Röviden – BMW 428i Gran Coupé xDrive | |
---|---|
Mi ez? |
Kupé BMW a megszokottnál kettővel több ajtóval |
Mit tud? | Tágasabb, kényelmesebb, mint a kétajtós, mégis ugyanolyan menő a formája |
Mibe kerül? | A meztelen 428i Gran Coupé xDrive 13,2 millió, de mire teleextrázzuk, simán belefuthatunk vele a 20 millióba is. |
Kinek jó? | Aki kupé formájú autóra gerjed, de kell neki a hely hátul is |
A BMW 1-től 7-ig terjedő modellpalettájával alaposan megsorozta az autópiacot. Emellett vannak X-szel, Z-vel és i-vel megbolondított változatok, kombik, kabriók és összkerekes verziók is, és hogy satuba fogott térddel se tudjunk olyan modellt kitalálni, amije nincs a BMW-nek, még a klasszikus kupékból is tudnak nagyobbat, praktikusabbat adni. Ilyen a 428i Gran Coupé is, xDrive összkerék-hajtással megbolondítva.
Külső
A 4-es BMW-vel azonos méret mellett több helyet, nagyobb kényelmet kínál a 4-es Gran Coupé változata. A forma kecses, sportos, de a bő 10 centivel hosszabban hátranyúló, hajszálnyival magasabban is lévő tető miatt már élhető méretű hátsó sort kínál az itt ülő utasoknak – kényelmesen két férőhelyes a második üléssor, de középre is lehet ülni -, illetve ami még fontosabb, két ajtót is ad a kényelmesebb ki- és beszálláshoz. A 4,64 méteres hossz és 1,83 méteres szélesség ugyanaz, mint a mezei 4-es esetében.
Videón ilyen a BMW 4 Gran Coupé:
a videó a hirdetés után indul
Bár alapállásban is látványos jelenség, mégis nyitott ajtókkal néz ki igazán jól a 4-es Gran Coupé, ami főleg a keret nélküli ablakoknak köszönhető. Kár, hogy a hátsó ajtó üvegei leeresztve már nem férnek be teljesen az ajtóba. Elöl a műalkotásnak is beillő fényszóró, oldalt a krómkerettel hangsúlyosabbá tett kopoltyú, valamint a sok csillogó krómdíszítés teszi határozottá a nagyra nőtt kupé megjelenését.
Belső, csomagtér
A világos bőrrel beborított utastér igazi BMW-s építőelemekből készült, a legtöbb darab más BMW-kből ismerős lehet. Középen a szobornak is beillő váltókar mellett a gombokkal alaposan körbenövesztett központi vezérlőtárcsa, mellette pedig az autó gázreakciójától a rugózásán át a kormányzás feszességéig mindent állító gomb található, amelynek kifejezetten takarékos állása is van.
A durva áron – 632 ezer forintért – mért memóriás bőrfotelekben egy Föld-Mars távot is hibernálás nélkül lehúzhatunk, példásan működik benne minden gomb, kapcsoló, tekerentyű, fedél. Egyedül az utas előtti fabetét és annak díszes intarziája idegen ebben az inkább sportos, mint elegáns hangulatú autóban. Az ergonómiára nem lehet panasz, a vezetőt körbefolyó berendezés eszközei ösztönösen kezelhetők, legfeljebb a navigáció beállítása bonyolultabb kissé az átlagnál.
Csomagtartója 480 literes, de a több darabban, osztottan is dönthető hátsó üléstámlák ledöntése után máris 1300 liternyi pakkot lehet belezsúfolni, ha valakinek ez lenne a fontos. A raktér egész okos, több emeletre lehet rámolni, van benne 12 voltos csatlakozó, világítás, csomagrögzítő háló és szatyorkampó is, ahogy azt kell. Alapáron gombnyomásra, akár a kulcson lévővel is nyitható a raktér ajtaja, de mókás extraként rendelhető bele olyan megoldás is, amely segítségével akár lábmozdulattal is megoldható a csomagtér nyitása, ha nem marad szabad kezünk.
Motor
Indítás után ez volt benne az egyik legnagyobb csalódás. Ha a műszerfal hétezer körül pirosba forduló fordulatszámmérője alapján nem lettem volna benne biztos, hogy benzines modellben ülök, elsőre dízelre tippeltem volna. Alapjáraton nem is csendes és a járása sem olyan civilizált, mint amit várnánk, szerencsére gázadásra sokat javul a helyzet. A 245 lóerő több mint ami a kulturált közlekedéshez feltétlenül szükséges, a kétliteres motor nagyot lódít az 1700 kilogrammos kasztnin, 5,8 másodperc elég neki a 100-as tempó eléréséhez.
Városban a 3-as, 4-es szériákból ismert vezetőtámogató rendszerek teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá az autózást, a Head up Display a sebességhatárokra is figyelmeztet, az autó állóra fékezésére és újraindítására is képes adaptív tempomat finoman teszi a dolgát, ha pedig garázsból állunk ki, az orrba épített kamerákkal még oda is be tud kukkantani a vezető.
Költségek, fogyasztás
A meztelen 428i Gran Coupé összkerék-hajtással 13,2 milliótól indul. A tesztautóba azonban még került extra gazdagon – például a Luxury Line csomag, amely extra fényes króm díszítéseket, spéci bőrkárpitot takar, 1,2 millióba kerül, a Professional fantázianevű navigációs rendszer 830 ezer, a Steptronic sportos sebességváltó 782 ezer, LED-es adaptív fényszóró 632 ezer forint, a memóriás elektromos ülések, illetve az adaptív M-futómű 366-366 ezerért, hogy csak a legdrágábbakat említsük. Ha mindent összeszámolunk, végül 20 807 700 forint áll a tesztautó árcéduláján.
A gyári katalógus 6,9 literes átlagán még a legelvetemültebb BMW-fanatikus is csak nyeríteni tud. A tesztautó az átlagosnál valamivel finomabb vezetés mellett – nem jó érzés zsebből etetni 245 lovat – bő 12 liter benzint nyelt be 100-on.
A 4-es Gran Coupé nem egy tipikus BMW. Az 1:18-as rovatot jegyző Csepreghy kolléga szerint – aki pedig babérkoszorús BMW-bolond – ilyet akkor vesz az ember, amikor már régen elfelejtette, miért is akar BMW-t. Ebben nem fog gumit füstölni, az összkerék-hajtás miatt a fenekével sem kell küzdeni, ebben az autóban csupán azt lehet élvezni, hogy minden tökéletesen működik és nekünk jó, hogy benne ülünk. Nagyon.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|