…pedig nagyon jó és megbízható darabnak tűnik, de nagyon sok zavaró hiányosság van benne. Ez nem tesz jót neki.

Első találkozás

Az ötajtós is mutatós
Jet-fighter grill

Jet-fighter grill

Jet-fighter grill

 

 

Feltűnő, látványos autó az ötajtós Lancer, amit az Audi A3 után, a Mitsunál is Sportback-nek neveznek. A négyajtós modell legmarkánsabb eleme ezen a modellen is helyet kapott. A jet-fighter grill-néven futó orr egyedi megjelenést ad az újjáélesztett Lancernek.

Az igazi újdonság viszont nem ez, hanem az autó hátsó fele, ami szó szerint csapott végű. Talán még azt is elhinném, hogy baltával csapták le a sedan hátsó részét. Ettől függetlenül találó a neve, tényleg sportosabb lett. És kicsit hasonlít a Focusra. A főleg Európának szánt ferdehátú karosszéria alatt, természetesen a négyajtós modell technikája lapul.

Ez itt a videó róla:

Bent

Egyszerű, de minőségileg kifogástalan

Egyszerű, de minőségileg kifogástalan

Egyszerű, de minőségileg kifogástalan

 

 

A kocsiba ülve végletekig leegyszerűsített hangulat fogad minket. Kicsit hiányos a rendszer, ülésmagasság-állítást, 4 irányba állítható kormányt, hatodik sebességet hiába keresünk. A mai korban igen népszerű USB-csatlakozóról talán még nem is hallottak.

Talán ez annak köszönhető, hogy a japánok előszeretettel spórolnak ilyen tételeken. Ez egyszerű matek: felszorozzák az alkatrészeket és a kis jelentéktelen dolgokból máris hatalmas tételek lesznek. De akkor hol itt a fejlődés?

Mindent überel az a funkció, amiért valószínűleg sok-sok extra pont járt az Euro NCAP-törésteszten. Szóval ráadom a gyújtást és sípol, mint a megveszekedett. Némi rutinnak köszönhetően sejtem, hogy ez nem lehet más, mint kedves barátom, az öv becsatolására figyelmeztető jelzés.

Nem micsubicsi, vagy micsubicsu

Nem micsubicsi, vagy micsubicsu

Nem micsubicsi, nem is micsubicsu

 

 

Tudni kell, hogy nem vagyok az öv nélkül vezető elmebetegek csoportjának lelkes tagja, sőt kiskorom óta bekötöm magam, ha a sarki közértbe megyek is (mondjuk az is szép ember, aki a sarki közértbe kocsival megy, na mindegy), de ez akkor is igen bosszantó.

És mégis. Minden bosszantó vacak és hiány ellenére jól érezzük magunkat az autóban. Kellemes tapintású anyagok, kényelmes ülés (ami kell is a hajóringást szimuláló futómű mellé), bőr cuccok a volánon és a váltón, mindentudó gombok a kormányon, miegymás…

A hátsó sorban kiválóan elférni. A lábteret már a szedánban is megcsodálhattuk, így az itt sem volt meglepetés. Különös viszont, hogy a fejtérrel sem volt probléma, ami a csapott hátsó ellenére megfelelő. Három, fogason nevelkedett legény is kényelmesen elfért benne. (Tudják, akik hosszúra nőttek…)

Talán egy áldozata mégis van az utasok kényelmének, ezek pedig a bőröndök. A kategória más modelljeiben nagyobb a hely a csomagtartóban.


1.8i

Nem villantós modell

Nem villantós modell

Nem villantós modell

 

 

Akár azt is gondolhatjuk, hogy 1.6-os benzines hajtja a kocsit, annyira nyomatékszegény. Az 1.5 benzin sokkal életképesebbnek, pörgősebbnek tűnt anno. Ez a motor háromezres fordulat alatt nem csinál semmit. Ha valaki a korán felváltás lelkes híve, akkor sok jóra ne számítson.

Ha időnként mégis szeretnénk kicsalogatni a 143 lóerőt a gépből, akkor bizony húzni kell, ahogy csak nem szégyelljük. A nyugisabb, beletörődőbb hozzáállással, főleg városban 9,4 litert fogyasztottunk vele. Elszántabb pilótáknak a 11 literes, vagy 11 feletti átlaggal kell majd szembenézniük, a gyári adatok szerint sem ússzuk meg 10,5 alatt városban.

Fejfájást okozhat az új Lancer
Vannak hibák, de ez most elég volt az ötöshöz

Vannak hibák, de ez most elég volt az ötöshöz

Vannak hibák, de ez most elég volt az ötöshöz

 

 

Az EuroNCAP töréstesztjén jól szerepelt a Mitsubishi Lancer Európának szánt ötajtós verziója, az autó mind az öt csillagot elhozta. Apróbb hibák azért így is vannak.

A frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, a vezető és az utas lába is biztonságban volt, de a maximális pontszámot nem kaphatta meg az autó, ugyanis a sofőr feje a légzsák nem tökéletes működése miatt így is lekoccolta egy kicsit a kormányt.

Az oldalirányú, másik autóval történő ütközést szimuláló tesztnél a Lancer hibátlanul teljesített, az oszloptesztnél viszont a bábu mellkasának és hasi részének védelmére is csak gyenge minősítést kapott, és pontlevonással ugyan nem járt, de annak sem nagyon örültek az EuroNCAP-nál, hogy az ajtó zárja elengedte magát az ütközésnél, de nem nyílt ki. A fejtámla az ostorcsapásos sérülések ellen csak részleges védelmet nyújtott. Tovább>>>

Konkurencia

Összességében nem tett ránk rossz benyomást a Lancer Sportback, de a kisebb motorhoz hasonlítva, nem érezzük a +34 lóerő nyújtotta pozitív hatást. Meglepő, hogy az ötajtós változatban nem létezik az 1.5-ös motor.

Árak
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite (143 LE) 4 990 000 Ft
Ford Focus 2,0l Titanium (145LE) 5 834 000 Ft
Opel Astra 1.8 VVA Enjoy (140 LE) 5 202 000 Ft
Volkswagen Golf 1.4 Tsi Trendline (122 LE) 5 109 400 Ft

 

Használt?
Használt Lancer modellek a vezess.hu autókeresőjében!

Műszaki adatok – Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite
 
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1798
Motor 16 szelepes MIVEC
Max. nyomaték (Nm/ford.) 178 / 4250
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 105 (143) / 6000
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,4
Végsebesség (km/h) 196
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4
Vegyes (l/100 km) 7,9
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4585/1760/1530
Tengelytáv (mm) 2635
Csomagtér (liter) 344
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1355/545
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 59
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye …pedig nagyon jó és megbízható darabnak tűnik, de nagyon sok zavaró hiányosság van benne. Ez nem tesz jót neki.
Pontszám (max. 10) 7 pont
Mellette – Ellene
 
  • A Micsubicsi menő
  • Japán, ezért biztos megbízható is
  • Tágas hátul
  • Kényelmes
  • 5 millióért nem rossz vétel
 
  • Csak 2 irányban állítható a kormány
  • Nincs ülésmagasság-állítás
  • Szerintem sokat eszik
  • Nyomatékszegény
  • Az 1.5-ös nincs Sportback kivitelben