ilyen természetesen nem volt. Pedig, ha csak ketten mentünk volna, a hátra szerelhető szélfogóval egy 130-as tempót is simán ki lehetett volna bírni. Ekkor csak a kegyetlen leégés és a napszúrás jelenthetett volna gondot.
Egy dolog volt zavaró a rendszeres üléstámla állítgatásoknál. Az első ülés nem megy vissza teljesen a helyére, csak ha a kis kallantyút végig felhúzva tartjuk, az ülést pedig bedöntve. Ez sajnos csak akkor kivitelezhető, ha mind a 3 kezünket használjuk.
A kétliteres dízellel 7,5-ös átlagfogyasztást sikerült összehozni a 900 km-es túrán, városban 2 literrel több lett. Az autópályán egyébként sokkal meggyőzőbb teljesítményt nyújtott a 140 lovas 2.0 TDI, mint a pesti utcákon. Egyik pillanatban, mintha nem akart volna elindulni, aztán rúgott egy nagyot belém hátulról. Fura. Talán a bazinehéz kasztnival boldogult nehezen.
Ennek ellenére egy fiatal pár számára tökéletes választás. Magyarországon kb. 30-40 ilyen fiatal lesz majd az Audi várakozása szerint, ami természetesen nem az emberek rossz ízlése miatt alakul majd így, hanem a 7,5 milliós alapár miatt. Az általunk próbált modell még ezt is megfejelte pár millióval, 10,8 lett a végső ára, ami főleg az S line-csomagnak köszönhető.
Egyébként:
Felkészülési mérkőzés
LASK Linz – Real Madrid 2-3
Linz, 20 104 néző
Gólszerzők: 13. Saurer, 91. Mijatovic, ill. 20. Baptista, 44. Raúl, 83, Saviola
LASK Linz: Cavlina, Gansterer, Baur, Kablar, Wisio, Panis, Klein, Salmutter, Saurer, Freudenthaler, Mayrleb
Cserék: Zaglmair, Piermayr, Hamdemir, Pichler, Budimir, Mario Mijatovic, Poyraz, Rasswalder, Schreiner, Wemmer, Martin Ivos
Real Madrid: Dudek, Salgado, Javi García, Heinze, Torres, Diarra, Guti, Baptista, Robben, Raúl, Higuaín
Cserék: Felipe Ramos, Van Nistelrooy, Saviola, Sneijder, Parejo, Antón, Callejón
Következnek a rideg tények
Műszaki adatok – Audi A3 Cabriolet 2.0 TDI | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 |
Sebességváltó | 6 fokozatú S-tronic |
Hengerek száma | 4 |
Teljesítmény | 103 kW / 140 LE |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,4 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
Kombinált fogyasztás | 5,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Tökéletes lehetne, de sajnos nem az. Ettől függetlenül odaadhatnák ajeszba. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|