Apró krómlécek a lökhárítón, nagyobbak a hűtőrácson, és egy új hátsó lámpabura. Diszkrét változás, de nagyjából ennyi a különbség a ráncfelvarrt Peugeot 407 SW-n, ami nem lett sokkal kecsesebb a korábbinál.
A robusztus külső a hatalmas első és hátsó túlnyúlásokkal még mindig azoknak jön be leginkább, akik a Bridget Jones-os idomokat kedvelik jobban, mint a karcsút, de ez ízlés dolga. Így vagyunk a bordó fényezéssel is, ami ha másra nem is jó, arra mindenképp, hogy előzékenyebben bánnak vele a többiek az utakon. Hamisítatlan családi kombi így a 407 SW.
Nyert a technika
Pontosan addig érdekelt bennünket a külsőség, amíg a 2,2 literes dízelmotorral el nem indult ki-ki a maga dolgára.
Próbáltunk már sok gyártótól sokféle motort, dízelt, benzinest, elektromosat, de a 2,2 -es biturbó dízelmotor kiugróan jól sikerült. Teljesítményéből adódóan nem olyan ütős, mint a 35d BMW motor, de valahol ott van a közelében.
170 érezhető lóerő, 370 ülésbeszorító newtonméter, és pénztárcakímélő fogyasztás. Olyan kombo ez, amivel sajnos csak ritkán találkozik az ember. A 7 liter körüli vegyes fogyasztás, a 225 km/órás végsebesség, és a fürge gyorsulás mind-mind kellemes.
Talán ezeknél is többet nyom a latban, hogy a technikának hála ez a dízel szinte nem is dízelként viselkedik, minden tartományban jól húz, nyomatékos alacsony fordulat mellett is, de nagyobb tempó mellett sem fogy érezhetően a lendület. Egy hatsebességes kézi váltóval kell megbarátkoznunk, ha emellett döntünk, ami nem is lesz olyan nehéz.
A Peugeot jobb, de mitől? |
170 lóerős dízelmotort nem csak a Peugeot kínál mostanában, sőt lassan kisebbségben lesznek azon gyártók, amelyek a két liter körüli
hengerűrtartalomból nem érnek el a hasonló teljesítményszintet. A Toyota, a Honda, és a Mazda is 180 vagy afeletti lóerőt produkálnak már a fékpadon hasonló méretű 2,2-es dízelből, de a 170 lovas kétliteres Volkswagen motorok is kiválóan muzsikálnak. A Peugeot-dízel előnye a konkurensekkel szemben egyértelműen a két turbófeltöltőben rejlik, amelyek azonos méretűek, de a szokásosnál kisebbek. Kezdetben csak az egyik turbó szállít levegőt, míg a második turbó a terhelés és a külső légnyomás függvényében 2600 és 3200-as fordulatszám között lép működésbe. A kisebb lapátkeréknek hála kisebb a tehetetlenség is, így alacsony fordulaton érezhetően nő a reakcióképesség. Lefordítva: eltűnik a turbólyuk, és húz mint egy igásló. |
Nem ringatózik
A hosszú túlnyúlással vigyázni kell a parkolásnál, sőt a városi hirtelen cikázásokat sem könnyíti meg, de sokkal
rosszabbra emlékeztünk. Az évek alatt variáltak a kormányzáson is, ami most sem kifejezetten közvetlen, de könnyen hozzászoktunk, és nem kell jelentős oldaldőléstől sem tartanunk.
A futómű kényelmes, elnyeli a városi úthibák nagy részét, autópályán viszont kifejezetten stabil, így tökéletesen alkalmas a hosszú távú utazásokra. Országúton 6 liter alatt is megúszhatjuk, ha nyugton vagyunk, egy tempós autópálya szakaszt nagyjából plusz egy literből lehet abszolválni.
A cikknek még nincs vége. Tessék lapozni
5 csillagos | |
A Peugeot 407 összpontszáma 34, tehát könnyedén megszerezte az öt csillagot. A térdlégzsákkal felszerelt, nagyon stabil karosszériájú autó egyetlen pontot veszített csak frontális ütközésnél, úgy látszik erre legalább jó a hosszú orr. A 407 a gyermekekkel is előzékeny, a gyalogosokkal viszont nem az. |
A világos koszolódik
Szép a vajszínű huzat, de roppant kényes. Nagyjából ennyit sikerült megállapítanunk az alig pár hónapos 407 SW belsejéről. A krómbetétes tekerőgombok sosem tűntek volna fel, ha nem olvasunk róluk, de nagyjából ennyi az összes lényeges változtatás a beltérben. Az utazáshoz továbbra is adott minden, igaz a hátsó sor láb-és fejtérben is szűkös egy kicsit. Utóbbi az egész utastéren végigfutó panorámatetőnek is köszönhető, erről az extráról mégis nagyon nehéz lenne lebeszélni bennünket, annyira feldobja az utazással töltött órákat.
Konkurensek:
Típus, modell |
Árak |
|
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D 180 Executive Premium navi |
10 185 000 | |
Mazda6 sportkombi CD185 GT |
9 049 000 | |
Renault Laguna kobmbi GT 180LE |
7 990 000 |
Az alaphelyzetben 448 literes csomagteret a számok alapján elsőre kifejezetten kicsinek gondolhatnánk, de ez csöppet sincs így. A kalaptartót száműzve, a hátsó támlákat síkba döntve, óriási 1,3 köbméteres rakteret nyerünk, amiben óriási dolgokat is magunkkal cipelhetünk. Két felnőtt bringa szinte elveszik benne, miután megszabadítottuk őket az első kereküktől.
Okos navigáció? |
Külön felhívták a figyelmemet a 407 SW-be szerelt vadonatúj navigációs rendszerre, amelyet mi 10 GB-os háttértárral, az un. Jukebox funkcióval kiegészítve kaptunk az SW-ben. A 7″ kijelzőn, 800X480-as felbontásban lehet fényképeket, sőt videót is nézni, minősége abszolút alkalmas teszi erre. A 10GB-os winchesterre baromi sok MP3 elfér, azzal sincs semmi gond. A Navteq térképet használó navigációs eszközt kis tanulás után egyszerűen és könnyen használtuk, de sajnos gyorsan feltűnt, hogy se a Megyeri híd, se az M0 legújabb szakasza, de az 1 éve átadatott 710-es elkerülő sincs rajta a Balaton mentén. Szóltunk, utánanéznek. Még szerencse, hogy az SD kártyán tárolt szoftvert pofon egyszerű frissíteni. A hordozható kütyüknél valóban kulturáltabb megoldás, de mobiltelefon és Jukebox funkció ide vagy oda, az 580 ezer forintos felár még borzasztóan sok ekkora tudásért. |
Olcsóbb, de nem olcsó
Tesztautónk, a Premium felszereltségi szinten 7,6 milliós alapártól indul, amit a drága navigációs rendszer, és az egyéb extrák 8 380 000 forintra pumpáltak fel.
Ennyi pénzért a japán és német gyártók még nem igen kínálnak hasonló konkurenst, sőt motorikusan egyik sem ér fel a Peugeot szintjére. Viszont kevésbé harmonikus motorral a négykerék-kormányzású Laguna szintén elérhető hasonló áron, amit szintén kedveltünk.
Jönnek a műszaki adatok és a felszereltség
Műszaki adatok -Peugeot 407 SW 2.2 HDI | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2179 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 370/1500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,7 |
Végsebesség (km/h) | 225 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 159 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4765/1874/1460 |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Csomagtér (liter) | 448 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1675/n.a. |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 215/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 595 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 8 380 00 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A kicsit szűk hátsó részt könnyen megbocsátjuk egy ilyen motor mellett |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|