Röviden – Audi A3 Sedan |
Mi ez? |
A Golf-méretű A3-as Audi négyajtós változata |
Mit tud? |
Kis presztízs-szedán, ami olcsóbb az A4-nél |
Mibe kerül? |
7 310 000 forinttal indul a licit, ez a 140 lovas 1.4 TSI listaára |
Kinek jó? |
Bár Kína és az USA a két fő célpiac, Európában is biztos veszik majd, akiknek méretben nem kell az A4, de szedánt akarnak és igénylik a négy karika technikáját, komfortját, presztízsét |
Magyar autónak magyar bemutatót! Az új lépcsőshátú Audi nemzetközi sajtópremierjét a fehérvárcsurgói kastélyban tartotta a gyártó. A külföldi újságírókat a Gresham palotában szállásolták el éjszakára, hiszen hiába az A3 Sedan a legkisebb limuzin négy karikával, minőségben, presztízsben, technikában semmivel nem marad el nagyobb testvérei mögött. Jó autó, látványos is – büszkék lehetünk rá, hogy nálunk készül.
Az Audi egyrészt követi a konkurenciát (Mercedes CLA), amikor kicsi, könnyed, relatíve olcsó négyajtós modellt dob piacra egy meglévő modell alapján. Másrészt pedig reagál bizonyos óriási piacok igényeire: az A3 Sedan elsősorban a lépcsős formát kedvelő amerikai és kínai vevők számára készül. Az USA-t és Európát a győri gyár látja el A3 Sedanokkal. Ahogy a szerdai, miniszterelnökkel színesített hivatalos gyártás-indításról írtuk:
1,4 és 1,8 literes turbós benzinmotorokkal próbálhattuk ki az autót. Furamód a kisebb volt a jobb
1,4 és 1,8 literes turbós benzinmotorokkal próbálhattuk ki az autót. Furamód a kisebb volt a jobb
Fotó megosztása:
A piros autó 180 lóerős, 1,8 literes turbó, kézi váltóval. A fehér 140 lovas, 1,4 literes turbó, hétfokozatú duplakuplungos robotváltóval. A fehért volt jobb vezetni
A piros autó 180 lóerős, 1,8 literes turbó, kézi váltóval. A fehér 140 lovas, 1,4 literes turbó, hétfokozatú duplakuplungos robotváltóval. A fehért volt jobb vezetni
Fotó megosztása:
Az A3-ból a kínai és az amerikai vevők kedvéért kellett szedánt csinálni. A végeredmény viszont annyira jó, hogy más piacokon is tarolhat
Az A3-ból a kínai és az amerikai vevők kedvéért kellett szedánt csinálni. A végeredmény viszont annyira jó, hogy más piacokon is tarolhat
Fotó megosztása:
Az új győri Audi sokkal gyakoribb jelenség lesz a hazai utakon, mint a márka eddigi magyar terméke, a TT. Szép, nem túl szűk, nem lesz túl drága, műszakilag kifogástalan és éppúgy irigyli az utca népe, mint bármelyik nagyobb Audit
Az új győri Audi sokkal gyakoribb jelenség lesz a hazai utakon, mint a márka eddigi magyar terméke, a TT. Szép, nem túl szűk, nem lesz túl drága, műszakilag kifogástalan és éppúgy irigyli az utca népe, mint bármelyik nagyobb Audit
Fotó megosztása:
Felárért LED-es fényszórókkal is kapható az autó. A menetjelző LED is jól sikerült, az Alagútban a Lánchíd előtt csak úgy gúvadtak a szemek
Felárért LED-es fényszórókkal is kapható az autó. A menetjelző LED is jól sikerült, az Alagútban a Lánchíd előtt csak úgy gúvadtak a szemek
Fotó megosztása:
425 literes a csomagtartó, az üléstámlák dönthetők
425 literes a csomagtartó, az üléstámlák dönthetők
Fotó megosztása:
Minden apró vonal a legnagyobb tudatossággal készült, az A3 Sedan igen látványos autó, a hatás gondos tervezőmunka eredménye
Minden apró vonal a legnagyobb tudatossággal készült, az A3 Sedan igen látványos autó, a hatás gondos tervezőmunka eredménye
Fotó megosztása:
Kicsit orrnehéz, de még talán szebb is, mint 3 ajtóval
Kicsit orrnehéz, de még talán szebb is, mint 3 ajtóval
Fotó megosztása:
Sok A4-vásárlójelölt dönthet majd út, hogy inkább kisebb kocsit és több extrát válasz ugyanazért a pénzért
Sok A4-vásárlójelölt dönthet majd út, hogy inkább kisebb kocsit és több extrát válasz ugyanazért a pénzért
Fotó megosztása:
Teljesértékű Audi limuzin. Presztízsben tud annyit, mint egy A4, sőt!
Teljesértékű Audi limuzin. Presztízsben tud annyit, mint egy A4, sőt!
Fotó megosztása:
A fémhulladék-feldolgozó (ahova bekéredzkedtünk fényképezni) lelkes melósa egy kivénhedt 80-at is hozott a fotózásra
A fémhulladék-feldolgozó (ahova bekéredzkedtünk fényképezni) lelkes melósa egy kivénhedt 80-at is hozott a fotózásra
Fotó megosztása:
Változik a világ: a mostani A3 Sedan nagyjából akkora, mint a gömbölyű 80-as volt. Nőnek a kategóriák
Változik a világ: a mostani A3 Sedan nagyjából akkora, mint a gömbölyű 80-as volt. Nőnek a kategóriák
Fotó megosztása:
A kockalámpás 80-as '78-tól készült. 35 év technológiai feszültség-különbsége süt a képből
A kockalámpás 80-as '78-tól készült. 35 év technológiai feszültség-különbsége süt a képből
Fotó megosztása:
A fehér idején a szervokormány volt az extra, a piros idején a sávtartó automatikáért fizethetünk
A fehér idején a szervokormány volt az extra, a piros idején a sávtartó automatikáért fizethetünk
Fotó megosztása:
Vorsprung durch Technik
Vorsprung durch Technik
Fotó megosztása:
Fenemód elegáns a szűk rádiuszos oldalél-hajlítás és a kerékjárat feletti lemeztörés
Fenemód elegáns a szűk rádiuszos oldalél-hajlítás és a kerékjárat feletti lemeztörés
Fotó megosztása:
425 liter. rejtett zsanérokkal
425 liter. rejtett zsanérokkal
Fotó megosztása:
A támlák dönthetők, de lépcső marad a raktérpadló síkjában
A támlák dönthetők, de lépcső marad a raktérpadló síkjában
Fotó megosztása:
A kihúzható combtámaszos S-Line ülések nagyon kényelmesek
A kihúzható combtámaszos S-Line ülések nagyon kényelmesek
Fotó megosztása:
Lapított kormány és remek ergonómia
Lapított kormány és remek ergonómia
Fotó megosztása:
Hátul meglepően tágas az A3 Sedan; nem egy Passat, de 180-185 centiig két felnőtt kényelmesen elterpeszkedhet hasonló méretű elöl ülők mögött
Hátul meglepően tágas az A3 Sedan; nem egy Passat, de 180-185 centiig két felnőtt kényelmesen elterpeszkedhet hasonló méretű elöl ülők mögött
Fotó megosztása:
Pohártartó, légrostély a hátul ülőknek
Pohártartó, légrostély a hátul ülőknek
Fotó megosztása:
Zseniális, ahogy elspórolták a középkonzolt, így szélesebbnek hat az autó, mint amilyen
Zseniális, ahogy elspórolták a középkonzolt, így szélesebbnek hat az autó, mint amilyen
Fotó megosztása:
Sportos, modern, hájtech, igazi újkori Audi
Sportos, modern, hájtech, igazi újkori Audi
Fotó megosztása:
A részleteket a végletekig kidolgozta az Audi, nem hiszem, hogy túlzok, ha azt mondom: a legjobban átgondolt, legtudatosabban megtervezett autók manapság náluk készülnek
A részleteket a végletekig kidolgozta az Audi, nem hiszem, hogy túlzok, ha azt mondom: a legjobban átgondolt, legtudatosabban megtervezett autók manapság náluk készülnek
Fotó megosztása:
Egy tökélyre fejlesztett német világítás-kapcsoló
Egy tökélyre fejlesztett német világítás-kapcsoló
Fotó megosztása:
Szép, nagy felbontású TFT-monitor a klasszikusan egyszerű órák közt
Szép, nagy felbontású TFT-monitor a klasszikusan egyszerű órák közt
Fotó megosztása:
A navigáció példásan jól működik az Audiban, akkor is, ha az az Audi kicsi
A navigáció példásan jól működik az Audiban, akkor is, ha az az Audi kicsi
Fotó megosztása:
A légrostélyok közepének húzásával-tolásával változtatható a légáram szélessége, a krómgyűrűvel a beáramló levegő mennyisége
A légrostélyok közepének húzásával-tolásával változtatható a légáram szélessége, a krómgyűrűvel a beáramló levegő mennyisége
Fotó megosztása:
A DSG-t audiul S-tronicnak hívják, és azt javaslom, csak ilyennel tessenek turbó-benzines Audit venni
A DSG-t audiul S-tronicnak hívják, és azt javaslom, csak ilyennel tessenek turbó-benzines Audit venni
Fotó megosztása:
Sikeres modell az A3
Sikeres modell az A3
Fotó megosztása:
Kína és USA a fő piac
Kína és USA a fő piac
Fotó megosztása:
Kezdetben ezzel a három motorral jön az A3 Sedan
Kezdetben ezzel a három motorral jön az A3 Sedan
Fotó megosztása:
És akkor a 300 lóerős, kétliteres turbós S3-ról még nem is beszéltek!
És akkor a 300 lóerős, kétliteres turbós S3-ról még nem is beszéltek!
Fotó megosztása:
7 310 000 forinttól indul itthon az árlista, 1,4 literes, 140 lovas TSI-vel
7 310 000 forinttól indul itthon az árlista, 1,4 literes, 140 lovas TSI-vel
Fotó megosztása:
Kína és USA a fő piac
„Az Audi teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárat hozott létre présüzemmel, karosszériaüzemmel, lakkozóval és járműszereldével (korábban csak összeszerelés folyt itt). Az autógyártó összesen több mint 270 milliárd forintot fordított az építési munkálatokra, gyártó berendezésekre és az infrastruktúra kiépítésére.
Az Audi Hungaria a gyárbővítéssel 2100 új munkahelyet teremtett. A szakemberek többek között az Audi német gyáraiban, Ingolstadtban és Neckarsulmban, valamint nemzetközi Volkswagen telephelyeken készültek fel új feladataikra. Az cég munkatársainak száma ma már meghaladja a 9000 főt.
Az új gyárral az Audi Hungaria összterülete duplájára, mintegy négymillió négyzetméterre növekedett. A vállalat alapítása óta az autógyártó összesen 5,7 milliárd euró értékű beruházást valósított meg Győrben. Az Audi ezzel az ország legnagyobb külföldi befektetője.”
Lapított kormány és remek ergonómia
Ennyit a háttérről – nézzük, milyen maga a termék!
Először is – szép. Bár a ferdehátú A3 szedánosításával keletkezett formán fel lehet fedezni némi orrnehéz aránytalanságot az eleve lépcsősnek épített A4, A6, A8 sorozathoz képest, a gondosan kimunkált részletekkel sikerült megoldani, hogy az A3 Sedan ne legyen egy négykarikás Thalia.
Fenemód elegáns a szűk rádiuszos oldalél-hajlítás és a kerékjárat feletti lemeztörés
Fenemód elegáns a szűk rádiuszos oldalél-hajlítás és a kerékjárat feletti lemeztörés
A gyönyörű felnik, a markáns LED-menetjelző, a hátsó sárvédőbe nyomott él, a fény-árnyék vonalak egy pillanatig sem éreztetik, hogy az A3 eredetileg nem szedánnak indult.
A beltérben semmilyen meglepetést nem fog találni, aki már látott A3-ast vagy A3 Sportback-et belülről. Alul lapított kormány, látványos kerek légbeömlők (melyeknek közepét húzva-tolva változtatható a beáramló légsugár terítése), a kis teret csodásan kihasználó klíma- és rádiókonzol, a műszerfalból kiemelkedő képernyővel, amely sajnos nem érintésvezérelt, nívós anyagok, hibátlan illesztések. Ja, és S-Line szinten kihúzható combtámaszos, hihetetlenül kényelmes sportülések járnak az autóhoz.
A csomagtartó persze újdonság. A zsanérokat elburkolták, ahogy a prémiumkategóriában illik, de így is maradt 425 liternyi raktér. A hátsó üléstámlák ledönthetők, ami egy eredetileg háromajtós, fronthajtású kocsinak készült konstrukció esetén természetes.
A fémhulladék-feldolgozó (ahova bekéredzkedtünk fényképezni) lelkes melósa egy kivénhedt 80-at is hozott a fotózásra
A részletek kidolgozottsága, a kínos perfekcionizmus a kabinban ugyanúgy tapintható, ahogy a külső megjelenésben is. Az Audi a szó legtisztább értelmében jelenleg alighanem a világ legjobb autóit gyártja, és ez egészen az ablakemelő kapcsolók kialakításáig mindent meghatároz az utastérben.
Szép, nagy felbontású TFT-monitor a klasszikusan egyszerű órák közt
Szép, nagy felbontású TFT-monitor a klasszikusan egyszerű órák közt
(Vigyázat, szubjektív vélemény: éppen ez a legjobbság az oka különben, hogy egy igazán lelkes autóbuzinak mégsem az Audi a szíve vágya manapság. A Mercedes nagyvonalú tökéletlensége, a BMW kompromisszumokkal járó megrögzött hátsókerék-hajtása, a Lexus különleges idegensége szerencsére lehetővé teszi, hogy ne legyünk fanatikus Audi-hívek 2013-ban.)
Ki sem kell térnünk az ilyesmire manapság, oly természetes, de azért elmondjuk, hogy az új A3 Sedan – megfelelő felárért – internetes szolgáltatásokat, sávban tartó automatikát, 30 km/h alatt önműködően fékező ütközés-elkerülő rendszert, tolatókamerát, gyönyörű grafikájú navigációt, sípot, dobot valamint nádihegedűt is kínál. A LED-es fényszóró automatikusan kapcsolgatja a reflektort is, a követőradar kényelmesebbé teszi a sztrádázást, a kétzónás automata klíma pedig olyan finoman tartja a hőmérsékletet, hogy az A8 se sokkal különben.
A piros autó 180 lóerős, 1,8 literes turbó, kézi váltóval. A fehér 140 lovas, 1,4 literes turbó, hétfokozatú duplakuplungos robotváltóval. A fehért volt jobb vezetni
Három kocsit próbálhattam ki a bemutatón, és furamód a legolcsóbb tetszett a legjobban. Az 1,4 literes turbómotor (amely ugye képes részterhelésnél két henger lekapcsolására is) 140 lóerővel és hétfokozatú DSG-váltóval olyan remekül harmonizál az A3 Sedan karakterével, hogy sem a 4000 felett sokkal erősebb 1,8-as turbó kézi váltóval, sem ugyanez DSG-vel és Quattro összkerékhajtással nem kellene helyette. Talán a később érkező S3 a 300 lovas brutál-motorral majd megtérít, de addig biztos vagyok benne, hogy ez a nyerő kombó az S3 Sedanból.
És akkor a 300 lóerős, kétliteres turbós S3-ról még nem is beszéltek!
És akkor a 300 lóerős, kétliteres turbós S3-ról még nem is beszéltek!
Az 1.4 TFSI van olyan takarékos is, hogy egész magas éves futásteljesítményig versenyképes maradjon a kétliteres dízellel. Az 1,6-os TDI, ami később érkezik majd az autóhoz, hát, ő pedig golfos, škodás tapasztalataink alapján nemigen illik ehhez a prémiummárkához, hiába takarékos, hiába képes vele a katalógusban 4 liter alatt maradni százon az A3.
Hibát mindössze kettőt sikerült felfedeznem az autóban. Egyrészt nagyobb tempónál a kabin a szél és a futómű hangjai miatt zajosabb, mint elvárható volna.
Másrészt ugyancsak nagy sebességnél hirtelen manővereknél hiányzik a nagyobb Audik súlya; a gondosan letömegcsökkentett, 1,4-es motorral, kézi váltóval mindössze 1235 kilós A3 Sedan kicsit libegősen, túl könnyedén táncol el az úthibák felett. Jól állna ez a könnyedség egy – mittudomén – Focusnak, de egy Audi szedánban szokatlan élmény.
Az A3 Sedan Európában szeptembertől vihető majd el a kereskedésekből. 7,3 milliós alapárával úgy kétmillióval a legközelebbi vetélytársnak tekinthető Mercedes CLA – szintén magyar autó – ára alatt marad, ami elég meggyőző érv mellette.
Viszont ha azt nézzük, hogy a Golf technikájáért Audi-emblémával azért jóval többet kell fizetni, csak azt mondhatjuk: A3-at, A3 Sedant csak az vegyen, akinek a Golf, Jetta értékei mellé kell a négy karika presztízse is.
Az 1.4 TFSI 125 LE ősszel, októberben érkezik, 6,3 millió forint körül alakul majd az ára.
Az 1.6 TDI 105 LE jövő év elején lesz elérhető; nem túl drága, nagyon olcsón üzemeltethető, de komoly presztízsértékű négyajtós prémiumkocsiként ez a változat rúghat még itthon labdába a nagyszerű 140 lovas 1.4 TFSI mellett.
Mellette – Ellene |
- Látványos dizájn kívül-belül
- Elképesztő technikai kiforrottság a legapróbb részletekig
- Korszerű, jó motorok
- Jó vezetni
- Kapható Quattróval
- Jó ár a konkurenciához képest
|
- Nagy tempónál picit zajos
- A konszernen belül az A3 áráért ugyanezt a technikát jóval olcsóbban is megvehetjük Golf, Jetta, Leon vagy Octavia néven
|
Tetszik a Győrben készülő Audi A3 limuzin? Értékeld az autót 10-es skálán!
Tetszik a Győrben készülő Audi A3 limuzin? Értékeld az autót 10-es skálán!