Röviden – BMW 2 Gran Tourer
Mi ez? Prémium, kompakt egyterű
Mit tud? Kis méret mellett is lehet hétüléses
Mibe kerül? 7,9 millió forint az 1,5-ös háromhengeres benzines és 12,6 millió a kétliteres 190 lovas dízel, összkerék-hajtással
Kinek jó?  Azoknak, aki egy döglött tehénért is sok pénzt adnának, ha BMW embléma lenne az orrán
Rafinált üléstámla, a nagyobb lábtérért
Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni

Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni

 
Amikor a statisztikák szerint évről évre csökken az egyterű autók piaci részesedése, és ezért egyes gyártók már fel is hagytak a gyártásukkal – kihalt többek között a Mazda5, és a SEAT Altea – valamint a kompakt modellek piaca is egyre szerényebbre olvad, akkor a BMW úgy érzi, hogy kompakt, prémium egyterűvel kell megörvendeztetnie a világot. Vajon teljesen elment az eszük, vagy pontosan tudják, hogy mit csinálnak? A nemrég érkezett BMW 2-es Active Tourer óriási sikere a bajorokat igazolja. Na de mire jó egy picike, de drága, hétszemélyes autó?
 
Kompakt egyterű a BMW-től. Nooormális? 124

Külső

Egyterűből nehéz igazán szépet, vonzót csinálni még a BMW-nek is. A 2-es Gran Tourer sem igazán vonzó, főleg ha a hátsóját, a harmadik üléssor és a nagyobb csomagtartó miatt felpuffasztott testrészét nézzük. Az eleje még egész formás, csak a tető fut rettentően magasra, aztán ahogy közeledünk az autóhoz toldott puttonyhoz, úgy szakad ki belőlünk a „jaj, ezt miért kellett” felkiáltás. Pedig a többi egyterű sem feltétlenül szép és arányos, de mindezt BMW emblémával egy kicsit nehezebb lesz megszokni. De meg fogjuk, ne legyenek kétségeink. Ugyanúgy, mint az elsőkerék-hajtást és a keresztbe beépített motort.
 
A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót

A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót

Utastér, csomagtartó

Bent a 2-es Active Tourer hangulatához hasonló a kép fogadja az embert, tisztességes BMW-s környezet, príma anyagokból összelegózva, példás kidolgozottsággal. Még a szaga is jó. Csupán a plexi head up display árulkodik arról, hogy talán mégsem teljes értékékű BMW-ben ülünk. Az első sor akármelyik BMW-ben is lehetne, kényelmes, tágas, elegáns. 
 
Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt

Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt

 
Aztán ahogy egyre hátrébb jutunk, jönnek az olyan praktikus dolgok is, mint a sínen tologatható, bár kissé rövid ülőlapú második üléssor – ami még mindig elég ahhoz, hogy akár az átlagnál magasabb utas is jól érezze magát – vagy a feláras, főleg gyerekeknek való harmadik sor, amely használaton kívül, észrevétlenül a padló síkjába lapul, vagy a csomagtérroló, aemly roppant kulturált módon szedhető ki a helyéről és illeszthető a neki kialakított padlórekeszbe. Ja, és világszenzáció, a 2-es Gran Tourer hátsó ajtózsebébe befér egy másfél literes palack. Tádááám! 
 
Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!

Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!

 
Csomagtartója alapállásban 645 literes, de üléshajtogatás után bitang nagyra, 1905 literesre növelhető, és van benne minden, amit csak egy csomag kívánhat magának. Fedett titkos rekesz, szatyorkampó, rögíztőpontok, hálós zseb, 12 voltos csatlakozó, világítás, stb. 

Milyen vezetni?

Elérkeztünk a kis egyterű másik erősségéhez. Ugyanis ormótlan feneke és elképesztő belmagassága ellenére a 2-es Gran Tourert piszok jó vezetni. Kínos, de ez van. Ugyan az első kerék néha elkapar, és a nehéz kormányért sem rajonganak majd az anyukák, de a stabilitás bámulatos, az autópályán már illegális tempó is legfeljebb kicsivel érződik benne gyorsabbnak 100-nál, kanyarban sem dülöngél és közben még csendes is. Legfeljebb a menetszél tűnhet fel, de csak akkor, ha kifejezetten odafigyelünk rá. Automatikus váltója szépen teszi a dolgát és az idétlen formájúra sikerült Sport gomb kapcsolása után még a sportos vezetésbe is belekóstolhat a vagány anyuka. 
 
Ízléses berendezés

Ízléses berendezés

Mennyibe kerül?

A legolcsóbb – ízlelgessük egy kicsit a következő szavakat – háromhengeres, elsőkerék-hajtású BMW kijön hajszállal kevesebből, mint 8 millió forint. Nagyon még ne lelkesedjen senki, mert ez úgy kong az ürességtől, mint egy télire leeresztett betonmedence. A harmadik üléssor felára 260 ezer forint, az érintőképernyős navi 820 ezer, a metál fényezésért 217 ezret kérnek, az üvegtetőért 412 ezret, de szinte végtelen a lista. A tesztautóba helyezett extralistán elkezdtük összeadni a tételeket, de 17 000 eurónál (5,1 millió forintnál) feladtuk. Szóval a világ összes pénzét elköltheti extrára, aki puccos, jól kinéző, okos BMW 2 Gran Tourert szeretne. 
 
Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?

Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?

 
Így alakulgat ötből hétszemélyessé, vagy éppen teherautóvá a BMW 2 Gran Tourer:
 

 

Kinek lehet jó?

 

A BMW fetisiszta családok hölgytagjai biztosan tíz körömmel kapaszkodnak majd abba az autóba, amelyen ugyanúgy a kék-fehér embléma díszlik, mint apa autóján, de nem kell félni a hátsókerék-hajtástól és emellett könnyen kezelhető, kisméretű, praktikus is, amibe ha kell egy raklapnyi jógára igyekvő gazdag-anyuka is belefér. Szóval a 2-es Gran Tourer sikere szinte borítékolható.
 
Mellette – Ellene
 
  • Príma kidolgozás
  • Remek vezethetőség
  • Csendes, jól variálható utastér
 
  • Idétlen forma
  • Elsőkerék-hajtás
  • Drága extrák

Szerinted hány pontot érdemel a BMW kicsi, de sokszemélyes egyterűje?
átlag
6.90
szavazat
111
Szerinted hány pontot érdemel a BMW kicsi, de sokszemélyes egyterűje?