Új szelek fújnak a Citroën háza táján. Erre Hajdú Nóra, a francia márka kommunikációs vezetője hívta fel a figyelmemet, ha magamtól nem vettem volna észre. Az új C5-öst szemtől-szemben látva, azonnal átjött, amit a marketing és a kommunikációs gépezet megpróbált levetíteni: az új C5-ös gyökeresen más.

Volt nagy felhajtás
Volt nagy felhajtás

Volt nagy felhajtás

Volt nagy felhajtás


Az előd tetszési indexe megosztotta a társadalmat: volt akinek tetszett a kombi, volt akinek az sem. Volt akinek tetszett modellfrissítés után, volt akinek akkor sem. De olyan nem volt, aki fenntartás nélkül bírta volna a régi C5-öst. Már ami a külsőt illeti. Főleg azok szavaztak mellette, akik a kényelem mellett semmi egyéb kiemelkedőre nem vágytak. A C5 nagy testével nem egyszerűen unalmasnak hatott, hanem tohonyának. Valamit a modellfrissítés enyhített rajta, de a C5 így is csak hatalmas kedvezményekkel ment el.

Némó nyomában
Nem szóltak róla, de a C5-ös leleplezése előtt bemutatták a Citroën új kishaszonjárművét, a Nemót. Nem tud menni a víz alatt, semmi köze Verne Gyulához, a névadásnál az animációs film játszotta a főszerepet. A névadók szerint a Nemo pont olyan aranyos, mint a pár éve bemutatott Disney-Pixar produkció azonos nevű főszereplője.  Hogy ez egy kishaszonjárműnél miért fontos, az számomra rejtély.

Nemo személyesen

Nemo személyesen

Nemo személyesen


Mindenesetre a Nemo tényleg ügyes és tágas, ideális városi áruszállításra. Mindössze 3,86 méter hosszú, és 10 méter körül van a fordulóköre. Maximum 2,5 köbméterrel és 610 kilogrammal lehet megterhelni.

A Nemo legügyesebb megoldása a síkba hajtogatható első utasülés, ami a másfél méter hosszú rakteret közel 1 méterrel megnyújtja fél autó szélességben. Hátul kétszárnyas ajtó, oldalt egy-egy tolóajtó segíti a rakodást.

Az új kishaszonjármű takarékos és környezetbarát is egyben, mivel csak egy 1,4-es benzines (75 LE) és egy hasonló méretű dízel választható (68LE) hozzá. Utóbbi beéri 4,5 literrel gázolajjal is 100 kilométeren, sőt lesz majd hozzá robotizált kézi váltó is.  
 

Erre az új

Testközelből: új Citroën C5 69


Ég és Föld! Az új C5-ös attraktív, sportos megjelenésű autó, hiányzik belőle minden franciás puhaság és tutyimutyiság. Döbbenetesen vonzó, ámulatba ejtő. Olyan audis lett, nemde? Gyökeresen átalakult a formavilág, feszes, kisportolt testalak köszön vissza. Első ránézésre átjön az igen, akarom érzés!

Ez a járgány a népszerű német és japán konkurensekkel is versenyképes, már ami a formát illeti. A többiről egyelőre nehezen tudok nyilatkozni, mivel az autón még éppen hogy csak megszáradt a festék. Egyelőre csak nézegetni, tapogatni volt szabad, kipróbálni valamikor a jövő év elején lesz lehetőségünk.

Hosszabb, de alacsonyabb

Hosszabb, de alacsonyabb

Hosszabb, de alacsonyabb


Szebb, nagyobb

Hiába tűnik kisebbnek az új C5-ös, mégis nagyobb az elődjénél. 4 centivel megnyúlt, de a tengelytáv ennél is nagyobb mértékben növekedett, pontosan 6,5 centiméterrel. Ezen méretekkel a konkurenciából csak az új Mondeo tud versenyezni, a többiek mind alul maradnak.

Lapozzon, ott jön a kombi, ami még a limuzinnál is jobban sikerült


Az új C5-ösből elhoztak egy kombit is mutatóba, ami még a négyajtósnál is jobban néz ki. Sőt talán az összes konkurensnél is. Talán az elegáns és sportos Audi A6 kombira hasonlít leginkább, ami nagy erény.

A Citroën új középkategóriása a hosszítás ellenére alacsonyabb legtöbb konkurensénél, ettől dinamikusabb, ettől olyan sportos a karaktere. Lelki szemeimmel már el is képzeltem, ahogyan egy huppanónál kitöröm a nyakam a hátsó sorban, de szerencsére ez nem lesz így.

Szebb a négyajtósnál is

Szebb a négyajtósnál is

Szebb a négyajtósnál is


Hátul 190 centiméteres magassággal is elférni, nem ért a hajam a tetőkárpithoz. Igaz nem volt benne hátul üvegtető, ami a Laguna helykínálatát is elrontotta. Ha már itt üldögéltem, a lábteret is megméricskéltem, miután elöl gondosan magamra állítottam a vezetőülést. Még így is volt néhány centiméter a térdem előtt, így ezt a próbát is kiállta.  

Szerencsére a belső is előnyére változott, érezni rajta a minőségjavulást, amit a sajtótájékoztatón annyira sulykoltak. Nemcsak hogy jobb az anyagok minősége, de valószínűleg azoknak is tetszeni fog, akik eddig ásítozni kezdtek, ha egy ilyen méretű Citroënben csücsültek. Itt is látszik a fiatalítás, kifejezetten tetszett, amit láttam. Van benne egy kis német precizitás, egy kis japán high tech, de nem veszett ki a francia elegancia sem.   

Testközelből: új Citroën C5 72


A kényelmi és biztonsági rendszerek hiányától eddig sem szenvedett a márka, de most ezt muszáj volt megfejelni még egy-két dologgal. Ilyen a felárért rendelhető masszírozós vezetőülés, vagy a parkolóhely hosszát felmérő rendszer.

Egyelőre nem tudjuk megerősíteni, de az új C5-ösben állítólag sokat javult az akusztikai komfort is. Több az ajtón a gumitömítés, rendelhető rétegelt oldalüveg, erősebb a tetőburkolat, és több zajelnyelőt építettek be a korábbinál.

Választható futómű, és egy rakás motor

A vásárlókör szélesítéséhez jó húzás lehet, hogy a C5-öst kétféle futóművel fogják kínálni. Annak, aki a franciásan kényelmes ringatózást kedveli, marad a Hidraktív 3 Plus néven futó  hidropneumatikus felfüggesztés, ami a kapcsolható sportmód ellenére a puhábbik választás.

Testközelből: új Citroën C5 73


Aki inkább a keményebb németes felfüggesztésre esküszik, mostantól annak is van választása. Az új C5-öst hagyományos felfüggesztéssel is lehet majd választani, ami feszesebb, és pontosabb visszajelzést ad majd a vezetőnek.

Nem lesz hiány a motorok terén sem, három benzines és négy dízel lesz a palettán. A legkisebb benzines 1,8-as, 110 lóerős lesz , a legerősebb pedig 3 literes, 215 lóval. A dízeleknél a 110 lovas 1,6-os nyitja majd a sort, és a 200 lóerő feletti V6-os HDI zárja.

Árakkal, részletesebb műszaki információkkal jövőre szolgálhatunk csak, Magyarországra várhatóan kora tavasszal érkezik majd az új C5-ös.