Röviden – Audi RS6

Mi ez?

 Borzalmas teljesítményű, tágas kombi 
Mit ad? 3,9 alatt van százon, és olyan hangja van, hogy az út mellett bepisilnek tőle. Ki ezért, ki azért.
Mibe kerül? 33 millió forint
Kinek jó? Bárkinek, aki felelősséggel kezel 560 lóerőt

Az elmúlt időszak igen mozgalmasan telt az RS modellek rajongóinak. Márciustól van Audi RS Q3-as, elkészült az RS7, és van már RS5 Cabriolet is, a minap pedig a harmadik generációs RS6-ost vezethettük.

Audi RS6, röviden, számokban:

V8-as, 3993 köbcentis turbós benzinmotor, 560 lóerő, 700 Nm forgatónyomaték, 3,9 másodperces százas sprint, 305 km/órás csúcssebesség, nyolcfokozatú automatikus váltó, és akár 9,8 literes fogyasztás. (Haha!) Számokban ennyit tud az RS6.

Nem is olyan régen, legfeljebb a vérbeli sportkocsik tudtak hasonlót nyújtani, mint manapság az RS6-os Audi. Ma már kombival is gyorsulhatunk 3,9 alatt százra, és belekóstolhatunk a 300 km/órán túli világba is.
Szemből félelmetes. Fekete betétek, LED-es fényszóró és büszke quattro felirat a rendszám alatt.

Szemből félelmetes. Fekete betétek, LED-es fényszóró és büszke quattro felirat a rendszám alatt.

Szemből félelmetes. Fekete betétek, LED-es fényszóró és büszke quattro felirat a rendszám alatt.

A most bemutatott variáns – 100 kilogrammal lett könnyebb az elődnél – meglehetősen agresszívra szabott arcot kapott. Az egyedi lökhárítóba vágott fék-hűtőnyílások mellett fekete betétek teszik kegyetlenné a LED-es fényszóró pillantását, a jól látható quattro felirat pedig egyértelművé, hogy mire is termett az autó. Szolid RS emblémája már fel sem tűnik. Oldalról a karbonmintás tükör és az alapól 20 colos felni, – 21 colossal is rendelhető – illetve a mögüle kikandikáló kerámia féktárcsa árulja el az autót, míg hátulról nézve a diffúzorbetét, illetve az ovális fészekbe telepített dupla kipufogók sejtetik, hogy itt valami komolyabb varázslat van.

Szép, sportos színösszeállítású műszerfal

Szép, sportos színösszeállítású műszerfal

Szép, sportos színösszeállítású műszerfal

Konkurensek

Mercedes-Benz E63 AMG, a maga 557 lóerejével, vagy a BMW M5, 560 lóval, de számításba jöhet még a Jaguar XF-R 510 LE-s teljesítménnyel.

A belső pont olyan, mint amit az Auditól elvárhatunk. Elegáns, igényesen kivitelezett és zavarba ejtően jól használható. A fekete erősen dominál benne, még a tetőkárpit is ilyen, de akinek ez túl komornak hat, az gondoljon bele, hogy nem egy habos-babos lányszobában ücsörög, hanem egy 560 lóerős, Ferrarit megszégyenítő tempóban közlekedő, legálisan birtokolható precíziós fegyverben.

Mozgóképen az RS 6:

Remekül mutat az A7-esben először látott csíkos fabetét sportosabb, sötétebb változata – bár a kollégának valamiért Győzike csíkos zakója jutott róla eszébe. De ő zebra-csíkban utazott anno, nem? Nem efféle hajszálvékonyban. Dögösek a fehérrel hímzett rombuszminták a sportüléseken, kár, hogy beleülve annyira már nem kényelmesek. Az egybefejtámla miatt nekem tarkóközépnél elfogyott a támasztás, és nálam még vannak magasabbak is szép számmal. Szóval 1,90 körül már óvakodjunk a nyaktörő fékezésektől, mert ránk nem vigyáz a fejtámla.

Tágas családi autó, 300 kmórás csúcssebességgel

Tágas családi autó, 300 kmórás csúcssebességgel

Tágas családi autó, 300 km/órás csúcssebességgel, 3,9 másodperces gyorsulással

És hogy megy?

Ördögien. Mire mindent otthonosra beállítunk, bekötjük magunkat, már egész jól hozzá is szoktunk a sötét környezethez. A fura helyre, az automatikus váltó karjától jobbra beszerelt indítógomb megnyomása után pár másodperces színjáték következik, a műszerek eljárják táncukat, majd mint egy oldalba rúgott sárkány, hirtelen feléled a motor is. A kipufogók olyat mordulnak, hogy szinte látjuk magunk előtt az arasznyi kicsapó lángot, majd a gomolygó sűrű füstöt. Persze ilyenről szó  sincs, és a hang is olyan gyorsan eltűnik, mintha sose lett volna.

A nyolcfokozatú automatikus váltó gyorsabb és takarékosabb lett

A nyolcfokozatú automatikus váltó gyorsabb és takarékosabb lett

A nyolcfokozatú automatikus váltó gyorsabb és takarékosabb lett

Muszáj még egyszer elindítani. De a hang másodszor is semmivé foszlik, és addig nem is borzolja a külvilág – és a vezető – tarkóját, amíg mi nem akarjuk. A kipufogó vége felé aprócska, elektromechanikus büzgér található, amely ha eléggé tapossuk a pedált, – és előtte a fedélzeti számítógép menüjéből is kiválasztottuk – akkor magajándékoz minket némi földöntúli hörgéssel, durrogással.

Akár egy szobor. Ha nem működne rajta semmi, műalkotásnak is elmenne.

Akár egy szobor. Ha nem működne rajta semmi, műalkotásnak is elmenne.

Akár egy szobor. Ha nem működne rajta semmi, műalkotásnak még akkor is elmenne.

A tesztút érthetően nagy adag német autópályát is magában foglalt, ahol minden traffipax-para nélkül, legálisan kergethettük meg az autót. Itt érez rá még az is a Head Up Display nélkülözhetetlenségére még az is, aki korábban csak úri huncutságnak tartotta. Hiszen  270-nél egy sebességmérő-órára pillantás akár százméteres vakrepülést is jelenthet. Ami itt megengedhetetlen.

Egymás mellett a három Audi RS6-os generáció

Egymás mellett a három Audi RS6-os generáció

Egymás mellett a három Audi RS6-os generáció

Bőven 250 km/órás sebesség felett minden teljesen másként működik. Durván felerősödik a szélzaj, a bogarak már szinte szikráznak, amikor becsapódnak a szélvédőbe. Szemem a látóhatár peremét fürkészi, közben a szélső sávban úgy mozognak az autók, mintha nem is egy irányba haladnánk, hanem velem szembe jönnének. A LED-es fényeket meglátva mindenki határozottan, és gyorsan kotródik a belső sávból, mindössze kétszer kellett végignézni egy-egy kamionos elkeseredett harcát a kollégával, de rá sem lehetett haragudni, hiszen a 300-as tempót így ugyan nem értük el, de legalább megint lehetett egy masszívat gyorsulni 90-ről. Ilyenkor pedig zseniális hörgés jön hátulról. Nem, nem az ülések felől, hanem a kipufogóból. Az ördög maga durrogtat ott petárdákat. És csak imádni lehet érte.

Kissé komor, sötét belső. De milyen is lenne? Virágos?

Kissé komor, sötét belső. De milyen is lenne? Virágos?

Kissé komor, sötét belső. De milyen is lenne? Virágos?

Szerencsére csupán egyszer kellett nagyot fékezni, amikor a távolban valami kis piros izé bizonytalanul megindult a belső sáv felé. A fékhatás nehezen megfogalmazható, mindenki elcsendesül, és a test vértartaléka – és az összes belső szerve – az ember mellkasának első felén, és valahol a lábujjai környékén próbál kijutni a szervezetből. Mire kiderül, hogy nincs baj, mi már átlagos autópálya tempóban közlekedünk.

Széria a légrugó

Széria a légrugó

Innen már csak nyugodt 180-200 körüli tempót autózunk, olyan kényelmesen, mintha csak 110-zel bóklásznánk. Hiába az aranyáron mért, szinte csak leheletnyi 21 colos gumi, a széria légrugó a legtöbb hibát szépen leradírozza az aszfaltról. Közben a 8 fokozatú tiptronic váltó észrevehetetlen tempóban váltogat az áttételek között, fel, le, ide-oda. Ha kell száguldáshoz, ha kell, akkor pedig takarékos menethez igazodva.

4,0 TFSI 560 lóerővel. Ha kell, képes négyhengeressé válni.

4,0 TFSI 560 lóerővel. Ha kell, képes négyhengeressé válni.

4,0 TFSI 560 lóerővel. Ha kell, képes négyhengeressé válni.

Fogyasztás

Bár egy 560 lóerős autóval kapcsolatban takarékosságról beszélni oltári nagy baromságnak tűnhet, az RS6-os mégis viszonylag takarékosan is képes haladni. Az előző generációs modellhez képest drámai, 30 százalékos a fogyasztáscsökkenés, amire a 3993 köbcentis V8-as képes.

A hengerlekapcsolási rendszer, ha éppen úgy ítéli, akkor csupán négy hengert dolgoztat a nyolcból, így ilyenkor 5-12 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, ha ügyesek vagyunk, 10 liter alatti benzin-fogyasztással is eljárhatunk az RS6-tal. Nálunk, közel 300 km/ órás autópályás száguldás, és főként észmentes gyorsulás-lassulás-gyorsulás, illetve kipufogó-hörögtető üzemmódban a fedélzeti számítógép 18,6 literes átlagot mutatott. Van, aki szerint ez sok?

A kis műanyagházas bizgentyű engedi szabadjára az üvöltést

A kis műanyagházas bizgentyű engedi szabadjára az üvöltést

A kis műanyagházas bizgentyű engedi szabadjára az üvöltést

Mikortól, mennyiért?

A harmadik generációs RS6-os június közepétől lesz itthon is kapható. Akinek égető szüksége van egy elmebeteg módon száguldó kombira, az 33 millió forintot tegyen félre.

Mellette – Ellene
  • Praktikus karosszéria
  • Bivalyerős V8-as motor
  • Elképesztő hang
  • Légrugó
  • Príma belső
  • A sportülés fejtámlája nem nyújt mindenkinek védelmet
  • 33 milliós ár

Tetszik az Audi RS6? Igen? Nem? Értékelheted, egytől tízig!
átlag
9.22
szavazat
717
Tetszik az Audi RS6? Igen? Nem? Értékelheted, egytől tízig!