Az A8 Hybrid nagyon jó autó lenne, ha mondjuk a Hyundai gyártaná, vagy a Peugeot. De egy német luxusszedán ne legyen már fronthajtású, ráadásul négyhengeres!
Német nagykategóriás paradoxon: környezettudatos luxusbálna
Mit tud?
Dízeles fogyasztással és nyomatékkal jár el benzinből, és 2-3 km-t tud menni csak villannyal
Mibe kerül?
Alapáron 26 millió forint
Kinek jó?
Akit nem zavar a fronthajtás, mert mindenképp A8-ból akar luxushibridet, nem jó neki a BMW, Merci, Lexus
Nem is volt tervezve, csak úgy ránk szakadt ez az öt méter tizennégy centi hosszú luxusautó pár napra. Tudniillik a márka Audi Rally néven szervezett egy jó kis családi dzsemborit az elmúlt hétvégére, és néhány újságírót is meghívott a GPS-es ügyfélprogramra. Hogy ne mezítláb, vagy ami még rosszabb, mondjuk egy BMW-vel álljunk a rajtkockába a gyönyörű piros Sport quattro replika mellé, kaptunk egy-egy szép, drága új Audit. Ki egy S6-ost, ki egy A7-est, mi pedig az A8 Hybridet.
Az Audi Rallyn szlalomoztunk bekötött szemmel, mitfahreri segítséggel, volt egy kis gokartozás, még a Chuck Norris híd lámpaoszlopait is meg kellett számolnunk, ami 100-nál elég szempróbáló feladat; a rendezvényt jövőre jó szívvel javaslom minden Audi-tulajnak, ha vannak gyerekei. De persze számomra a fő attrakció mégis az A8 Hybrid volt, csak rá figyeltem. Szegényre.
Adatlap
Audi A8 Hybrid
Két tabut is elgázolt a hibrid Audi A8
1/52 A hatalmas, morcos über-autó orrában icipici benzinmotor lakik, de turbóval és egy villanymotorral megvadítva
A hatalmas, morcos über-autó orrában icipici benzinmotor lakik, de turbóval és egy villanymotorral megvadítva
Fotó megosztása:
2/52 A belsősáv-takarító megjelenés, az ún. Road Presence fronthajtással és négy hengerrel is teljesértékű
A belsősáv-takarító megjelenés, az ún. Road Presence fronthajtással és négy hengerrel is teljesértékű
Fotó megosztása:
3/52 19 mázsa alatti tömeg, bőven öt méter feletti hossz, 235 km/h végsebesség, 7,7 másodperces 0-100
19 mázsa alatti tömeg, bőven öt méter feletti hossz, 235 km/h végsebesség, 7,7 másodperces 0-100
Fotó megosztása:
5/52 A katalógus szerinti fogyasztástól majdnem kisült a szemem: 6,3 liter százon. No persze. A valóságban, óvatosan hajtva is megvan az kilenc
A katalógus szerinti fogyasztástól majdnem kisült a szemem: 6,3 liter százon. No persze. A valóságban, óvatosan hajtva is megvan az kilenc
Fotó megosztása:
6/52 Dízeles fogyasztás és nyomaték benzinnel; ezt kínálja az A8 Hybrid
Dízeles fogyasztás és nyomaték benzinnel; ezt kínálja az A8 Hybrid
Fotó megosztása:
7/52 A fények mind LED-esek, indextől fényszóróig: ez szériában jár a Hybridhez
A fények mind LED-esek, indextől fényszóróig: ez szériában jár a Hybridhez
Fotó megosztása:
9/52 A légrugós felfüggesztés is az A8 Hybrid szériatartozéka; nagyon kényelmes, rossz földutakon a karosszéria kiemelhető vele
A légrugós felfüggesztés is az A8 Hybrid szériatartozéka; nagyon kényelmes, rossz földutakon a karosszéria kiemelhető vele
Fotó megosztása:
10/52 Pici, kétliteres motorhoz is öblös dupla kipufogó jár
Pici, kétliteres motorhoz is öblös dupla kipufogó jár
Fotó megosztása:
11/52 Fantasztikusan kényelmes, tágas az utastér, de a hibridség jó pár kompromisszumot kíván, a leszűkült csomagtértől a gázadásra szánalmasan kapirgáló első kerekekig
Fantasztikusan kényelmes, tágas az utastér, de a hibridség jó pár kompromisszumot kíván, a leszűkült csomagtértől a gázadásra szánalmasan kapirgáló első kerekekig
Fotó megosztása:
13/52 A következő A8 állítólag ismét szigorúan hátsókerekes, vagy Quattro lesz
A következő A8 állítólag ismét szigorúan hátsókerekes, vagy Quattro lesz
Fotó megosztása:
14/52 Jason Statham, a Szállító nem lenne boldog a fronthajtású Audival
Jason Statham, a Szállító nem lenne boldog a fronthajtású Audival
Fotó megosztása:
15/52 Az A8 Hybridben ugyanaz a hajtáslánc található, mint az A6-ban. A teljesítményre nincs panasz, csak a konstrukcióra
Az A8 Hybridben ugyanaz a hajtáslánc található, mint az A6-ban. A teljesítményre nincs panasz, csak a konstrukcióra
Fotó megosztása:
17/52 Hátulról minden Audi egyforma, ijesztő, mennyire ugyanúgy néz ki egy A4, A6, A8
Hátulról minden Audi egyforma, ijesztő, mennyire ugyanúgy néz ki egy A4, A6, A8
Fotó megosztása:
18/52
Fotó megosztása:
19/52
Fotó megosztása:
21/52 Sok szenzor van a tükör felett, de a sávtartó automatika, a követőradar még így is kimaradt a 31 milliós tesztautóból
Sok szenzor van a tükör felett, de a sávtartó automatika, a követőradar még így is kimaradt a 31 milliós tesztautóból
Fotó megosztása:
22/52 LED-es világítástechnika
LED-es világítástechnika
Fotó megosztása:
23/52 335 liter maradt a lítium-ion akku mögött. Az Audi kárpótlásul spéci, ide tervezett bőröndszettet ad az A8 Hybridhez
335 liter maradt a lítium-ion akku mögött. Az Audi kárpótlásul spéci, ide tervezett bőröndszettet ad az A8 Hybridhez
Fotó megosztása:
25/52 Természetesen motor nyitja-zárja a csomagtérfedelet
Természetesen motor nyitja-zárja a csomagtérfedelet
Fotó megosztása:
26/52 54 lóerős villanymotor segíti a 211 lóerős turbós benzinest, az összteljesítmény 245 lóerő
54 lóerős villanymotor segíti a 211 lóerős turbós benzinest, az összteljesítmény 245 lóerő
Fotó megosztása:
27/52 Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
Fotó megosztása:
29/52 Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
Fotó megosztása:
30/52 Az A8 nem kizárólag sofőrös autó lehet, jó vezetni, még ezt a fronthajtású gyász-kivitelt is
Az A8 nem kizárólag sofőrös autó lehet, jó vezetni, még ezt a fronthajtású gyász-kivitelt is
Fotó megosztása:
31/52 A logotípia, a színek a hibrid műszeregységében valahogy nem érnek fel az A8 eleganciájához. A középső LCD-panel képe ellenben nagyon éles, a grafika pazar
A logotípia, a színek a hibrid műszeregységében valahogy nem érnek fel az A8 eleganciájához. A középső LCD-panel képe ellenben nagyon éles, a grafika pazar
Fotó megosztása:
33/52 A monitor nem érintőképernyős, pedig sok minden egyszerűbb lehetne egy tapis display-jel
A monitor nem érintőképernyős, pedig sok minden egyszerűbb lehetne egy tapis display-jel
Fotó megosztása:
34/52 Egyszerű, elegáns analóg óra, a luxusautók szinte kötelező tartozéka a mai napig
Egyszerű, elegáns analóg óra, a luxusautók szinte kötelező tartozéka a mai napig
Fotó megosztása:
35/52 A BMW-hez, Mercihez képest kicsit kusza, nehezen értelmezhető az A8 középkonzolja
A BMW-hez, Mercihez képest kicsit kusza, nehezen értelmezhető az A8 középkonzolja
Fotó megosztása:
37/52 Hűtött-fűtött masszázsfotel elöl mindkét oldalon, 2-2 memóriahellyel. Ez feláras tétel az A8 Hybridben
Hűtött-fűtött masszázsfotel elöl mindkét oldalon, 2-2 memóriahellyel. Ez feláras tétel az A8 Hybridben
Fotó megosztása:
38/52 A masszírozós, ezerfelé állítható luxusülés feláras extra az autóhoz
A masszírozós, ezerfelé állítható luxusülés feláras extra az autóhoz
Fotó megosztása:
39/52 Gyönyörűek a LED-es csíkok a tetőben, nagyon hangulatos éjszaka A8-azni
Gyönyörűek a LED-es csíkok a tetőben, nagyon hangulatos éjszaka A8-azni
Fotó megosztása:
41/52 Nem kell L, azaz Lang verzió, hogy elég legyen a hely a hátsó ülésen egy A8-ban
Nem kell L, azaz Lang verzió, hogy elég legyen a hely a hátsó ülésen egy A8-ban
Fotó megosztása:
42/52 Laptop, telefon tölthető számtalan
Laptop, telefon tölthető számtalan
Fotó megosztása:
43/52 Az oldalsó napellenzőt az ablakemelő gomb félig mozdításával lehet aktiválni, hátul mindkét oldalról vezérelhető az összes napellenző
Az oldalsó napellenzőt az ablakemelő gomb félig mozdításával lehet aktiválni, hátul mindkét oldalról vezérelhető az összes napellenző
Fotó megosztása:
45/52 A hátul ülők is elfoglalhatják magukat gombokkal, rekeszekkel, szellőzéssel
A hátul ülők is elfoglalhatják magukat gombokkal, rekeszekkel, szellőzéssel
Fotó megosztása:
46/52 Hátul is külön klímaszabályzás jár az utasoknak, összesen három zóna jár alapáron az A8 Hybridhez
Hátul is külön klímaszabályzás jár az utasoknak, összesen három zóna jár alapáron az A8 Hybridhez
Fotó megosztása:
47/52 A felülnézeti képet a parkolás megkönnyítésére négy kamerából keveri ki és képezi le az elektronika
A felülnézeti képet a parkolás megkönnyítésére négy kamerából keveri ki és képezi le az elektronika
Fotó megosztása:
49/52 A karakterfelismerő tapipad jó játék, de nem gyorsítja meg a szövegbevitelt egy jó érintős klavihoz képest
A karakterfelismerő tapipad jó játék, de nem gyorsítja meg a szövegbevitelt egy jó érintős klavihoz képest
Fotó megosztása:
50/52 A grafika szép, de a menü kezelésének könnyedsége a nem billenthető forgókapcsolóval elmarad a konkurenciáétól
A grafika szép, de a menü kezelésének könnyedsége a nem billenthető forgókapcsolóval elmarad a konkurenciáétól
Fotó megosztása:
51/52 Kulcs nélküli nyitás-indítás jár az A8 Hybridhez. A váltó nyolcfokozatú automata, a ZF sebességváltójával egy egységbe építették a hibridrendszer villanymotorját, így az A8 Hybrid a benzinmotor működése nélkül, 100 km/h sebességig képes csak villannyal haladni
Kulcs nélküli nyitás-indítás jár az A8 Hybridhez. A váltó nyolcfokozatú automata, a ZF sebességváltójával egy egységbe építették a hibridrendszer villanymotorját, így az A8 Hybrid a benzinmotor működése nélkül, 100 km/h sebességig képes csak villannyal haladni
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1984 cm3, Hibrid (Benzin/Elektromos), S4
Teljesítmény
245 LE
Nyomaték
480 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
7,7 sec
Végsebesség
235 km/h
Fogyasztás (vegyes)
6,2 l / 100 km
A mai Audi limuzinok zavarbaejtően egyformák, A4-A6-A8 – ugyanazok a vonalak, élek, arányok. Még szerencse, hogy ez a szürke bálna annyira óriási, hogy nem lehet leáhatosozni. (Fordítva könnyebb a tévesztés, A6-osokat rendszeresen nézek A8-nak.)
Belsősáv-takarító pofa könyörtelen, éles LED-menetfénnyel elöl, a pici benzinmotort ügyesen leplező óriási dupla kályhacsővég hátul, középen meg óriási alumíniumlemezek négyzetméterszám – az A8 Hybrid megjelenésében méltó a kategóriához, a Nagy Német Luxusbálna intézményéhez. No de beltartalmában…
Az A8 nemzetközi bemutatójáról bő három éve úgy jöttem haza, hogy akár még a miniszterelnökséget is elvállalnám egy ilyen autóért. Nos, azon a bemutatón legalább hat, de inkább nyolchengeres kocsik voltak, kifinomult Quattro összkerékhajtással. Ez a hibrid A8 nem, nagyon nem az az A8. Hölgyeim, uraim, én kérek elnézést: ez a szürke tesztautó egy A8-as limuzin, egy Nagy Német Luxusbálna – négy hengerrel és elsőkerék-hajtással. Bizony, ezzel ledőlt két tabu az Audinál, és nagyon nem örültem neki.
Pici, kétliteres motorhoz is öblös dupla kipufogó jár
Igaz, hogy lelkes elektromos- és hibridautó-rajongó vagyok, no de kérem, egy 31 milliós autó ne küszködjön már szerencsétlenül minden elindulásnál, az első kerekeket pörgetve tehetetlenül, ha leesik két szem eső! És ne zümmögjön muslica módjára, amikor elhagyja a 2000-es tartományt a motor! A nagykocsik, luxusszedánok kategóriája nem a hétköznapi spórolásról szól. Ezt még a hibridtechnológia messiása, a Toyota is érzi, és az LS600h-ba V8-as blokkot szerel, nem a Prius motorját, pedig megtehetné, ott van a gyárban a polcon.
Az Audi A8 Hybrid orrában ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor lakik, egy nyolcfokozatú ZF automata váltóval egybeépített 54 lóerős villanymotor mellett, mint az A6 Hybridben, csak neki már nem áll olyan jól a modern, erős, de túl szilfid technika. A rendszerteljesítmény 245 lóerő, a csúcsnyomaték 480 Nm. A hibrid A8-as egy V6-os dízel nyomaték- és fogyasztásértékeit produkálja, csak épp benzinből.
A logotípia, a színek a hibrid műszeregységében valahogy nem érnek fel az A8 eleganciájához. A középső LCD-panel képe ellenben nagyon éles, a grafika pazar
A katalógus szerinti 6,3 literes átlagfogyasztás természetesen teljesen életszerűtlen, de 9,5 liter körül akkor sem nehéz elautózni a kategóriában legkönnyebb, de mégiscsak majd’ 19 mázsás alukasztnival, ha néha odalép az ember a villanyos-benzines erőműnek.
Az A6 Hybrid nem csak a komplikált hajtómű miatt kerül alapáron is 26 millióba – miközben a V6-os dízel Quattro árlistája 21-ről rajtol. A légrugós felfüggesztés, LED-es fényszóró, memóriás-motoros ülések, motoros hátsó árnyékolók, Bose hifi és még számtalan miegymás benne van az alapárban.
Tesztautónkat csak a masszírozni is tudó, szellőztetett luxusfotelek, a napfénytető, a komplikált navigációs-multimédiás csomag, a feláras fényezés, a kulcsnélküli, láblendítős csomagtér-kezelést is tudó nyitó-indító elektronika, a motoros ajtóbehúzás és még pár apróság húzta 31 millióra.
Egy harmincmilliós német luxuslimuzinról, pláne, ha az Audi gyártja, tényleg kellemetlen egy kicsit azt írni, hogy nem jó autó. De ez a négyhengeres cincogás és az elölkaparás annyira elrontja a fílinget, hogy eleve fanyalgó attitűdömmel még pár egyéb búját-baját is észrevettem a kocsinak, amiket sosem emlegetnék fel egy V8-as Quattrónak.
A tapipados, reszketegen rajzolt karaktereket is felismerő MMI (MultiMedia Interface) vezérlőrendszer jópofa néha, de közel nem olyan egyértelmű és könnyed a kezelése, mint a Mercedes Comandjának vagy a BMW i-Drive-jának. A forgókapcsoló nem döntögethető, mint a konkurensekben, és hiába van sok gomb is a menürendszer mellett, sosem világos egészen, mit is kéne megnyomni, kijelölni.
A fordulatszámmérő helyett beépített teljesítménymérő skálájának zöld festése és a műszer logotípiája túl egyszerű, rikító egy luxusautó műszerfalában. Az automata váltó elektronikus kapcsolókarját számtalanszor elátkoztam, amikor hirtelen kellett kapcsolgatnom D és R között, a konkurenciánál valahogy biztosabb az irányváltás. A tetőablak miatt alacsonyabbra lógó kárpit néha megcirógatta a hajamat – egy német bálnában!
Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
De persze ezeket bőven kompenzálja a hifi csodás hangzása, a felülnézeti képet adó parkolókamerák képe, a rezzenéstelen csend és béke 150-60-70-nél, a bőr illata, a gyönyörű hangulatvilágítás éjszaka, a légrugós suhanás, meg a rémülten menekülő többi autós tekintetéből sugárzó, irigységgel kevert gyűlölet. Elöl kapar és négyhengeres, de azért a hibrid A8 is A8.
A küszöbdísz kivilágított HYBRID-felirata, a füst- és zajmentes suhanás sík úton akár 100 km/h tempónál is csupán villannyal pedig már-már kompenzálja a kor kívánalmainak megfelelő technológiáért feláldozott klasszikus értékeket.
És hogy 31 millióért még nem járt követőradar, sávelhagyás-jelző a kocsihoz? Hát istenem, az extra biztonságot még egy A8-ban is meg kell fizetni.
Állítólag a következő generációból már csak hátsókerekes, vagy Quattro lesz. Normális hajtásképlettel és ekkora teljesítménnyel pedig már azt sem lesz nehéz megbocsátani, ha abban netán már csak három henger zörög majd…
Mellette – Ellene
Menő technológia
Nagy nyomaték
Kis fogyasztás
Parádés minőség
Automatikus félrehúzódás az útjából
Fronthajtás
Kis csomagtartó
Napfénytetővel szűk fejtér elöl
Tetszik az A8 hibrid hajtással? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!
átlag
7.32
szavazat
34
Tetszik az A8 hibrid hajtással? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!